| Kods | RA0789 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Studiju projekts I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Mežinska, Ritvars Rēvalds | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju projekts I ir uz teorētiskām atziņām, praktisko pieredzi balstīts, radošs un patstāvīgs darbs, kas parāda studējošo patstāvīgā pētnieciskā darba prasme strādāt ar literatūru un avotiem (izvēlēties literatūru par doto problēmu, sistematizēt, analizēt, apkopot utt.), sekmētas pētnieciskā darba iemaņas un atbilstošo apgūto teorētisko zināšanu lietošana starpdisciplināras problēmas noteikšanā, apzināšanā, risinājuma izstrādē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sistematizēt zināšanas, nostiprināt un padziļināt prasmes un profesionālo kompetenci izstrādājumu projektēšanā un tehnoloģijā un pielietot to praktiskas lietotājorientētas vajadzības, problēmas risināšanā materiālzinātnes jomā. Uzdevumi: 1. Attīstīt patstāvīgā darba prasmi strādāt ar literatūru un citiem avotiem – izvēlēties literatūru par doto problēmu, sistematizēt, analizēt, apkopot utt.. un pielietot pētnieciskā darba metodes problēmu izpētē. 2. Veidot prasmi pētīt un analizēt privātā sektora pasūtītāja/lietotāja vajadzības – veikt padziļinātu situācijas izpēti, identificēt aktuālas problēmas un formulēt uzdevumu, balstoties uz reālu pasūtītāja vai lietotāja vajadzībām. 3. Pilnveidot prasmi analizēt analogus – līdzīgus projektus vai risinājumus, lai identificētu labās prakses piemērus un potenciālus risinājumus konkrētajai situācijai. 4. Veicināt teorētisko zināšanu un profesionālo prasmju pielietojumu – pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas un dizaina prasmes, izstrādājot radošu un funkcionālu produkta dizainu. 5. Paplašināt prasmi izstrādāt profesionālu produkta dizaina koncepciju – izveidot skaidru un argumentētu dizaina ideju ar vizuālo un tehnisko risinājumu pamatojumu, ņemot vērā funkcionālās un estētiskās prasības. 6. Padziļināt prasmi sagatavot un prezentēt pabeigtu projektu – strukturēti apkopot pētnieciskos materiālus, analīzi un projektēšanas rezultātus, noformēt tos atbilstoši akadēmiskajām un profesionālajām prasībām un pārliecinoši prezentēt izstrādāto projektu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Spēj parādīt zināšanas materiālzinātnes nozares teorētiskajos un praktiskajos jautājumos, jauna produkta koncepcijas izstrādes metožu un pamatprincipu pamatzināšanas un to kritisku izpratni;
Pārzina izstrādājumam izvirzāmās prasības un kritērijus, saistītos jēdzienus un likumsakarības.
Pārzina projekta plānošanas un izstrādes/projektēšanas procesu, izejmateriālu izvēli un novērtēšanu, atbilstību kritērijiem, to ietekmi uz izstrādājuma īpašībām. - Metodes: teorētiskās daļas izvērtējums (prezentācija vai rakstisks pārskats); literatūras analīzes pārskats; pētniecības daļas novērtējums.
Kritēriji: izvēlēti atbilstoši avoti, korekti pielietotas pētniecības metodes, analīze ir loģiski strukturēta un pamatota. Prasmes: Spēj ar pētnieciskā darba metodēm starpdisciplināru problēmu izpētē, veikt esošās situācijas novērtēšanu, tirgus piedāvājuma un pieprasījuma pētījumus un analīzi. Spēja noteikt ar produktu projektēšanu un realizāciju saistītās prasības un nepieciešamos resursus. Spēj izprast un pielietot apģērbu projektēšanas procesa pamatprincipus, pielietot konstruktīvo risinājumu izvēles kritērijus, modelēšanas pamatpaņēmienus, projektēšanas metodes modeļkonstrukcijas izstrādei. Spēj ar pētnieciskā darba metodēm starpdisciplināru problēmu izpētē, veikt esošās situācijas novērtēšanu, tirgus piedāvājuma un pieprasījuma pētījumus un analīzi. Spēja noteikt ar produktu projektēšanu un realizāciju saistītās prasības un nepieciešamos resursus. - Metodes: visa projekta izvērtējums + pašnovērtējums. Kritēriji: projekts ir patstāvīgi izstrādāts, atspoguļota skaidra projekta gaita un loģika, parādīta spēja risināt praktiskas problēmas. Spēj izprast un pielietot produkta projektēšanas procesa pamatprincipus, pielietot konstruktīvo risinājumu izvēles kritērijus, modelēšanas pamatpaņēmienus, projektēšanas metodes modeļkonstrukcijas izstrādei. Spēj veikt lekālu izstrādi, maketu izgatavošanu un pārbaudi, noteikt un labot defektus. Spēj izgatavot izstrādājumu, izvērtēt tā ergonomiskās, tehnoloģiskās, estētiskās kvalitātes un funkcionālās atbilstības prasības. Spēj rakstiski izklāstīt projekta saturu, tā pamatuzdevumus; īstenošanas posmus, veidus un iekļauties izpildes termiņos. - Metodes: visa projekta izvērtējums + pašnovērtējums. Kritēriji: projekts ir patstāvīgi izstrādāts, atspoguļota skaidra projekta gaita un loģika, parādīta spēja risināt praktiskas problēmas. Kompetence: Spēja iegūt, atlasīt un apstrādāt informāciju, izmantot jaunākos pētījumus un materiālzinātnes nozares sasniegumus. Spēj izprast un analizēt izstrādājuma projektēšanas metodes, konstruēšanas un modelēšanas paņēmienus. Spēj patstāvīgi veikt pētījumu izvēlētajā tēmā ar pievienoto vērtību, interpretēt un analizēt rezultātus, sniegt priekšlikumus. Spēj patstāvīgi vai darba grupā atbildīgi izvērtēt izstrādājumam izvirzāmās kvalitātes prasības. Spēj precīzi sagatavot izpētes procesā iegūto informāciju, kas nepieciešama izstrādājuma projektēšanai. Spēj racionāli plānot projektējamā izstrādājuma izpildi. Spēj apstrādāt un interpretēt pētījuma rezultātus izstrādājuma parauga atbilstības novērtēšanai. - Metodes: projekta gala prezentācija. Kritēriji: prezentācija strukturēta un skaidra, atbilst akadēmiskām un profesionālām prasībām, argumentēta idejas aizstāvēšana un vizuālā prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Teorētiskais pētījums - 20%
Patstāvīgais, pētnieciskais darbs . - 20% Projekta vizuālās prezentācijas materiāls - praktiskā modeļa pirmparauga izpilde. - 50% Prezentācija – studiju projekta aizstāvēšanas. - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Sekmīgi apgūti nozares studiju kursi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||