| Kods | RA0788 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Profesionālais praktikums | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Tekstilmateriālu tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Mežinska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursa saturs paredz apgūst vispārējos apģērbu projektēšanas nosacījumus, prasības, kas būtu piemērojamas konkrētam uzņēmumam, veikt apģērbu dizaina izstrādes, procesa projektēšanas problēmu analīzi konkrēta uzņēmuma gadījumā. Piedāvāt risinājumus un veikt apģērbu dizaina izstrādes, procesa projektēšanu, tā analīzi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: sniegt zināšanas un prasmes par PBL metodes izmantošanu apģērbu dizaina izstrādes procesā. Kurss tiek apgūts, izmantojot uz problēmu balstītas mācīšanās elementus, kas sastāv no sešiem posmiem: pieredze, problēma, hipotēze, pārbaude, secinājumi un pašvērtējums. Studentam studiju kursa ietvaros risināšanai tiek piedāvāta praktiska problēma, kas saistīta ar kādu jauna izstrādājuma projekta izstrādi, jauna uzņēmuma produktu dizaina izstrādi utt., tikai izsakot pieņēmumus, kas pārbaudes ceļā studentam ļaus izdarīt secinājumus. Pētnieciskās darbības rezultātā students iegūst personīgi nozīmīgas zināšanas, attīsta radošu domāšanu, veido savu un komandas pašnovērtējumu, kā arī pozitīvu attieksmi pret uzticēto uzdevumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Spēj parādīt darba uzdevuma sagatavošanās procesa nosacījumu, metožu pamatzināšanas un to kritisku izpratni, zināšanas par izstrādājuma izgatavošanu un apstrādi.
Demonstrē zināšanas par izstrādājuma projektēšanas procesu, izejmateriālu izvēli un novērtēšanu un citiem nepieciešamiem resursiem. - Praktiskajos uzdevumos demonstrētas prasmes.
Individuālais darbs, eksāmens Prasmes: Spēj izprast apģērba projektēšanas procesa pamatus, pielietot pamatkonstrukciju, konstruktīvo risinājumu izvēles kritērijus, modelēšanas pamatpaņēmienus, izstrādājuma projektēšanas metodes. Spēj izvēlēties izstrādājuma siluetam un izejmateriāliem atbilstošās virslaides, veikt lekālu izstrādi pēc prasībām, maketu izgatavošanu un pārbaudi, noteikt defektu veidus. Spēj izvērtēt izstrādājuma ergonomiskās, estētiskās kvalitātes un funkcionālās atbilstības prasības, sastādīt tehnisko dokumentāciju. Spēj veikt mēru noņemšanu, individuālam pasūtījumam, izstrādājuma pamatpiegrieztnes izgatavošanu, pasūtījuma izpildi. Spēj ievērot darba drošības prasības, lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā, svešvalodās. - Praktiskajos uzdevumos demonstrētas prasmes. Individuālais darbs, eksāmens Kompetence: Spēj izprast un analizēt izstrādājuma projektēšanas metodes, konstruēšanas un modelēšanas paņēmienus. Spēj patstāvīgi vai darba grupā atbildīgi izvērtēt izstrādājumam izvirzāmās prasības. Spēj precīzi sagatavot izpētes procesā iegūto informāciju, kas nepieciešama izstrādājuma projektēšanai. Spēj racionāli plānot projektējamā izstrādājuma atbilstību izvirzītajām prasībām. - Praktiskajos uzdevumos demonstrētas prasmes. Individuālais darbs, eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Teorētiskais pētījums. - 10%
Patstāvīgais darbs. - 40% Praktisko darbu izpilde. - 30% Kontaktstundu apmeklējums (vismaz 70%) . - 10% Gala pārbaudījums – prezentācija - eksāmens. - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||