PA0603 Modulis: Izglītība ilgtspējīgai attīstībai skolā un augstskolā "Komplicēta skolas izglītība: izpratne, problēmas, risinājumi"

Kods PA0603
Nosaukums Modulis: Izglītība ilgtspējīgai attīstībai skolā un augstskolā "Komplicēta skolas izglītība: izpratne, problēmas, risinājumi"
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Sanita Martena
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursu īsteno Daugavpils Universitāte..
Kurss paredzēts doktora studiju programmas skolas pedagoģijas apakšnozares studējošajiem ar mērķi pilnveidot doktorantu izpratni par jaunākajām teorētiskajām un filosofiskajām pieejām skolas pedagoģijā, kā arī attīstīt viņu prasmes saskatīt problēmjautājumus un veikt pētījumus skolas pedagoģijas aktuālajā kontekstā. Kurss bagātinās studējošo izpratni par komplicētības teorijas attīstību dažādu autoru koncepcijās skolas pedagoģijas kontekstā un dos iespēju modelēt komplicētības teorijas/modeļa izveidi/pārnesi un tās nosacījumus un specifiku skolas pedagoģijā. Kursa ietvaros tiks diskutēts par aktuāliem jautājumiem skolas pedagoģijā kompetenču pieejas skatījumā, saistot teorētiskos modeļus ar pedagoģisko situāciju reformu kontekstā, kā arī kritiski izvērtējot praksi un tās izmaiņu procesus skolas pedagoģijas jomā..
Kursa mērķis - izzināt skolas pedagoģijas aktuālās problēmas kompetenču pieejas kontekstā, dažādu zinātnieku ieguldījumu komplicētības teorijas izstrādē skolu pedagoģijas kontekstā, kā arī komplicētības teorijas praktiskās izmatošanas iespējas pārmaiņu/reformu procesā skolas pedagoģijā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Komplicētība un postmodernisms (L 2, S1) Cilliers, P. (1998). Complexity and postmodernism: Understanding complex sytems. London: Routledge. Grāmatas 1. nodaļa (1.-24. lpp.). Norberg, J., & Cumming, G. S. (Eds.). (2008). Complexity Theory for sustainable future. New York: Columbia University Press. 6 20 0 0
2. Komplicētības teorijas un komplicētu problēmu raksturojums Antropocēnes laikmetā (L2, S1). Cilliers, P. (1998). Complexity and postmodernism: Understanding complex sytems. London: Routledge. Grāmatas 5. nodaļa (58.-88. lpp.) un 7. nodaļa (112.-140. lpp.). 4 20 0 0
3. Gudrības pedagoģija komplicētības skaidrojumam (L2, S2) Thomson, M.J., & Bevan, D. (Eds.). (2013.) Wise managemnt in organizational complexity. London: PalgraveMcMillan. Salīte, I., Gedžūne, G., & Gedžūne, I. (2009). Educational action research for sustainability: Seeking wisdom of insight in teacher education. Journal of Teacher Education for Sustainability, 11(2), 14-30. DOI: https://doi.org/10.2478/v10099-009-0037-y 4 20 0 0
4. Vieda skolas pārvaldība komplicētības apstākļos (L2, S2) Thomson, M. J., & Bevan, D. (Eds.). (2013). Wise managemnt in organizational complexity. London: Palgrave McMillan. Grāmatas 6., 9. un 10. nodaļa. 6 20 0 0
5. Komplicētība kā pētījuma paradigma ilgtspējīgai izglītībai (L2, S4) Pipere, A. (2016). Envisioning complexity: Towards a new conceptualization of educational research for sustainability. Discourse and Communication for Sustainable Education, 7(2), 68–91. DOI: https://doi.org/10.1515/dcse-2016-0017 Pipere, A., Reunamo, J., & Jones, M. (2013). Perceptions of research in education for sustainable development: An international perspective. Discourse and Communication for Sustainable Education, 1(2), 5-24. DOI: https://doi.org/10.2478/dcse-2013-0011 2 10 0 0
