| Kods | RA0817 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | 2.modulis: Pamattiesības un ētika Eiropas robežu pārvaldībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Iekšējā drošība un muita | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iluta Arbidāne, Juris Madžuls | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Šis ir viens no maģistra programmas pamatmoduļiem. Tas balstīsies uz zināšanām un prasmēm, kas iegūtas 1. modulī "Stratēģija, plānošana un novērtēšana", un veidos pamatu turpmākajiem moduļiem. Pamattiesības un ētika ir neatņemama sastāvdaļa ikvienā robežapsardzības mācīšanās un prakses aspektā. Mācību stratēģijas mērķis ir veicināt šo integrāciju, izmantojot uz gadījumu izpēti balstītu mācīšanos, kas sniedz iespēju mācīties no līdzbiedriem un dalīties ar valstu labāko praksi pamattiesību un ētikas piemērošanā. Vēl viens svarīgs mācību stratēģijas aspekts ir tas, ka tajā ir integrēta teorētiskā mācīšanās, tostarp judikatūra un judikatūra, un praktiskās iemaņas, ko var pārnest uz robežapsardzības organizatorisko kontekstu. Mācību stratēģija ir apvienota ar tradicionālo lekciju metodoloģiju, lai nodrošinātu galvenos mācību punktu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Šī moduļa mērķis ir sniegt studentam zināšanas un prasmes, lai integrētu pamattiesību un ētikas ievērošanu, veicināšanu un īstenošanu stratēģisku lēmumu pieņemšanā, ņemot vērā to ietekmi uz robežu pārvaldību. Students iegūs zināšanas par pamattiesībām un ētiku, kas atspoguļota tiesiskajā regulējumā, kā arī izriet no jurisprudences un judikatūras. Modulis ļaus studentam pieņemt stratēģiskus lēmumus, kā arī pārskatīt pašreizējās institucionālās struktūras, kārtību un politiku tādā veidā, kas respektē pamattiesības un ētiku. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Analizēt, kur robežsargu veiktās darbības un lēmumu pieņemšana var ietekmēt organizācijas un valsts pienākumus saskaņā ar pamattiesību tiesisko regulējumu. - Novērtējumi tiek modelēti pēc uzdevumiem, kas ir operatīvi svarīgi studentiem, izmantojot gadījumu izpētes uzdevumu un atvērtās grāmatas eksāmenu, un tie aptvers nepieciešamās zināšanas, izstrādājot instrumentus, kas mēra sasniegtos mācību rezultātus. Novērtēšanas stratēģija atspoguļo izglītojamo prasības labi strādāt individuālā un grupas līmenī. Ceturtdien sesijas laikā notiks uz gadījumu izpēti balstīts vingrinājums par neaizsargātām grupām robežu pārvaldības kontekstā. Šis uzdevums ir arī paredzēts, lai attīstītu prasmes iesaistīties kritiskajā analīzē. Tas prasīs studentiem pienācīgi reaģēt spiediena situācijās un iesaistīties savlaicīgā vai steidzamā lēmumu pieņemšanā. Modulis noslēgsies ar summējošu rakstisku gadījumu izpētes eksāmenu, kurā studentiem būs jāpiedāvā risinājums situācijai, kad varētu tikt pārkāptas pamattiesības un ētika. Eksāmens notiek kontaktnedēļas pēdējā dienā. Selektīvi identificēt iespējamo pamattiesību, tostarp tiesību iesniegt starptautiskās aizsardzības pieteikumu, un ētikas pārkāpuma risku organizācijā un izstrādāt stratēģiskus risinājumus to novēršanai pieejamo resursu ietvaros. - Novērtējumi tiek modelēti arī pēc uzdevumiem, kas ir operatīvi svarīgi studentiem, izmantojot gadījumu izpētes uzdevumu un atvērtās grāmatas eksāmenu, un tie aptvers nepieciešamās zināšanas, izstrādājot instrumentus, kas mēra sasniegtos mācību rezultātus. Novērtēšanas stratēģija atspoguļo izglītojamo prasības labi strādāt individuālā un grupas līmenī. Ceturtdien sesijas laikā notiks uz gadījumu