| Kods | PA0600 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Modulis: Mācību priekšmetu didaktika "Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursu īsteno Daugavpils Universitāte.. Studiju kursa ietvaros studējošie analizēs un izvērtēs mācību līdzekļus, kas ietver sevī ne tikai mācību literatūru, metodiskos un uzskates līdzekļus, bet arī digitālos mācību līdzekļu resursus. Studiju kurss veicinās doktorantu izpratni par mācību līdzekļu koncepcijas izstrādi, to veidošanas un izvērtēšanas kritērijiem. Doktoranti apgūs prasmi formulēt konceptuālu didaktisko principu sistēmu, stratēģijas, metodiskos paņēmienus, izmantojot informācijas tehnoloģijas (IT), kā arī mācību līdzekļu un palīglīdzekļu izvērtēšanas kompetenci kādā izvēlētā nozarē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir dot iespēju pedagoģijas doktora programmas studentiem apzināt mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā, izprast mācību satura veidošanās mehānismus un izvērtēšanas iespējas. Uzdevumi: 1) Analizēt un izvērtēt mācību līdzekļus, kas ietver mācību literatūru, metodiskos un uzskates līdzekļus, kā arī digitālos mācību līdzekļu resursus; 2) Veicināt doktorantu izpratni par mācību līdzekļu koncepcijas izstrādi, to veidošanas un izvērtēšanas kritērijiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Studējošie iegūs zināšanas un kompetentu izpratni par mācību līdzekļu daudzveidību un to satura izvēli mūsdienu izglītības zinātņu teorētiskajā kontekstā.
2. Studējošie iegūs zināšanas un kompetentu izpratni par mācību līdzekļa izstrādi kā akadēmisku un sociālu kompetenci.
3. Studējošie iegūs zināšanas un kompetentu izpratni par mācību līdzekli sadarbībai starp skolēnu, skolotāju un mācību saturu. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs - 20% Prasmes 4. Kritiski analizēt, sintezēt, izvērtēt un interpretēt mācību līdzekļa atbilstību vecumposmam, normatīvo dokumentu prasībām, ilgtspējīgas attīstības principiem. 5. Kritiski analizēt, sintezēt, izvērtēt un interpretēt mācību līdzekļu kvalitāti, pilnveidojot profesionālo kompetenci praksē. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 40% Individuālais patstāvīgais darbs - 20% Kompetence 6. Kompetenci zināšanas pielietot izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus, lai veiktu pētniecisko darbu. 7. Kompetenci zināšanas pielietot izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus, veikt Latvijas un citu valstu mācību līdzekļu pedagoģisko un metodisko problēmu analīzi. 8. Kompetenci zināšanas pielietot kritiski formulēt un analizēt mācību līdzekļu stiprās un vājās puses, piedāvāt risinājumus to pilnveidei. 9. Kompetenci zināšanas pielietot argumentēti un zinātniski pamatoti risināt akadēmisko mācību līdzekļu izvērtēšanas un to izvēles problēmas, lai veicinātu pārmaiņas izglītībā un sabiedrībā. - Eksāmens - Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. - 40%
Individuālais patstāvīgais darbs. - 20% Eksāmens - Mācību līdzekļu izveides konceptuālās pamatnostādnes ilgtspējīgas attīstības kontekstā. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||