| Kods | RA0790 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Studiju projekts II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Mežinska, Ritvars Rēvalds | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju projekts II ir uz teorētiskām atziņām, praktisko pieredzi balstīts, radošs un patstāvīgs darbs, kurā. tiek pilnveidota studējošo patstāvīgā pētnieciskā darba prasme strādāt ar literatūru un avotiem (izvēlēties literatūru par doto problēmu, sistematizēt, analizēt, apkopot utt.), sekmētas pētnieciskā darba prasmes, iemaņas un atbilstošo apgūto teorētisko zināšanu lietošana starpdisciplināras problēmas noteikšanā, apzināšanā, risinājuma izstrādē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sistematizēt zināšanas, nostiprināt un padziļināt prasmes un profesionālo kompetenci produktu projektēšanā un tehnoloģijā (konstruktīvā un tehnoloģiskā projektēšana), izmaksu kalkulācijā, ekonomisko aprēķinu veikšanā. Uzdevumi: 1. Pilnveidot patstāvīgā darba prasmi strādāt ar literatūru un citiem avotiem – izvēlēties literatūru par doto problēmu, sistematizēt, analizēt, apkopot utt.. un pielietot pētnieciskā darba metodes problēmu izpētē. 2. Padziļināt prasmi pētīt un analizēt sabiedriskā sektora pasūtītāja/lietotāja vajadzības – veikt padziļinātu situācijas izpēti, identificēt aktuālas problēmas un formulēt projektēšanas uzdevumu, balstoties uz reālu pasūtītāja vai lietotāja vajadzībām. 3. Pilnveidot prasmi analizēt analogus – līdzīgus projektus vai risinājumus, lai identificētu labās prakses piemērus un potenciālus risinājumus konkrētajai situācijai. 4. Veicināt teorētisko zināšanu un profesionālo prasmju pielietojumu – pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas un dizaina prasmes, izstrādājot radošu un funkcionālu produkta dizainu. 5. Paplašināt prasmi izstrādāt profesionālu produkta dizaina koncepciju – izveidot skaidru un argumentētu dizaina ideju ar vizuālo un tehnisko risinājumu pamatojumu, ņemot vērā funkcionālās un estētiskās prasības rūpnieciskajam sektoram. 6. Padziļināt prasmi sagatavot un prezentēt pabeigtu projektu – strukturēti apkopot pētnieciskos materiālus, analīzi un projektēšanas rezultātus, noformēt tos atbilstoši akadēmiskajām un profesionālajām prasībām un pārliecinoši prezentēt izstrādāto projektu pasūtītājam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Spēj parādīt zināšanas nozares teorētiskajos un praktiskajos jautājumos, jauna produkta, koncepcijas izstrādes posmu, metožu un pamatprincipu pamatzināšanas un to kritisku izpratni;
Pārzina izstrādājumam izvirzāmās funkcionalitātes, kvalitātes prasības un kritērijus, saistītos jēdzienus un likumsakarības.
Pārzina projekta plānošanas un izstrādes procesu, tā ekonomiskā pamatojuma aprēķinus. - Metodes: teorētiskās daļas izvērtējums (prezentācija vai rakstisks pārskats); literatūras analīzes pārskats; pētniecības daļas novērtējums.
Kritēriji: atspoguļo izpratni par nozares aktualitātēm, argumentēti sasaista teoriju ar projektu; izvēlēti atbilstoši avoti, korekti pielietotas pētniecības metodes, analīze ir loģiski strukturēta un pamatota. Prasmes: Spēj ar pētnieciskā darba metodēm problēmu izpētē, veikt esošās situācijas novērtēšanu un analīzi. Spēj noteikt ar produktu projektēšanu un realizāciju saistītās prasības un nepieciešamos resursus. Spēj formulēt dizaina pamatuzdevumus un plānot produkta projektēšanas un konstruēšanas darbus. Spēj izprast un pielietot apģērbu projektēšanas procesa pamatprincipus, metodes. Spēj veikt maketu izgatavošanu un pārbaudi, noteikt un labot defektus. Spēj veikt projekta ekonomiskā pamatojuma aprēķinus. Spēj izgatavot izstrādājuma pirmparaugu, izvērtēt tā ergonomiskās, ekonomiskās, estētiskās kvalitātes un funkcionālās atbilstības prasības. Spēj rakstiski izklāstīt projekta saturu, tā pamatuzdevumus; īstenošanas posmus, veidus un ekonomisko pamatojumu, iekļauties izpildes termiņos. - Metodes: pētniecības kopsavilkums + projektu aizstāvēšana; projekta prezentācija un grafiskais materiāls. Kritēriji: avotu analīze sasaistīta ar dizaina risinājumu, prasmīgi integrēta informācija no dažādiem avotiem, pierāda spēju patstāvīgi strādāt ar datiem; radošs un funkcionāls risinājums, dizains atbilst pasūtītāja vajadzībām, skices, rasējumi, vizualizācijas ir kvalitatīvi un pārdomāti. Kompetence: Spēja izprast dažādu ražotāju specifiku un sērijveida produktu projektēšanas sarežģītības līmeņus, pārzināt nepieciešamās darbmašīnas, iekārtas, instrumentus un aprīkojumus. Spēj patstāvīgi vai darba grupā atbildīgi izvērtēt. veikt pētījumu izvēlētajā tēmā ar pievienoto vērtību, interpretēt un analizēt rezultātus, sniegt priekšlikumus. Spēj precīzi sagatavot izpētes procesā iegūto informāciju, kas nepieciešama izstrādājuma projektēšanai un izgatavošanai. Spēj racionāli plānot projektējamā izstrādājuma izpildi. Spēja plānot vai prognozēt produkta izgatavošanas (realizācijas) izmaksas, izstrādāt izmaksu kalkulācijas un piedalīties produkta cenu politikas veidošanā. Spēj apstrādāt un interpretēt pētījuma rezultātus izstrādājuma parauga atbilstības novērtēšanai. - Metodes: visa projekta izvērtējums + pašnovērtējums; projekta gala prezentācija. Kritēriji: projekts ir patstāvīgi izstrādāts, atspoguļota skaidra projekta gaita un loģika, parādīta spēja risināt praktiskas problēmas; prezentācija strukturēta un skaidra, atbilst akadēmiskām un profesionālām prasībām, argumentēta idejas aizstāvēšana un vizuālā prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Teorētiskais pētījums. - 20%
Patstāvīgais, pētnieciskais darbs. - 20% Projekta vizuālās prezentācijas materiāls - praktiska modeļa pirmparauga izpilde. - 50% Prezentācija – studiju projekta aizstāvēšanas. - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Pamatzināšanas interjera projektēšanā, prasme analizēt un apkopot informāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||