izpēti balstīts vingrinājums par neaizsargātām grupām robežu pārvaldības kontekstā. Šis uzdevums ir arī paredzēts, lai attīstītu prasmes iesaistīties kritiskajā analīzē. Tas prasīs studentiem pienācīgi reaģēt spiediena situācijās un iesaistīties savlaicīgā vai steidzamā lēmumu pieņemšanā. Modulis noslēgsies ar summējošu rakstisku gadījumu izpētes eksāmenu, kurā studentiem būs jāpiedāvā risinājums situācijai, kad varētu tikt pārkāptas pamattiesības un ētika. Eksāmens notiek kontaktnedēļas pēdējā dienā. Kritiski izvērtēt un iekļaut mehānismus pamattiesību un ētikas standartu stratēģijas uzlabošanai Robežu aģentūrā. - Novērtējumi tiek modelēti arī pēc uzdevumiem, kas ir operatīvi svarīgi studentiem, izmantojot gadījumu izpētes uzdevumu un atvērtās grāmatas eksāmenu, un tie aptvers nepieciešamās zināšanas, izstrādājot instrumentus, kas mēra sasniegtos mācību rezultātus. Novērtēšanas stratēģija atspoguļo izglītojamo prasības labi strādāt individuālā un grupas līmenī. Ceturtdien sesijas laikā notiks uz gadījumu izpēti balstīts vingrinājums par neaizsargātām grupām robežu pārvaldības kontekstā. Šis uzdevums ir arī paredzēts, lai attīstītu prasmes iesaistīties kritiskajā analīzē. Tas prasīs studentiem pienācīgi reaģēt spiediena situācijās un iesaistīties savlaicīgā vai steidzamā lēmumu pieņemšanā. Modulis noslēgsies ar summējošu rakstisku gadījumu izpētes eksāmenu, kurā studentiem būs jāpiedāvā risinājums situācijai, kad varētu tikt pārkāptas pamattiesības un ētika. Eksāmens notiek kontaktnedēļas pēdējā dienā. Selektīvi identificēt un ierosināt darba vietas mehānismus, lai motivētu un uzlabotu pamattiesību un ētikas kultūru. - Novērtējumi tiek modelēti arī pēc uzdevumiem, kas ir operatīvi svarīgi studentiem, izmantojot gadījumu izpētes uzdevumu un atvērtās grāmatas eksāmenu, un tie aptvers nepieciešamās zināšanas, izstrādājot instrumentus, kas mēra sasniegtos mācību rezultātus. Novērtēšanas stratēģija atspoguļo izglītojamo prasības labi strādāt individuālā un grupas līmenī. Ceturtdien sesijas laikā notiks uz gadījumu izpēti balstīts vingrinājums par neaizsargātām grupām robežu pārvaldības kontekstā. Šis uzdevums ir arī paredzēts, lai attīstītu prasmes iesaistīties kritiskajā analīzē. Tas prasīs studentiem pienācīgi reaģēt spiediena situācijās un iesaistīties savlaicīgā vai steidzamā lēmumu pieņemšanā. Modulis noslēgsies ar summējošu rakstisku gadījumu izpētes eksāmenu, kurā studentiem būs jāpiedāvā risinājums situācijai, kad varētu tikt pārkāptas pamattiesības un ētika. Eksāmens notiek kontaktnedēļas pēdējā dienā. Kritiski izvērtēt un veicināt pamattiesību un ētikas ievērošanu, kā rezultātā uzlabojas sniegums. - Novērtējumi tiek modelēti arī pēc uzdevumiem, kas ir operatīvi svarīgi studentiem, izmantojot gadījumu izpētes uzdevumu un atvērtās grāmatas eksāmenu, un tie aptvers nepieciešamās zināšanas, izstrādājot instrumentus, kas mēra sasniegtos mācību rezultātus. Novērtēšanas stratēģija atspoguļo izglītojamo prasības labi strādāt individuālā un grupas līmenī. Ceturtdien sesijas laikā notiks uz gadījumu izpēti balstīts vingrinājums par neaizsargātām grupām robežu pārvaldības kontekstā. Šis uzdevums ir arī paredzēts, lai attīstītu prasmes iesaistīties kritiskajā analīzē. Tas prasīs studentiem pienācīgi reaģēt spiediena situācijās un iesaistīties savlaicīgā vai steidzamā lēmumu pieņemšanā. Modulis noslēgsies ar summējošu rakstisku gadījumu izpētes eksāmenu, kurā studentiem būs jāpiedāvā risinājums situācijai, kad varētu tikt pārkāptas pamattiesības un