PA0600 Modulis: Mācību priekšmetu didaktika "Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā"

Kods PA0600
Nosaukums Modulis: Mācību priekšmetu didaktika "Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā"
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Sanita Martena
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursu īsteno Daugavpils Universitāte..
Studiju kursa ietvaros studējošie analizēs un izvērtēs mācību līdzekļus, kas ietver sevī ne tikai mācību literatūru, metodiskos un uzskates līdzekļus, bet arī digitālos mācību līdzekļu resursus. Studiju kurss veicinās doktorantu izpratni par mācību līdzekļu koncepcijas izstrādi, to veidošanas un izvērtēšanas kritērijiem. Doktoranti apgūs prasmi formulēt konceptuālu didaktisko principu sistēmu, stratēģijas, metodiskos paņēmienus, izmantojot informācijas tehnoloģijas (IT), kā arī mācību līdzekļu un palīglīdzekļu izvērtēšanas kompetenci kādā izvēlētā nozarē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā. Vēsturisks apskats par mācību līdzekļu veidošanas tradīcijām: Latvijas un citu valstu pieredze Ievads par mācību līdzekļu izveides konceptuālajām pamatnostādnēm ilgtspējīgas attīstības kontekstā (L2) Vēsturisks apskats par mācību līdzekļu veidošanas tradīcijām: Latvijas un citu valstu pieredze (L2) Holistiskās pedagoģijas pieeja mācību līdzekļu izstrādē (S2) Mācību un metodisko līdzekļu izstrāde ilgtspējīgas attīstības kontekstā (globālā, integrētā, kompleksā pieeja) (S2) 8 30 0 0
2. Mācību līdzekļu un palīglīdzekļu satura veidošanas mehānisms atbilstoši pamatizglītības un vidējās/profesionālās izglītības standartiem. Metodisko palīglīdzekļu izstrāde skolotājiem: Latvijas un pasaules pieredze Mācību līdzekļu un palīglīdzekļu satura veidošanas mehānisms atbilstoši pamatizglītības un vidējās/profesionālās izglītības standartiem (L2, S2) Metodisko palīglīdzekļu izstrāde skolotājiem: Latvijas un pasaules pieredze (L2, S2) 8 30 0 0
3. Digitālo mācību līdzekļu izveides tiesiskie un saturiskie aspekti. Drošības, ētikas un autortiesību jautājumi digitālo mācību līdzekļu izstrādē Digitālo mācību līdzekļu izveides tiesiskie un saturiskie aspekti. Drošības, ētikas un autortiesību jautājumi digitālo mācību līdzekļu izstrādē (L4) Drošības, ētikas un autortiesību jautājumi digitālo mācību līdzekļu izstrādē (S2) Medijpratības aspekti mācību līdzekļu izveidē (S2) 8 32 0 0
4. Mācību līdzekļu un palīglīdzekļu izvērtējums atbilstoši normatīvajiem dokumentiem. Kritēriji mācību līdzekļu izvērtēšanai un mācību līdzekļu izvērtējums ilgtspējīgas attīstības kontekstā Mācību līdzekļu un palīglīdzekļu izvērtējums atbilstoši normatīvajiem dokumentiem (VISC) (L2) Vietējo un starptautisko projektu pieredze mācību līdzekļu izvērtēšanā (S2) Kritēriji mācību līdzekļu izvērtēšanai un mācību līdzekļu izvērtējums ilgtspējīgas attīstības kontekstā (L2, S2) 8 32 0 0
Kopā: 32 124 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir dot iespēju pedagoģijas doktora programmas studentiem apzināt mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā, izprast mācību satura veidošanās mehānismus un izvērtēšanas iespējas. Uzdevumi: 1) Analizēt un izvērtēt mācību līdzekļus, kas ietver mācību literatūru, metodiskos un uzskates līdzekļus, kā arī digitālos mācību līdzekļu resursus; 2) Veicināt doktorantu izpratni par mācību līdzekļu koncepcijas izstrādi, to veidošanas un izvērtēšanas kritērijiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1. Studējošie iegūs zināšanas un kompetentu izpratni par mācību līdzekļu daudzveidību un to satura izvēli mūsdienu izglītības zinātņu teorētiskajā kontekstā. 2. Studējošie iegūs zināšanas un kompetentu izpratni par mācību līdzekļa izstrādi kā akadēmisku un sociālu kompetenci. 3. Studējošie iegūs zināšanas un kompetentu izpratni par mācību līdzekli sadarbībai starp skolēnu, skolotāju un mācību saturu. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 40% Individuālais patstāvīgais darbs - 20%
Prasmes 4. Kritiski analizēt, sintezēt, izvērtēt un interpretēt mācību līdzekļa atbilstību vecumposmam, normatīvo dokumentu prasībām, ilgtspējīgas attīstības principiem. 5. Kritiski analizēt, sintezēt, izvērtēt un interpretēt mācību līdzekļu kvalitāti, pilnveidojot profesionālo kompetenci praksē. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 40% Individuālais patstāvīgais darbs - 20%
Kompetence 6. Kompetenci zināšanas pielietot izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus, lai veiktu pētniecisko darbu. 7. Kompetenci zināšanas pielietot izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus, veikt Latvijas un citu valstu mācību līdzekļu pedagoģisko un metodisko problēmu analīzi. 8. Kompetenci zināšanas pielietot kritiski formulēt un analizēt mācību līdzekļu stiprās un vājās puses, piedāvāt risinājumus to pilnveidei. 9. Kompetenci zināšanas pielietot argumentēti un zinātniski pamatoti risināt akadēmisko mācību līdzekļu izvērtēšanas un to izvēles problēmas, lai veicinātu pārmaiņas izglītībā un sabiedrībā. - Eksāmens - Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā - 40%
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs. - 20%
Eksāmens - Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā. - 40%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]