| Kods | PA0603 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Modulis: Izglītība ilgtspējīgai attīstībai skolā un augstskolā "Komplicēta skolas izglītība: izpratne, problēmas, risinājumi" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursu īsteno Daugavpils Universitāte.. Kurss paredzēts doktora studiju programmas skolas pedagoģijas apakšnozares studējošajiem ar mērķi pilnveidot doktorantu izpratni par jaunākajām teorētiskajām un filosofiskajām pieejām skolas pedagoģijā, kā arī attīstīt viņu prasmes saskatīt problēmjautājumus un veikt pētījumus skolas pedagoģijas aktuālajā kontekstā. Kurss bagātinās studējošo izpratni par komplicētības teorijas attīstību dažādu autoru koncepcijās skolas pedagoģijas kontekstā un dos iespēju modelēt komplicētības teorijas/modeļa izveidi/pārnesi un tās nosacījumus un specifiku skolas pedagoģijā. Kursa ietvaros tiks diskutēts par aktuāliem jautājumiem skolas pedagoģijā kompetenču pieejas skatījumā, saistot teorētiskos modeļus ar pedagoģisko situāciju reformu kontekstā, kā arī kritiski izvērtējot praksi un tās izmaiņu procesus skolas pedagoģijas jomā.. Kursa mērķis - izzināt skolas pedagoģijas aktuālās problēmas kompetenču pieejas kontekstā, dažādu zinātnieku ieguldījumu komplicētības teorijas izstrādē skolu pedagoģijas kontekstā, kā arī komplicētības teorijas praktiskās izmatošanas iespējas pārmaiņu/reformu procesā skolas pedagoģijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Uzdevumi: 1) Apgūt skolas pedagoģijas teorētiskos un filosofiskos aspektiem par komplicētības teorijas pieejām un modeļiem skolas pedagoģijā; 2) Apzināt jaunākās attīstības tendences skolas pedagoģijā kompetenču pieejas kontekstā un sava pētījuma kontekstā skolas pedagoģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Par skolas pedagoģijas teorētiskajiem un filosofiskajiem aspektiem.
2. Par komplicētības teorijas pieejām un modeļiem skolas pedagoģijas kontekstā.
3. Par jaunākajām attīstības tendencēm skolas pedagoģijā kompetenču pieejas kontekstā.
4. Par sava pētījuma aktualitāti skolas pedagoģijā. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs - 20% Prasmes 5. Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt skolas pedagoģijas aktuālās problēmas kompetenču pieejas kontekstā. 6. Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt dažādu zinātnieku ieguldījumu komplicētības teorijas izstrādē skolu pedagoģijas kontekstā. 7. Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt komplicētības teorijas pielietošanas iespējas pārmaiņu/reformu procesā skolas pedagoģijā, apzinot saistību starp izglītības teorijām un praksi vietējā un starptautiskā kontekstā. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 40% Individuālais patstāvīgais darbs - 20% Kompetence 8. Kompetence zināšanas pielietot akadēmiskajās diskusijās par skolas pedagoģijas aktuālām problēmām. 9. Kompetence zināšanas pielietot promocijas darba izstrādē un pētījuma rezultātu aprobācijā. 10. Kompetence zināšanas pielietot zinātniski pamatota un inovatīva risinājuma piedāvājumā vienam skolas pedagoģijas jautājumam komplicētības paradigmas kontekstā. 11. Kompetence zināšanas pielietot veidojot un raksturojot pētījuma dizainu konkrētā pētījuma ietvaros skolas pedagoģijā. 12. Komunikatīvā kompetence prezentējot un salīdzinot skolas pedagoģijas problēmas atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem. 13. Komunikatīvā kompetence brīvi diskutēt, piedāvājot zinātniski pamatotus lēmumus un argumentāciju savām izstrādnēm. - Eksāmens - Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs. - 20% Eksāmens - Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||