| Kods | PA0601 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Modulis: Izglītība ilgtspējīgai attīstībai skolā un augstskolā "Sociālo partneru sadarbība izglītības kontekstā pārmaiņu veicināšanai" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursu īsteno Daugavpils Universitāte.. Kursa ietvaros studenti diskutēs par aktuālām sociālo partneru iesaistes izglītībā problēmām, analizēs dažādu pedagoģisko institūciju pieejas konkrētu problēmjautājumu risināšanā, kritiski izvērtējot sadarbības organizēšanas īpatnības un iespējas izglītības procesā. Studiju kurss palīdzēs apgūt teorētiskās pieejas un stratēģijas, izvērtēt vietējās un starptautiskās labās prakses piemērus un aplūkot apgūtā izmantošanas iespējas sadarbības veicināšanai savā jomā un praksē, kā arī diskutēt par atbalsta sistēmas mehānismiem sociālo partneru līdzdalības nodrošināšanai. Studiju kursa ietvaros tiks analizēti veiksmīgas sadarbības ar nevalstiskajām organizācijām organizēšanas labās prakses piemēri, īstenojot kopīgus projektus, tādējādi veicinot gan nevalstiskā sektora līdzdalību lēmuma pieņemšanas procesos, gan informācijas apmaiņu un sociālo dialogu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir dot iespēju studējošajiem iepazīt un izvērtēt sociālo partneru iesaistes sistēmu izglītībā un iespējas partneru sadarbības veicināšanai pārmaiņu kontekstā, kā arī bagātināt studējošo izpratni par mehānismiem sociālo partneru iesaistē izglītībā nacionālā un reģionālā līmenī. Uzdevumi: 1) Iesaistīt studentus diskusijā par aktuālām sociālo partneru iesaistes izglītībā problēmām, analizējot dažādu pedagoģisko institūciju pieejas konkrētu problēmjautājumu risināšanā un kritiski izvērtējot sadarbības organizēšanas īpatnības un iespējas izglītības procesā. 2) Apgūt teorētiskās pieejas un stratēģijas, izvērtēt vietējās un starptautiskās labās prakses piemērus un aplūkot apgūtā izmantošanas iespējas sadarbības veicināšanai savā jomā un praksē, diskutējot par atbalsta sistēmas mehānismiem sociālo partneru līdzdalības nodrošināšanai. 3) Izzināt veiksmīgas sadarbības ar nevalstiskajām organizācijām organizēšanas labās prakses piemērus, īstenojot kopīgus projektus, tādējādi veicinot gan nevalstiskā sektora līdzdalību lēmuma pieņemšanas procesos, gan informācijas apmaiņu un sociālo dialogu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Zināšanas un kompetenta izpratne par sociālo partneru iesaistes sistēmu un iespējām sadarbības veicināšanai izglītībā pārmaiņu kontekstā;
2. Zināšanas un kompetenta izpratne par akadēmisku un sociālu kompetenci sociālo partneru iesaistē veiksmīgam problēmjautājumu risinājumam;
3. Zināšanas un kompetenta izpratne par problēmu risināšanas instrumentiem, iesaistot sociālos partnerus. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās – 40 %
Individuālais patstāvīgais darbs –20 % Prasmes 4. Prasme analizēt, sintezēt, izvērtēt un interpretēt sociālo sadarbības partneru iesaistes izglītības jomā vispārējās iespējas un savu lomu šīs iesaistes veicināšanā sabiedrības attīstības kontekstā; 5. Prasme analizēt, sintezēt, izvērtēt un interpretēt sociālo partneru iesaistes problēmsituāciju risinājumam profesionālajā praksē teorētiskās nostādnes un izglītības politikas aktualitātes. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās – 40 % Individuālais patstāvīgais darbs –20 % Kompetence 6. Kompetence zināšanas pielietot sociālo partneru vispārējās iesaistes modelēšanā izglītības politikas kontekstā; 7. Kompetence zināšanas pielietot sociālo partneru iesaistē problēmjautājumu modelēšanā; 8. Kompetence zināšanas pielietot saskatot un analītiski aprakstot sociālas problēmas un to iespējamos zinātniski pamatotos risinājumus sociālo partneru iesaistē nākotnes perspektīvā; 9. Kompetence zināšanas pielietot diskutējot un zinātniski argumentēti risinot akadēmiskas un sociālas problēmas saistībā ar sociālo partneru sadarbību, izmantojot kritiskās domāšanas tehnikas un stratēģijas; 10. Kompetence zināšanas pielietot risinot nākotnē iespējamās potenciālās konfliktsituācijas sociālajā un profesionālajā praksē. - Eksāmens: Sociālo partneru sadarbības modelēšana viena izglītības jautājuma risinājumam pārmaiņu veicināšanai – 40 % |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs. - 20% Eksāmens: Sociālo partneru sadarbības modelēšana viena izglītības jautājuma risinājumam pārmaiņu veicināšanai. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||