| Kods | RA0816 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | 1.modulis: Stratēģija, plānošana un novērtēšana robežapsardzībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Iekšējā drošība un muita | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iluta Arbidāne, Juris Madžuls | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Šis modulis kalpo par pamatu turpmākajiem programmas moduļiem. Tās mērķis ir maksimāli palielināt studentu mijiedarbību un sadarbību, lai sociālās saites starp šiem ES robežu pārvaldības līderiem veidotos jau studiju programmas sākumā. Tajā pašā laikā moduļa mērķis ir (i) veicināt studentu stratēģisko domāšanu, radot vienotu izpratni par konkrētiem stratēģiskās vadības instrumentiem, kurus var pielietot robežu pārvaldības jautājumu efektīvai risināšanai, un (ii) sākt veidot prasmes izmantot dažādas stratēģiskās analīzes, plānošanas un novērtēšanas metodes. Modulis ir arī paredzēts, lai izmantotu studentu plašo pieredzi, lai apmācība būtu cieši balstīta uz studentu profesionālo pieredzi un izaicinājumiem. Modulis sastāv no 3 fāzēm: (i) patstāvīgā mācīšanās, (ii) kontaktu nedēļa un (iii) pieredzes mācīšanās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Šī moduļa mērķis ir attīstīt stratēģiskās domāšanas, stratēģiskās plānošanas un stratēģijas novērtēšanas kompetences, kas nepieciešamas efektīvai valsts un ES līmeņa robežu pārvaldības politikas izstrādei un īstenošanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Spēj atzīt stratēģisko kontekstu robežu pārvaldībā. - Gadījuma izpēte un individuālais ziņojums.
Gadījumu izpēte tiks sagatavota komandās pa 4-6 studentiem visā kontakta mācību posmā. Studenti paši izstrādās gadījumu izpētes tēmas. Tēmām būs jāidentificē stratēģiskas problēmas ES robežu drošībai, jāpiemēro stratēģiskā analīze un jāpiedāvā rīcības virziens šī jautājuma risināšanai. 5. dienā studenti prezentēs savu gadījumu izpēti 1. moduļa mācībspēku un grupas priekšā un tiks novērtēti kā komandas.
Pieredzes un individuālā mācīšanās tiks novērtēta, pamatojoties uz individuāliem ziņojumiem. Stratēģiju izvērtēšanā studentiem būs jāizmanto lielākā daļa vai visi modulī ietvertie analītiskie rīki un jānosaka, vai pašreizējās stratēģijas ir balstītas uz pareizu analīzi un vai to mērķi, uzdevumi, rādītāji un finansējums ir atbilstoši saskaņoti. Turklāt studentiem būs jānovērtē, vai pašreizējās stratēģijas ļauj sasniegt savus mērķus tādā veidā, kas ir saderīgs ar ES politiku un pamattiesībām. 2. Spēj izstrādāt robežu pārvaldības pamatstratēģijas un īstenošanas plānus, ņemot vērā pamattiesības. - Gadījuma izpēte un individuālais ziņojums. Gadījumu izpēte tiks sagatavota komandās pa 4-6 studentiem visā kontakta mācību posmā. Studenti paši izstrādās gadījumu izpētes tēmas. Tēmām būs jāidentificē stratēģiskas problēmas ES robežu drošībai, jāpiemēro stratēģiskā analīze un jāpiedāvā rīcības virziens šī jautājuma risināšanai. 5. dienā studenti prezentēs savu gadījumu izpēti 1. moduļa mācībspēku un grupas priekšā un tiks novērtēti kā komandas. Pieredzes un individuālā mācīšanās tiks novērtēta, pamatojoties uz individuāliem ziņojumiem. Stratēģiju izvērtēšanā studentiem būs jāizmanto lielākā daļa vai visi modulī ietvertie analītiskie rīki un jānosaka, vai pašreizējās stratēģijas ir balstītas uz pareizu analīzi un vai to mērķi, uzdevumi, rādītāji un finansējums ir atbilstoši saskaņoti. Turklāt studentiem būs jānovērtē, vai pašreizējās stratēģijas ļauj sasniegt savus mērķus tādā veidā, kas ir saderīgs ar ES politiku un pamattiesībām. 3. Spēj kritiski izvērtēt īstenošanas plānus un identificēt stratēģijas uzlabošanas jomas. - Gadījuma izpēte un individuālais ziņojums. Gadījumu izpēte tiks sagatavota komandās pa 4-6 studentiem visā kontakta mācību posmā. Studenti paši izstrādās gadījumu izpētes tēmas. Tēmām būs jāidentificē stratēģiskas problēmas ES robežu drošībai, jāpiemēro stratēģiskā analīze un jāpiedāvā rīcības virziens šī jautājuma risināšanai. 