ētika. Eksāmens notiek kontaktnedēļas pēdējā dienā. Selektīvi apzināt un piemērot labu praksi, lai izvairītos no iespējamiem pamattiesību un ētikas standartu pārkāpumiem, sadarbojoties ar citām ES robežapsardzības aģentūrām. - Novērtējumi tiek modelēti arī pēc uzdevumiem, kas ir operatīvi svarīgi studentiem, izmantojot gadījumu izpētes uzdevumu un atvērtās grāmatas eksāmenu, un tie aptvers nepieciešamās zināšanas, izstrādājot instrumentus, kas mēra sasniegtos mācību rezultātus. Novērtēšanas stratēģija atspoguļo izglītojamo prasības labi strādāt individuālā un grupas līmenī. Ceturtdien sesijas laikā notiks uz gadījumu izpēti balstīts vingrinājums par neaizsargātām grupām robežu pārvaldības kontekstā. Šis uzdevums ir arī paredzēts, lai attīstītu prasmes iesaistīties kritiskajā analīzē. Tas prasīs studentiem pienācīgi reaģēt spiediena situācijās un iesaistīties savlaicīgā vai steidzamā lēmumu pieņemšanā. Modulis noslēgsies ar summējošu rakstisku gadījumu izpētes eksāmenu, kurā studentiem būs jāpiedāvā risinājums situācijai, kad varētu tikt pārkāptas pamattiesības un ētika. Eksāmens notiek kontaktnedēļas pēdējā dienā. Identificēt šķēršļus aģentūru un valstu sadarbībai pamattiesību aizsardzības un ētikas jomā robežu pārvaldībā un ieteikt atbilstošu rīcību. - Novērtējumi tiek modelēti arī pēc uzdevumiem, kas ir operatīvi svarīgi studentiem, izmantojot gadījumu izpētes uzdevumu un atvērtās grāmatas eksāmenu, un tie aptvers nepieciešamās zināšanas, izstrādājot instrumentus, kas mēra sasniegtos mācību rezultātus. Novērtēšanas stratēģija atspoguļo izglītojamo prasības labi strādāt individuālā un grupas līmenī. Ceturtdien sesijas laikā notiks uz gadījumu izpēti balstīts vingrinājums par neaizsargātām grupām robežu pārvaldības kontekstā. Šis uzdevums ir arī paredzēts, lai attīstītu prasmes iesaistīties kritiskajā analīzē. Tas prasīs studentiem pienācīgi reaģēt spiediena situācijās un iesaistīties savlaicīgā vai steidzamā lēmumu pieņemšanā. Modulis noslēgsies ar summējošu rakstisku gadījumu izpētes eksāmenu, kurā studentiem būs jāpiedāvā risinājums situācijai, kad varētu tikt pārkāptas pamattiesības un ētika. Eksāmens notiek kontaktnedēļas pēdējā dienā. Savlaicīgi pieņemt stratēģiskus lēmumus jutīgās kritiskās situācijās, kurās varētu tikt pārkāptas pamattiesības, ņemot vērā ietekmi gan valstu, gan ES līmenī. - Novērtējumi tiek modelēti arī pēc uzdevumiem, kas ir operatīvi svarīgi studentiem, izmantojot gadījumu izpētes uzdevumu un atvērtās grāmatas eksāmenu, un tie aptvers nepieciešamās zināšanas, izstrādājot instrumentus, kas mēra sasniegtos mācību rezultātus. Novērtēšanas stratēģija atspoguļo izglītojamo prasības labi strādāt individuālā un grupas līmenī. Ceturtdien sesijas laikā notiks uz gadījumu izpēti balstīts vingrinājums par neaizsargātām grupām robežu pārvaldības kontekstā. Šis uzdevums ir arī paredzēts, lai attīstītu prasmes iesaistīties kritiskajā analīzē. Tas prasīs studentiem pienācīgi reaģēt spiediena situācijās un iesaistīties savlaicīgā vai steidzamā lēmumu pieņemšanā. Modulis noslēgsies ar summējošu rakstisku gadījumu izpētes eksāmenu, kurā studentiem būs jāpiedāvā risinājums situācijai, kad varētu tikt pārkāptas pamattiesības un ētika. Eksāmens notiek kontaktnedēļas pēdējā dienā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens (divu stundu atvērtās grāmatas eksāmens) . - 100%
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Stratēģija, plānošana un izvērtēšana robežapsardzībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||