| Kods | PA0602 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Modulis: Izglītība ilgtspējīgai attīstībai skolā un augstskolā "Nozaru pedagoģija postmodernisma laikmetā: paradigmas, pieejas un didaktiskie modeļi" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursu īsteno Daugavpils Universitāte.. Kurss paredzēts doktora studiju programmas nozaru pedagoģijas apakšnozares studējošajiem ar mērķi pilnveidot doktorantu izpratni par nozaru pedagoģijas jaunākajām tendencēm, kā arī attīstīt viņu prasmes saskatīt problēmjautājumus un veikt pētījumu nozaru pedagoģijas aktuālajā kontekstā. Kurss bagātinās studējošo izpratni par a) nozaru (mūzikas, mākslas u.c.) pedagoģijas kategoriju evolūciju dažādu autoru koncepcijās; b) mūzikas, mākslas un citu jomu izglītības un audzināšanas galvenajiem virzieniem postmodernisma laikmetā; c) didaktiskā modeļa izveides nosacījumiem un specifiku mūzikas, mākslas u.c. nozaru pedagoģijā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Uzdevumi: 1) Kursa ietvaros studenti diskutēs par aktuālām problēmām mūsdienu nozaru pedagoģijā, saistot tās ar konkrēto pedagoģisko situāciju; 2) Kritiski izvērtēs didaktiskus modeļus mūsdienu nozaru pedagoģijā un iepazīsies ar pētījuma organizēšanas īpatnībām nozaru (mūzikas, mākslas, sporta u.c.) pedagoģijas jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot izglītības zinātņu attīstības vēsturisko pieredzi un aktuālās tendences un to kontekstu Latvijā, Eiropā un pasaulē.
2. Izprot aktuālās izglītības zinātņu zinātniskās teorijas un atziņas un to veidošanās kontekstu.
3. Izprot nozaru pedagoģijas filosofiskajiem un pedagoģiskajiem aspektiem postmodernisma laikmetā.
4. Izprot sava pētījuma unikalitāti un devumu nozaru pedagoģijas attīstībā. - Aktīva līdzdalība kombinētās seminārnodarbībās - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs - 20%
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji:
Studējošais:
- demonstrē zināšanas un prasmes nozaru pedagoģijas filosofijā un pedagoģijā caur postmodernisma prizmu;
- kritiski analizē un salīdzina izglītības paradigmas, pieejas un didaktiskos modeļus nozaru pedagoģijā, izvirzot analīzes kritērijus;
- orientējas nozaru pedagoģijas metodoloģijā;
- izvērtē un interpretē nozaru pedagoģijas koncepcijas, kā arī argumentē savu viedokli;
- radoši veido inovatīvo koncepciju nozaru aktuālās pedagoģijas problēmas ietvaros;
- veido un pamato sava pētījuma dizainu;
- var parādīt sava pētījuma unikalitāti un devumu nozaru pedagoģijā. Prasmes 5. Sistēmiski analizē, interpretē izglītības zinātnēs saistošos jēdzienus, teorijas un izglītības politikas aktualitātes. 6. Nosaka nozaru pedagoģijas aktuālo problēmu būtību caur postmodernisma zinātnisko pasaules uztveri. 7. Sistēmiski analizē, sintezē, izvērtē nozaru pedagoģijas koncepcijas, teorijas, modeļus atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem to veidošanās kontekstā. 8. Risina izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, lai paplašinātu un dotu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvātu pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. 9. Mutiski un prakstiski komunicē un diskutē par izglītības zinātņu nozari, tajā veiktiem pētījumu rezultātiem ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā Latvijā un starptautiskā vidē. 10. Pieņem zinātniski pamatotus lēmumus izglītības problēmu risinājumos un argumentēti aizstāv savu viedokli. - Aktīva līdzdalība kombinētās seminārnodarbībās - 40% Individuālais patstāvīgais darbs - 20% Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: Studējošais: - demonstrē zināšanas un prasmes nozaru pedagoģijas filosofijā un pedagoģijā caur postmodernisma prizmu; - kritiski analizē un salīdzina izglītības paradigmas, pieejas un didaktiskos modeļus nozaru pedagoģijā, izvirzot analīzes kritērijus; - orientējas nozaru pedagoģijas metodoloģijā; - izvērtē un interpretē nozaru pedagoģijas koncepcijas, kā arī argumentē savu viedokli; - radoši veido inovatīvo koncepciju nozaru aktuālās pedagoģijas problēmas ietvaros; - veido un pamato sava pētījuma dizainu; - var parādīt sava pētījuma unikalitāti un devumu nozaru pedagoģijā. Kompetence 11. Argumentēti aizstāv savu viedokli par nozaru pedagoģijas aktuālām problēmām, demonstrējot pedagoģisko jēdzienu, teoriju, likumsakarību kritisku izpratni. 12. Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, kompleksu pētniecības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 13. Patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs un starpdisciplinārā kontekstā. - Ieskaite - Nozaru pedagoģijas problēmas kritiskā analīze atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem - 40% Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: Studējošais: - demonstrē zināšanas un prasmes nozaru pedagoģijas filosofijā un pedagoģijā caur postmodernisma prizmu; - kritiski analizē un salīdzina izglītības paradigmas, pieejas un didaktiskos modeļus nozaru pedagoģijā, izvirzot analīzes kritērijus; - orientējas nozaru pedagoģijas metodoloģijā; - izvērtē un interpretē nozaru pedagoģijas koncepcijas, kā arī argumentē savu viedokli; - radoši veido inovatīvo koncepciju nozaru aktuālās pedagoģijas problēmas ietvaros; - veido un pamato sava pētījuma dizainu; - var parādīt sava pētījuma unikalitāti un devumu nozaru pedagoģijā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība kombinētās seminārnodarbībās. - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs. - 20% Ieskaite - Nozaru pedagoģijas problēmas kritiskā analīze atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||