6. Komplicētība kā pētījuma paradigma “ļaunajām” (angl. “wicked”) problēmām skolas praksē (L2, S2) Pipere, A. (2016). Envisioning complexity: Towards a new conceptualization of educational research for sustainability. Discourse and Communication for Sustainable Education, 7(2), 68–91. DOI: https://doi.org/10.1515/dcse-2016-0017 Radford, M. (2008). Complexity and truth in educational research. In M. Mason (Ed.). Complexity Theory and the philosophy of education (pp. 137-149). West Sussex: Wiley-Blackwell. Garcia, A. S., Morrison, K., Tsoi, A.C., & He, J. (2014). Managing complex change in school. Engaging pedagogy, technology, learning and leadership. New York: Routledge. Radford, M. (2008). Complexity and truth in educational research. In M. Mason (Ed.). Complexity Theory and the philosophy of education (pp. 137-149). West Sussex: Wiley-Blackwell. 2 10 0 0
7. Komplicētu problēmu izpēte izglītībā (L4, S4) Bakker, C., & Montessori, N. M. (Eds.). (2016). Complexity in education. From horror to passion. Rotterdam: Sense Publishers. Griffith, B., & Loveless, D.J. (Eds.). (2013). The interdependence of teaching and learning. Charlotte: Information Age Publishing, Inc. Osberg, D., & Biesta, G. (Eds.). (2010). Complexity Theory and the politics of education. Rotterdam: Sense Publishers. 8 24 0 0
Kopā: 32 124 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Uzdevumi: 1) Apgūt skolas pedagoģijas teorētiskos un filosofiskos aspektiem par komplicētības teorijas pieejām un modeļiem skolas pedagoģijā; 2) Apzināt jaunākās attīstības tendences skolas pedagoģijā kompetenču pieejas kontekstā un sava pētījuma kontekstā skolas pedagoģijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1. Par skolas pedagoģijas teorētiskajiem un filosofiskajiem aspektiem. 2. Par komplicētības teorijas pieejām un modeļiem skolas pedagoģijas kontekstā. 3. Par jaunākajām attīstības tendencēm skolas pedagoģijā kompetenču pieejas kontekstā. 4. Par sava pētījuma aktualitāti skolas pedagoģijā. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 40% Individuālais patstāvīgais darbs - 20%
Prasmes 5. Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt skolas pedagoģijas aktuālās problēmas kompetenču pieejas kontekstā. 6. Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt dažādu zinātnieku ieguldījumu komplicētības teorijas izstrādē skolu pedagoģijas kontekstā. 7. Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt komplicētības teorijas pielietošanas iespējas pārmaiņu/reformu procesā skolas pedagoģijā, apzinot saistību starp izglītības teorijām un praksi vietējā un starptautiskā kontekstā. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 40% Individuālais patstāvīgais darbs - 20%
Kompetence 8. Kompetence zināšanas pielietot akadēmiskajās diskusijās par skolas pedagoģijas aktuālām problēmām. 9. Kompetence zināšanas pielietot promocijas darba izstrādē un pētījuma rezultātu aprobācijā. 10. Kompetence zināšanas pielietot zinātniski pamatota un inovatīva risinājuma piedāvājumā vienam skolas pedagoģijas jautājumam komplicētības paradigmas kontekstā. 11. Kompetence zināšanas pielietot veidojot un raksturojot pētījuma dizainu konkrētā pētījuma ietvaros skolas pedagoģijā. 12. Komunikatīvā kompetence prezentējot un salīdzinot skolas pedagoģijas problēmas atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem. 13. Komunikatīvā kompetence brīvi diskutēt, piedāvājot zinātniski pamatotus lēmumus un argumentāciju savām izstrādnēm. - Eksāmens - Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā - 40%
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs. - 20%
Eksāmens - Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā. - 40%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]