5. dienā studenti prezentēs savu gadījumu izpēti 1. moduļa mācībspēku un grupas priekšā un tiks novērtēti kā komandas. Pieredzes un individuālā mācīšanās tiks novērtēta, pamatojoties uz individuāliem ziņojumiem. Stratēģiju izvērtēšanā studentiem būs jāizmanto lielākā daļa vai visi modulī ietvertie analītiskie rīki un jānosaka, vai pašreizējās stratēģijas ir balstītas uz pareizu analīzi un vai to mērķi, uzdevumi, rādītāji un finansējums ir atbilstoši saskaņoti. Turklāt studentiem būs jānovērtē, vai pašreizējās stratēģijas ļauj sasniegt savus mērķus tādā veidā, kas ir saderīgs ar ES politiku un pamattiesībām. 4. Spēj salīdzināt un pretstatīt Eiropas Robežu aģentūras pieejas stratēģijai un plānošanai starptautiskās prakses kontekstā. - Gadījuma izpēte un individuālais ziņojums. Gadījumu izpēte tiks sagatavota komandās pa 4-6 studentiem visā kontakta mācību posmā. Studenti paši izstrādās gadījumu izpētes tēmas. Tēmām būs jāidentificē stratēģiskas problēmas ES robežu drošībai, jāpiemēro stratēģiskā analīze un jāpiedāvā rīcības virziens šī jautājuma risināšanai. 5. dienā studenti prezentēs savu gadījumu izpēti 1. moduļa mācībspēku un grupas priekšā un tiks novērtēti kā komandas. Pieredzes un individuālā mācīšanās tiks novērtēta, pamatojoties uz individuāliem ziņojumiem. Stratēģiju izvērtēšanā studentiem būs jāizmanto lielākā daļa vai visi modulī ietvertie analītiskie rīki un jānosaka, vai pašreizējās stratēģijas ir balstītas uz pareizu analīzi un vai to mērķi, uzdevumi, rādītāji un finansējums ir atbilstoši saskaņoti. Turklāt studentiem būs jānovērtē, vai pašreizējās stratēģijas ļauj sasniegt savus mērķus tādā veidā, kas ir saderīgs ar ES politiku un pamattiesībām. 5. Spēj izmantot dažādas novērtēšanas metodes, lai novērtētu stratēģiju un īstenošanas plānu efektivitāti. . - GGadījuma izpēte un individuālais ziņojums. Gadījumu izpēte tiks sagatavota komandās pa 4-6 studentiem visā kontakta mācību posmā. Studenti paši izstrādās gadījumu izpētes tēmas. Tēmām būs jāidentificē stratēģiskas problēmas ES robežu drošībai, jāpiemēro stratēģiskā analīze un jāpiedāvā rīcības virziens šī jautājuma risināšanai. 5. dienā studenti prezentēs savu gadījumu izpēti 1. moduļa mācībspēku un grupas priekšā un tiks novērtēti kā komandas. Pieredzes un individuālā mācīšanās tiks novērtēta, pamatojoties uz individuāliem ziņojumiem. Stratēģiju izvērtēšanā studentiem būs jāizmanto lielākā daļa vai visi modulī ietvertie analītiskie rīki un jānosaka, vai pašreizējās stratēģijas ir balstītas uz pareizu analīzi un vai to mērķi, uzdevumi, rādītāji un finansējums ir atbilstoši saskaņoti. Turklāt studentiem būs jānovērtē, vai pašreizējās stratēģijas ļauj sasniegt savus mērķus tādā veidā, kas ir saderīgs ar ES politiku un pamattiesībām. 6. Spēj pārskatīt un uzlabot stratēģiskos mērķus robežu pārvaldībā. - Gadījuma izpēte un individuālais ziņojums. Gadījumu izpēte tiks sagatavota komandās pa 4-6 studentiem visā kontakta mācību posmā. Studenti paši izstrādās gadījumu izpētes tēmas. Tēmām būs jāidentificē stratēģiskas problēmas ES robežu drošībai, jāpiemēro stratēģiskā analīze un jāpiedāvā rīcības virziens šī jautājuma risināšanai. 5. dienā studenti prezentēs savu gadījumu izpēti 1. moduļa mācībspēku un grupas priekšā un tiks novērtēti kā komandas. Pieredzes un individuālā mācīšanās tiks novērtēta, pamatojoties uz individuāliem ziņojumiem. Stratēģiju izvērtēšanā studentiem būs jāizmanto lielākā daļa vai visi modulī ietvertie analītiskie rīki un jānosaka, vai pašreizējās stratēģijas ir balstītas uz pareizu analīzi un vai to mērķi, uzdevumi, rādītāji un finansējums ir atbilstoši saskaņoti. Turklāt studentiem būs jānovērtē, vai pašreizējās stratēģijas ļauj sasniegt savus mērķus tādā veidā, kas ir saderīgs ar ES politiku un pamattiesībām. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Gadījuma izpēte. - 30%
Individuālais ziņojums. - 70% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||