| Kods | RA0769 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Kvalitātes vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sandra Sprudzāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursa apguves laikā studenti tiek iepazīstināti ar kvalitātes vadības teorijām, jēdzieniem, paņēmieniem, metodēm, instrumentiem un to praktisko pielietojumu. Tiks apgūtas kvalitātes definīcijas (kvalitātes vadības un kopējas kvalitātes vadības), kvalitātes vēsture un attīstības posmi, nozīmīgākie kvalitātes teorētiķi, viņu darbi, idejas un koncepcijas, kā arī galvenie kvalitātes vadības instrumenti un paņēmieni. Studiju kursa laikā tiks veikta arī praktiska gadījumu problēmu izpēte un risināšana dizaina nozarē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: sniegt zināšanas un prasmes par kvalitātes principiem, modeļiem un kvalitātes vadības metodoloģiju, lai ieviestu kopējo kvalitātes vadību dažādās biznesa nozarēs, tai skaitā dizaina tehnoloģijās, kā arī publiskajā sektorā kopumā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Spēj definēt, kas ir kvalitāte, kvalitātes vadība, pārzina tās attīstības stratēģijas.
Pārzina nozares normatīvos aktus dizaina produktam, darba resursiem, finanšu plūsmas un tehnoloģiskajām īpašībām.
Pārzina kvalitātes pārbaudes prasības.
Pārzina dizaina produkta izstrādei nepieciešamo materiālu piedāvājuma izpētes metodes un atbilstības novērtēšanas kritērijus. - Seminārs/gadījumu analīze Prasmes: Spēj izmantot stratēģijas, datu un efektīvas komunikācijas kombināciju, lai integrētu kvalitāti visos dizaina produkta radīšanas posmos. Spēj izstrādāt nepārtrauktas procesu pilnveidošanas un ieviešanas stratēģijas; izmantot kvantitatīvus un kvalitatīvus rīkus un paņēmienus produkta vai pakalpojuma kvalitātes uzlabošanai. Izprot un novērtē tehnoloģisko režīmu ietekmi uz produkta kvalitātes rādītājiem. Prot plānot produktu īpašību pārbaudes dažādos dzīves ciklos. Spēj analizēt produkta ietekmi uz vidi, tā ilgtspējas aspektus. - Seminārs/gadījumu analīze Kompetence: Spēj izskaidrot kvalitātes plānošanas, kvalitātes nodrošināšanas un kontroles, kā arī kvalitātes uzlabošanas procesus. Spēj noteikt ar produktu projektēšanu un realizāciju saistītās prasības, nepieciešamos resursus un riskus. Spēj analizēt produkta konstruktīvos risinājumus un izstrādāt nepieciešamās korekcijas. Spēj noteikt produktu izgatavošanas (ražošanas) ierobežojumus un izvēlēties optimālo risinājumu kopumu nepieciešamās kvalitātes nodrošināšanai. Izprot klientu apmierinātības pamatus un spēj organizēt potenciālo lietotāju testa grupas, veikt lietotāju aptaujas, lietošanas novērojumus, ekspertu intervijas un izmantot citas nepieciešamās metodes lietotāju viedokļu noskaidrošanai. - Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība nodarbībās (semināros, diskusijās). - 30%
Situācijas analīze. - 30% Tests ar atvērtajiem jautājumiem. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Apgūts studiju kurss “Lietotājorientēts inovatīvu produktu dizains, ražošanas procesi un tehnoloģijas I, II” | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||