PA0601 Modulis: Izglītība ilgtspējīgai attīstībai skolā un augstskolā "Sociālo partneru sadarbība izglītības kontekstā pārmaiņu veicināšanai"

Kods PA0601
Nosaukums Modulis: Izglītība ilgtspējīgai attīstībai skolā un augstskolā "Sociālo partneru sadarbība izglītības kontekstā pārmaiņu veicināšanai"
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Sanita Martena
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursu īsteno Daugavpils Universitāte..
Kursa ietvaros studenti diskutēs par aktuālām sociālo partneru iesaistes izglītībā problēmām, analizēs dažādu pedagoģisko institūciju pieejas konkrētu problēmjautājumu risināšanā, kritiski izvērtējot sadarbības organizēšanas īpatnības un iespējas izglītības procesā. Studiju kurss palīdzēs apgūt teorētiskās pieejas un stratēģijas, izvērtēt vietējās un starptautiskās labās prakses piemērus un aplūkot apgūtā izmantošanas iespējas sadarbības veicināšanai savā jomā un praksē, kā arī diskutēt par atbalsta sistēmas mehānismiem sociālo partneru līdzdalības nodrošināšanai. Studiju kursa ietvaros tiks analizēti veiksmīgas sadarbības ar nevalstiskajām organizācijām organizēšanas labās prakses piemēri, īstenojot kopīgus projektus, tādējādi veicinot gan nevalstiskā sektora līdzdalību lēmuma pieņemšanas procesos, gan informācijas apmaiņu un sociālo dialogu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Konceptuālais sociālo partneru sadarbības tīklojuma ietvars (L2, S1): 1.1. Sociālie partneru lokālais un globālais tīkojums. Skolas partnerības fenomens 1.2. Sociālā partnerība: virzītājspēki un attīstības priekšnosacījumi 1.3. Sociālā atbildība sociālo partneru tīklojumā 4 10 0 0
2. Sociālo partneru iesaistes sistēma un iespējas sadarbības veicināšanai izglītībā pārmaiņu kontekstā (L1, S1): 2.1. Sociālais dialogs Latvijā 2.2. Sociālā dialoga īstenošanas līmeņi 2.3. Efektīva sociālā dialoga cilvēkresursu pārvaldības sistēma 2 10 0 0
3.Teorētiskās pieejas un stratēģijas sociālo partneru iesaistē situāciju risinājumam (L1, S1): 3.1. Transnacionālās iniciatīvas uz uzņēmējdarbību vērstas domāšanas, aktīva pilsoniskuma un sociālās uzņēmējdarbības īstenošanai 3.2. Kritēriji stratēģiskās partnerības izvērtēšanai 2 10 0 0
4. Vietējā un starptautiskā labā prakse sociālo partneru iesaistē un sadarbības veicināšanā (L1, S2): 4.1. Sociālā uzņēmējdarbība praksē – Latvijas reģionu veiksmes stāsti 4.2. Iespējas un izaicinājumi kopienās, attīstot sociālo uzņēmējdarbību 4.3. Sociālā uzņēmējdarbība (resursi, motivācija, atbildība) 4.4. Solidaritātes ekonomikas vide/mijiedarbība (uzņēmējs, darbinieks, pašvaldība, kopiena) 4.5. Sociālā partnerība sociālās iekļaušanās problēmu mazināšanai 2 8 0 0
5. Atbalsta sistēmas mehānismi sociālo partneru līdzdalības veicināšanai/ nodrošināšanai (L1, S1): 5.1. Sociālo partneru iesaiste nacionālajā līmenī 5.2. Sociālo partneru iesaiste nozaru līmenī 5.3. Sociālo partneru iesaiste reģionālajā līmenī 5.4 Sociālo partneru deleģējuma principi 5.5. Ilgtspējīgas investīcijas tīklojumu sistēmas kvalitātes un efektivitātes nodrošinājumam 2 8 0 0
6. Attiecību dinamika sociālo partneru tīklojumā (L1, S1): 6.1. Termina “tīkls” lietojumi 6.2. Inovatīva tīklošanās prakse digitālajā laikmetā 6.3. Rizomātiskās tīklu koncepcijas 6.4.Jaunās tīklu teorijas, savstarpējā savienojamība, atvērtība un decentralizētā pieejamība 2 8 0 0
7. Sociālo partneru kapacitātes un līderības veicināšana (L1, S1) 7.1. Vadības sistēmas pilnveidošana un attīstība 7.2. Stratēģiskās sadarbības starp sociālajiem partneriem organizācija 7.3. Pārvaldības, vadības un inovāciju kapacitātes stiprināšana 7.4. Inovatīvas pieejas mērķa grupu iesaistē atbilstoši partneru individuālajām vajadzībām un cerībām, iesaistošai pieejai un uz IKT balstītas metodikas izmantošanai. 2 8 0 0
