| Kods | PA0232 | ||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Modulis: Mācību priekšmetu didaktika "Mūsdienu didaktika teorijā un starptautiskajā praksē" | ||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | ||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa īstenotājs ir Latvijas Universitāte.. Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci: studiju kursa mērķis ir doktorantūras padomē reflektēt un diskutēt par doktorantu pētnieciskās kompetences pilnveidi starptautisko doktorantūras skolu vai starptautisko mobilitātes programmu ietvaros, kas nepieciešama promocijas pētījuma veikšanai izglītības zinātnēs mācību priekšmetu didaktikas modulī. Studiju kursā doktoranti raksturo un analizē iegūto pieredzi mācību priekšmetu didaktikas jomā starptautiskajās doktorantūras skolās, kā arī citos zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumos. Studiju kursa rezultātā tiek pielīdzināti starptautiskajos zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumos iegūti kredītpunkti.. |
||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci: studiju kursa mērķis ir doktorantūras padomē reflektēt un diskutēt par doktorantu pētnieciskās kompetences pilnveidi starptautisko doktorantūras skolu vai starptautisko mobilitātes programmu ietvaros, kas nepieciešama promocijas pētījuma veikšanai izglītības zinātnēs mācību priekšmetu didaktikas modulī. Studiju kursā doktoranti raksturo un analizē iegūto pieredzi mācību priekšmetu didaktikas jomā starptautiskajās doktorantūras skolās, kā arī citos zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumos. Studiju kursa rezultātā tiek pielīdzināti starptautiskajos zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumos iegūti kredītpunkti. Uzdevumi – 1) Pētnieciskās kompetences pilnveide; 2) Reflektēt par starptautiskajos zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumos iegūto pieredzi mācību priekšmetu didaktikas jomā; 3) Reflektēt par starptautiskajos zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumos iegūtās pieredzes izmantošanu promocijas pētījumā. | ||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot izglītības zinātņu attīstības vēsturisko pieredzi un aktuālās tendences un to kontekstu Latvijā, Eiropā un pasaulē.
2. Izprot aktuālās izglītības zinātņu zinātniskās teorijas un atziņas un to veidošanās kontekstu.
3. Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas kontekstā. - Šī kursa apguvei doktorantam jābūt studējušam kādā starptautiskās zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumā, jo šī studiju kursa rezultātā tiek pielīdzināti starptautiskajos zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumos iegūti kredītpunkti.
Atskaite izglītības zinātņu doktorantūras padomei; padomes atzinums par nokārtotu studiju kursu. Vērtējums - ieskaitīts, neieskaitīts.
Noslēguma pārbaudījums:
Ieskaite – doktorantūras padomes atzinums - 100% Prasmes 4. Sistēmiski analizē, interpretē izglītības zinātnēs saistošos jēdzienus, teorijas un izglītības politikas aktualitātes. 5. Patstāvīgi lieto ar izglītības zinātnēm saistīto zinātņu teorijas, pētnieciskās metodes, lai veiktu pētniecisku darbību izglītības jomā starptautiski salīdzinošā kontekstā. 6. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 7. Nosaka potenciālās sakarības starp izglītības zinātņu teorētiskajiem aspektiem un to implikācijām izglītības politikā, pedagoģiskajā praksē vietējā un starptautiskā kontekstā. 8. Mutiski un rakstiski komunicē un diskutē par izglītības zinātņu nozari, tajā veiktu pētījumu rezultātiem ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā Latvijā un starptautiskā vidē. 9. Pieņem zinātniski pamatotus lēmumus izglītības problēmu risinājumos un argumentēti aizstāv savu viedokli. - Šī kursa apguvei doktorantam jābūt studējušam kādā starptautiskās zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumā, jo šī studiju kursa rezultātā tiek pielīdzināti starptautiskajos zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumos iegūti kredītpunkti. Atskaite izglītības zinātņu doktorantūras padomei; padomes atzinums par nokārtotu studiju kursu. Vērtējums - ieskaitīts, neieskaitīts. Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite – doktorantūras padomes atzinums - 100% Kompetence 10. Rosina un īsteno pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā. 11. Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, kompleksu pētniecības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 12. Patstāvīgi, atbildīgi un kritiski veic izglītības zinātnē nozīmīgus zinātniskos pētījumus, sekmē inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē. - Šī kursa apguvei doktorantam jābūt studējušam kādā starptautiskās zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumā, jo šī studiju kursa rezultātā tiek pielīdzināti starptautiskajos zinātniskās kvalifikācijas pilnveides pasākumos iegūti kredītpunkti. Atskaite izglītības zinātņu doktorantūras padomei; padomes atzinums par nokārtotu studiju kursu. Vērtējums - ieskaitīts, neieskaitīts. Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite – doktorantūras padomes atzinums - 100% |
||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Ieskaite – doktorantūras padomes atzinums - 100%
|
||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||