PA0231 Modulis: Mācību priekšmetu didaktika "Iekļaujošā didaktika lietpratībai"

Kods PA0231
Nosaukums Modulis: Mācību priekšmetu didaktika "Iekļaujošā didaktika lietpratībai"
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Sanita Martena
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa īstenotājs ir Latvijas Universitāte..
Viena no pēdējā laika aktualitātēm izglītībā, ir iekļaujošās izglītības ieviešana dažāda līmeņa izglītības pakāpēs - sākot no pirmsskolas līdz augstskolai. Skolotāji, saskaroties ar iekļaujošās izglītības situācijām, kurās no vienas puses jāsniedz atbalsts skolēniem, kam ir grūtības mācībās vai speciālās vajadzības, bet no otras puses jāatbalsta skolēnus, kam nepieciešams lielāks izaicinājums mācību procesā, bieži jūtas nedroši, nepārliecināti un konfrontēti. Aktualizējas vairāki didaktiskie jautājumi par to, kā mācīt, kādu saturu mācīt, ar kādām metodēm mācīt, kādam jābūt skolotājam, kā jāorganizē skolēnu darbību klasē, kā jāveido iekļaujoša mācību vide tā, lai ikviens izglītojamais varētu iegūt kvalitatīvu izglītību? .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Iekļaujošās didaktikas raksturojums (S4) 4 28 0 0
2. Iekļaujošajās didaktikas aspekti/elementi (S20) 20 30 0 0
3. Iekļaujošā skola, tās raksturojums, nosacījumi iekļaujošās didaktikas īstenošanai (S4) 4 30 0 0
4. Pētniecības metodoloģija iekļaujošajai didaktikai (S4) 4 30 0 0
Kopā: 32 118 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem, īstenojot pētniecību praksē, kritiski izvērtēt izmaiņas esošajā didaktiskajā praksē, veicinot studentu izpratni par iekļaujošās didaktikas būtību, galvenajiem aspektiem/elementiem un faktoriem, kas ietekmē mācīšanu un mācīšanos iekļaujošā vidē, kā arī meklēt efektīvus risinājumus iekļaujošās didaktikas īstenošanai lietpratības veicināšanai Latvijas izglītības kontekstā. Uzdevumi – 1) Kritiski izvērtēt tradicionālo didaktisko modeli mūsdienu izglītības un iekļaujošās izglītības kontekstā, attīstot izpratni par iekļaujošās didaktikas būtību un pamatprincipiem; 2) Analizējot iekļaujošo didaktiku teorijā un praksē, veicināt izpratni par galvenajiem iekļaujošajās didaktikas aspektiem/elementiem – izpratni par izglītojamajiem un viņu daudzveidīgajām vajadzībā, skolotāja lomu, spēju pielāgoties un būt elastīgam, daudzveidīgajām metodēm, skolēnu un citu cilvēkresursu izmantošanu mācību procesā, tehnoloģiju izmantošanu, saturu (mērķi, sasniedzamie rezultāti, atgriezeniskā saite un vērtēšana), retoriku (komunikāciju klasē), interakciju (sadarbību klasē), vidi (tās elasticitāti) – un to īstenošanās mehānismiem; 3) Izzināt iekļaujošās didaktikas nosacījumus iekļaujošā skolā; 4) Veicināt studentu izpratni par teorētisko un empīrisko pētījumu metodoloģijas atlasi un īstenošanu iekļaujošas didaktikas teorētiskajai un empīriskajai pētniecībai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1. Izprot iekļaujošās didaktikas būtību, tās raksturojumu un veidošanos mūsdienu izglītības kontekstā. 2. Izprot galvenos iekļaujošajās didaktikas aspektus/elementus – izpratne par izglītojamajiem un viņu daudzveidīgajām vajadzībām, skolotāja lomu, spēju pielāgoties un būt elastīgam, daudzveidīgas metodes, skolēnu un citu cilvēkresursu izmantošana mācību procesā, tehnoloģiju izmantošana, saturu (mērķi, sasniedzamie rezultāti, atgriezeniskā saite un vērtēšana), retoriku(komunikācija klasē), interakcijas (sadarbība klasē), vide (tās elasticitāte) - un to īstenošanos praksē. 3. Izprot iekļaujošās didaktikas īstenošanās nosacījumus skolā – iekļaujošā skolas kultūra, normas, vērtības. 4. Pārzina pētījuma dizainus un atbilstošas pētnieciskās metodes iekļaujošas didaktikas prakses pētniecībai. - Starppārbaudījumi: 1. Zinātniskā raksta analīze par iekļaujošo didaktiku un diskusija. (25%) 2. Pētnieciskās idejas par iekļaujošās didaktikas elementu/aspektu izvēli tālākai pētniecībai pamatotība un aktualitāte, prezentācija. (25%) 3. Teorētisko un empīrisko datu analīze un interpretācija. (25%)
Prasmes 5. Analizē un interpretē iekļaujošās didaktikas jēdzienu, iekļaujošās didaktikas aspektus/elementus praksē, izvērtē izglītības politikas aktualitāšu kontekstā. 6. Patstāvīgi formulē pētījuma problēmu iekļaujošās didaktikas kontekstā. 7. Patstāvīgi izvērtē un argumentēti izvēlas pētījumiem par iekļaujošo didaktiku atbilstošas metodes. - Starppārbaudījumi: 1. Zinātniskā raksta analīze par iekļaujošo didaktiku un diskusija. (25%) 2. Pētnieciskās idejas par iekļaujošās didaktikas elementu/aspektu izvēli tālākai pētniecībai pamatotība un aktualitāte, prezentācija. (25%) 3. Teorētisko un empīrisko datu analīze un interpretācija. (25%)
Kompetence 8. Kritiski izvērtē tradicionālo didaktisko modeli mūsdienu izglītības un iekļaujošās izglītības kontekstā, veicot vienas izglītības zinātņu nozarē iekļaujošās didaktikas kontekstā aktuālas, kompleksas pētniecības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu - Noslēguma pārbaudījums: 4. Ieskaite - kursa rezultātu integrācija pētniecībā. (25%)
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Starppārbaudījumi: 1. Zinātniskā raksta analīze par iekļaujošo didaktiku un diskusija. - 25%
2. Pētnieciskās idejas par iekļaujošās didaktikas elementu/aspektu izvēli tālākai pētniecībai pamatotība un aktualitāte, prezentācija. - 25%
3. Teorētisko un empīrisko datu analīze un interpretācija. - 25%
Noslēguma pārbaudījums: 4. Ieskaite - kursa rezultātu integrācija pētniecībā. - 25%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 16.0 16.0 0.0

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]