| Kods | PA0230 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Modulis: Mācību priekšmetu didaktika "Aktuālās problēmas attīstības psiholoģijā" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa īstenotājs ir Latvijas Universitāte.. Kursa mērķis ir dot iespēju izglītības zinātņu doktorantiem apgūt padziļinātu izpratni par mūsdienu attīstības psiholoģijas galvenajiem teorētiskiem un pētnieciskiem virzieniem. Kursā tiek analizēta indivīda kognitīvā un sociāli emocionālā attīstība, it īpaši ņemot vērā mijiedarbību starp bioloģiskajām, sociālām un psiholoģiskajām ietekmēm indivīda attīstības gaitā. Studējošo patstāvīgais (individuālais vai grupu) darbs ietver zinātniskās literatūras analīzi, prezentāciju veidošanu un gatavošanos semināru nodarbībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir dot iespēju izglītības zinātņu doktorantiem apgūt padziļinātu izpratni par mūsdienu attīstības psiholoģijas galvenajiem teorētiskiem un pētnieciskiem virzieniem. Kursā tiek analizēta indivīda kognitīvā un sociāliemocionālā attīstība, it īpaši ņemot vērā mijiedarbību starp bioloģiskajām, sociālām un psiholoģiskajām ietekmēm indivīda attīstības gaitā. Studējošo patstāvīgais (individuālais vai grupu) darbs ietver zinātniskās literatūras analīzi, prezentāciju veidošanu un gatavošanos semināru nodarbībām. Kursa uzdevumi ir iepazīstināt ar attīstības psiholoģijas teorētiskajām un jaunāko pētījumu atziņām, saistīt tās ar praktisko darbu dažādās izglītojamo auditorijās, kā arī veidot pamatu promocijas darba teorētiskās daļas pamatotākai argumentācijai un promocijas eksāmena kārtošanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. pārzina un raksturo mūsdienu attīstības psiholoģijas galvenos teorētiskos un pētnieciskos virzienus. - Starppārbaudījumi:
1. Aktīva līdzdalība semināros, reflektējot par semināru saturu, piedāvājot argumentētus viedokļus, sniedzot atgriezenisko saiti par citu doktorantu prezentācijām – 25%
2. Pēc izvēles analizēt vienu no attīstības psiholoģijas teorijām, izceļot to stiprās un vājās puses, kas apstiprinātas / apstrīdētas mūsdienu empīriskajos pētījumos – 25% Prasmes: 2. kritiski analizē un izvērtē galvenās teorētiskās pieejas attīstības psiholoģijā, to stiprās un vājās puses. Doktorants demonstrē izpratni par mūsdienu empīriskiem pētījumiem attīstības psiholoģijas jomā, to sasaisti ar izglītības zinātņu jomu. - Starppārbaudījumi: 1. Aktīva līdzdalība semināros, reflektējot par semināru saturu, piedāvājot argumentētus viedokļus, sniedzot atgriezenisko saiti par citu doktorantu prezentācijām – 25% 2. Pēc izvēles analizēt vienu no attīstības psiholoģijas teorijām, izceļot to stiprās un vājās puses, kas apstiprinātas / apstrīdētas mūsdienu empīriskajos pētījumos – 25% Kompetence: 3. pielieto savas zināšanas un prasmes par mūsdienu attīstības psiholoģijas teorētiskajām un empīriskajām atziņām savā turpmākajā zinātniskā darbībā, prot attiecināt iegūtās zināšanas uz savu konkrēto pētījumu. - Noslēguma pārbaudījums: 3. Individuāls patstāvīgais darbs, veicot padziļinātu zinātniskās literatūras analīzi, sagatavojot pārskatu un prezentāciju par attīstības psiholoģijas atziņām savas disertācijas tēmas kontekstā – 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi:
1. Aktīva līdzdalība semināros, reflektējot par semināru saturu, piedāvājot argumentētus viedokļus, sniedzot atgriezenisko saiti par citu doktorantu prezentācijām - 25%
Starppārbaudījumi: 2. Pēc izvēles analizēt vienu no attīstības psiholoģijas teorijām, izceļot to stiprās un vājās puses, kas apstiprinātas / apstrīdētas mūsdienu empīriskajos pētījumos - 25% Noslēguma pārbaudījums: 3. Individuāls patstāvīgais darbs, veicot padziļinātu zinātniskās literatūras analīzi, sagatavojot pārskatu un prezentāciju par attīstības psiholoģijas atziņām savas disertācijas tēmas kontekstā - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||