Kopā: 16 62 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir dot iespēju studējošajiem iepazīt un izvērtēt sociālo partneru iesaistes sistēmu izglītībā un iespējas partneru sadarbības veicināšanai pārmaiņu kontekstā, kā arī bagātināt studējošo izpratni par mehānismiem sociālo partneru iesaistē izglītībā nacionālā un reģionālā līmenī. Uzdevumi: 1) Iesaistīt studentus diskusijā par aktuālām sociālo partneru iesaistes izglītībā problēmām, analizējot dažādu pedagoģisko institūciju pieejas konkrētu problēmjautājumu risināšanā un kritiski izvērtējot sadarbības organizēšanas īpatnības un iespējas izglītības procesā. 2) Apgūt teorētiskās pieejas un stratēģijas, izvērtēt vietējās un starptautiskās labās prakses piemērus un aplūkot apgūtā izmantošanas iespējas sadarbības veicināšanai savā jomā un praksē, diskutējot par atbalsta sistēmas mehānismiem sociālo partneru līdzdalības nodrošināšanai. 3) Izzināt veiksmīgas sadarbības ar nevalstiskajām organizācijām organizēšanas labās prakses piemērus, īstenojot kopīgus projektus, tādējādi veicinot gan nevalstiskā sektora līdzdalību lēmuma pieņemšanas procesos, gan informācijas apmaiņu un sociālo dialogu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1. Zināšanas un kompetenta izpratne par sociālo partneru iesaistes sistēmu un iespējām sadarbības veicināšanai izglītībā pārmaiņu kontekstā; 2. Zināšanas un kompetenta izpratne par akadēmisku un sociālu kompetenci sociālo partneru iesaistē veiksmīgam problēmjautājumu risinājumam; 3. Zināšanas un kompetenta izpratne par problēmu risināšanas instrumentiem, iesaistot sociālos partnerus. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās – 40 % Individuālais patstāvīgais darbs –20 %
Prasmes 4. Prasme analizēt, sintezēt, izvērtēt un interpretēt sociālo sadarbības partneru iesaistes izglītības jomā vispārējās iespējas un savu lomu šīs iesaistes veicināšanā sabiedrības attīstības kontekstā; 5. Prasme analizēt, sintezēt, izvērtēt un interpretēt sociālo partneru iesaistes problēmsituāciju risinājumam profesionālajā praksē teorētiskās nostādnes un izglītības politikas aktualitātes. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās – 40 % Individuālais patstāvīgais darbs –20 %
Kompetence 6. Kompetence zināšanas pielietot sociālo partneru vispārējās iesaistes modelēšanā izglītības politikas kontekstā; 7. Kompetence zināšanas pielietot sociālo partneru iesaistē problēmjautājumu modelēšanā; 8. Kompetence zināšanas pielietot saskatot un analītiski aprakstot sociālas problēmas un to iespējamos zinātniski pamatotos risinājumus sociālo partneru iesaistē nākotnes perspektīvā; 9. Kompetence zināšanas pielietot diskutējot un zinātniski argumentēti risinot akadēmiskas un sociālas problēmas saistībā ar sociālo partneru sadarbību, izmantojot kritiskās domāšanas tehnikas un stratēģijas; 10. Kompetence zināšanas pielietot risinot nākotnē iespējamās potenciālās konfliktsituācijas sociālajā un profesionālajā praksē. - Eksāmens: Sociālo partneru sadarbības modelēšana viena izglītības jautājuma risinājumam pārmaiņu veicināšanai – 40 %
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs. - 20%
Eksāmens: Sociālo partneru sadarbības modelēšana viena izglītības jautājuma risinājumam pārmaiņu veicināšanai. - 40%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 0.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]