| Kods | PA0237 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | LU ideju laboratorija: Digitālie risinājumi izglītībā I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko un inovāciju kompetenci izglītības zinātnēs, izmantojot tehnoloģiskos risinājumus skolas un/vai augstskolas izglītības kvalitātes veicināšanai. Studiju kursā doktorants izstrādā digitālajai mācību videi aktuāla produkta projektu, izglītības prakses iniciēto izaicinājumu risināšanai.. Studiju kursa ietvaros tiek īstenoti divi zinātniski praktiskie semināri (16 stundu apjomā katrs), kuru laikā doktoranti darbojas pie izglītības prakses izaicinājumu risināšanai nozīmīga produkta projekta izstrādes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko un inovāciju kompetenci izglītības zinātnēs, izmantojot tehnoloģiskos risinājumus skolas un/vai augstskolas izglītības kvalitātes veicināšanai. Studiju kursā doktorants izstrādā digitālajai mācību videi aktuāla produkta projektu, izglītības prakses iniciēto izaicinājumu risināšanai. Studiju kursa ietvaros tiek īstenoti divi zinātniski praktiskie semināri (16 stundu apjomā katrs), kuru laikā doktoranti darbojas pie izglītības prakses izaicinājumu risināšanai nozīmīga produkta projekta izstrādes. Uzdevumi – 1) Veidot pētniecisko kompetenci patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos; 2) Risināt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, lai paplašinātu un dotu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvātu pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei; 3) Izstrādāt izglītības praksei skolā un/vai augstskolā noderīgus tehnoloģiska risinājuma projektu inovatīvā un perspektīvā skatījumā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot izglītības zinātņu attīstības aktuālās tendences un to kontekstu Latvijā, Eiropā un pasaulē.
2. Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas un prakses kontekstā.
3. Izprot sociālo, izglītības un tehnoloģisko inovāciju aktualitāti izglītības teorijas un prakses problēmu risināšanai digitālajā vidē. - Starppārbaudījumi:
1. Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 20%
2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga tehnoloģiska un/vai digitāla risinājuma projekta izveides - 30% Prasmes 4. Prot patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 5. Prot risināt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, lai paplašinātu un dotu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvātu pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. 6. Prot piedāvāt inovatīvus digitālus mācību līdzekļus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību digitālizācijas kontekstā. 7. Prot rosināt un īstenot pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā. - Starppārbaudījumi: 1. Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 20% 2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga tehnoloģiska un/vai digitāla risinājuma projekta izveides - 30% Kompetence 8. Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, kompleksu pētniecības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 9. Patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs un starpdisciplinārā kontekstā. 10. Patstāvīgi un atbildīgi plāno, strukturē un vada zinātniskus projektus. 11. Patstāvīgi, atbildīgi un kritiski veic izglītības zinātnē nozīmīgus zinātniskos pētījumus, sekmē inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē. 12. Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina tehnoloģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā un, plānojot un organizējot mācīšanos digitālā vidē, piemēro atbilstošas mācīšanās metodes, mācību sasniegumu izvērtēšanas metodes un spēj modificēt digitālo saturu atbilstoši mācīšanās kontekstam. - Noslēguma pārbaudījums: 3. Ieskaite: Izglītības praksei nozīmīga tehnoloģiska un/vai digitāla risinājuma projekta apraksta izveide precizējot mērķauditoriju, apgūstamo kompeteņču dimensiju un definējot nepieciešamos resursus produkta izstrādei (vērtējums ieskaitīts/ neieskaitīts) - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi:
1. Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 20%
2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga tehnoloģiska un/vai digitāla risinājuma projekta izveides - 30% Noslēguma pārbaudījums: 3. Ieskaite: Izglītības praksei nozīmīga tehnoloģiska un/vai digitāla risinājuma projekta apraksta izveide precizējot mērķauditoriju, apgūstamo kompeteņču dimensiju un definējot nepieciešamos resursus produkta izstrādei (vērtējums ieskaitīts/ neieskaitīts) - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||