| Kods | RA0766 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Lāzerapstrādes tehnoloģija produktu dizainā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Antons Pacejs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Lāzerapstrāde ir moderna un efektīva tehnoloģija, kas paredzēta dažādu materiālu apstrādei. Šis kurss sniedz studentiem ieskatu lāzeru izmantošanā tekstila apstrādē, tostarp izmantojot divu veidu lāzerus - optisko škiedras un CO2 gāzes lāzerus. Kurss sākas ar teorētisko ievadu lāzerapstrādes tehnoloģijās un to pielietojumu tekstila apstrādē, un turpina ar praktiskiem uzdevumiem lāzerlaboratorijā. Studenti apgūst prasmes veikt dažādas tekstila apstrādes darbības, izmantojot lāzerus, un analizēt rezultātus. Pēc kursa beigām, studentiem būs zināšanas un prasmes izmantot lāzerapstrādes tehnoloģijas darbam ar tekstilu un veikt analīzi par to pielietojumu dažādās nozarēs.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: nodrošināt studentiem zināšanas un prasmes par lāzerapstrādes procesa fizikālām un tehnoloģiskām īpašībām, lāzeru iedarbības mehānismiem uz dažādiem materiāliem, lāzerapstrādes procesa inženiertehniskās izstrādes principiem, zināšanas un prasmes lāzerapstrādes procesa teorētiskajiem pamatiem pielietojumam turpmākā profesionālā darbībā materiālu lāzerapstrādē, izstrādājot jaunus modeļu projektus un/vai uzlabojot esošos izstrādes procesus, ievērojot tehnoloģiskās un kvalitātes prasības, darba drošības noteikumus, izmantojot atbilstošas apstrādes iekārtas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Spēj parādīt zināšanas par lāzerapstrādes tehnoloģiju pamatjēdzieniem un iespējām
Demonstrē zināšanas par lāzerapstrādes procesa fizikālām un tehnoloģiskām īpašībām un lāzeru iedarbības mehānismiem uz dažādiem materiāliem, lāzeru izmantošanu tekstila apstrādē, ar optisko škiedras un CO2 gāzes lāzeriem. - Patstāvīgais darbs. Praktiskais darbs. Ieskaite.
Prasmes: Spēj parādīt praktiskās prasmes veikt dažādas tekstila apstrādes darbības, izmantojot optisko škiedras un CO2 gāzes lāzerus. Spēj pielietot lāzerapstrādes tehnoloģijām darbam ar tekstilu, izvēlēties materiālus atbilstoši prasībām un lāzerapstrādes nosacījumiem; Spēj veikt materiāla īpašību novērtējumu atbilstoši lāzerapstrādes iespējām; prognozēt lāzerapstrādes rezultātu pēc apstrādes; Spēj atpazīt un izvēlēties piemērotākos materiālus un procesa parametrus. - Patstāvīgais darbs. Praktiskais darbs. Ieskaite. Kompetence: Spēj analizēt rezultātus no lāzerapstrādes tekstilā un novērtēt to efektivitāti. Spēj veikt pētniecisko darbību. Spēj izvērtēt tehnoloģiju ietekmi uz vidi un cilvēku, pieņem rūpīgi izvērtētus lēmumus. - Patstāvīgais darbs. Praktiskais darbs. Ieskaite. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs praktiskajās nodarbībās(projekta plānošana un norise), patstāvīgais darbs. - 50%
Praktisko darbu, projekta rezultātu prezentācija. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||