| Kods | RA0759 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Apģērbu, kolekciju un modes darbnīcu projektēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Tekstilmateriālu tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Mežinska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss sniedz apģērbu, kolekciju un modes darbnīcu projektēšanas teorijas pamatzināšanas un to kritisku izpratni, par globālām norisēm tekstilrūpniecības nozarē, kā arī tās attīstības aktuālo tendenču kontekstā, zināšanas par izstrādājumam izvirzāmām estētiskajām prasībām, par tērpu kompozīcijas teorijas pamatprincipiem un to pielietojumu apģērbu projektēšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kurss mērķis: apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas projektēšanas pamatos apģērbu, kolekciju, modes darbnīcu projektēšanas kontekstā, veicot sortimenta izpēti, izstrādājuma projektēšanas metožu un izgatavošanas tehnoloģiju izvēles izpratni un pamatojumu, nepieciešamo resursu apzināšanu, projektēšanas procesa nodrošināšanai, apģērbu projektēšanas procesa posmu izpratni un apģērbu modeļa/kolekcijas projekta mākslinieciskās modelēšanas apguvi, kā nozīmīgs darbības nosacījums apģērbu projektēšanas sistēmā, tērpu kompozīcijas teorijas pamatprincipu apguvi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Spēj parādīt apģērbu, kolekciju un modes darbnīcu projektēšanas teorijas pamatzināšanas un to kritisku izpratni, zināšanas par izstrādājumam izvirzāmām estētiskajām prasībām.
Demonstrē zināšanas par globālām norisēm tekstilrūpniecības nozarē, kā arī tās attīstības aktuālo tendenču kontekstā.
Spēj parādīt produktu ilgtspējas un aprites ekonomikas pamatprincipu zināšanas un ko kritisku izpratni. - Praktiskais darbs. Semināri. Eksāmens. Prasmes: Spēj analizēt izejmateriālu atbilstības kritērijus, to ietekmi uz izstrādājuma estētisko kvalitāti. Spēj veikt jaunu izstrādājumu atbilstības izvirzāmajām estētiskajām prasībām noteikšanu un kompozīcijas izstrādi. Spēj pielietot izstrādājuma paraugu atbilstības novērtēšanas metodes, izvērtēt estētisko kvalitāti ietekmējošos faktorus. Spēj izstrādāt skices atbilstoši prasībām, veikt to noformēšanu, atbilstoši mākslinieciskās projektēšanas prasībām. Spēj izstrādāt tehniskos zīmējumus un aprakstus, atbilstoši prasībām. Spēj pielietot jaunu izstrādājumu projektēšanā, to funkcionalitātes, kvalitātes u.c. prasību kritērijus. Spēj noteikt un analizēt izstrādājuma projektēšanai izvirzāmās prasības. Spēj veikt koncepcijas izstrādi. Spēj analizēt izstrādājuma projektēšanas un izgatavošanas procesu, veikt tā plānojums. - Patstāvīgais darbs. Praktiskais darbs. Semināri. Kompetences: Spēj izprast un analizēt izstrādājuma mākslinieciskās projektēšanas procesu, izejmateriālu izvēli un piemērošanu izstrādājumam. Spēj racionāli plānot darba uzdevuma sagatavošanās procesu, nosacījumus, pielietot atbilstošas mākslinieciskās projektēšanas metodes. Spēj patstāvīgi vai darba grupā atbildīgi izvērtēt izstrādājumam izvirzāmās un nozares standartu prasības. Spēj sagatavot izpētes procesā iegūto informāciju, kas nepieciešama izstrādājuma projektēšanai, jauna produkta, koncepcijas izstrādes metodes un pamatprincipus. Spēj iegūt, atlasīt un izmantot nepieciešamo nozares informāciju un sasniegumus par jaunākām tehnoloģijām, materiāliem, iekārtām; Spēj racionāli plānot projektējamā izstrādājuma atbilstību izvirzītajām prasībām, noteikt projektēšanas etapus. - Patstāvīgais darbs Praktiskais darbs. Semināri. Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība un aktivitāte lekcijās.
- 10%
Dalība un aktivitāte praktiskajos darbos un seminārā. - 30% Patstāvīga mācību literatūras studēšana. - 10% Projekta izstrāde un prezentācija eksāmenā. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī, studiju kurss Uzņēmējdarbības uzsākšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||