| Kods | PA0229 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Augstskolas didaktika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa īstenotājs ir Latvijas Universitāte.. Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespējas doktorantiem pilnveidot augstskolu pedagogiem nepieciešamo pedagoģisko kompetenci un veicināt gatavību akadēmiskajam darbam augstskolā, mērķtiecīgi plānojot, modelējot un novērtējot studentcentrētu studiju procesu. Studiju kursa īstenošanā izvēlētie metodiskie paņēmieni veicinās studentu mērķtiecīgu pieredzes apzināšanu, izvērtēšanu un, izmantojot kursa dalībnieku grupas dinamiku, savstarpējo mācīšanos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespējas doktorantiem pilnveidot augstskolu pedagogiem nepieciešamo pedagoģisko kompetenci un veicināt gatavību akadēmiskajam darbam augstskolā, mērķtiecīgi plānojot, modelējot un novērtējot studentcentrētu studiju procesu. Studiju kursa īstenošanā izvēlētie metodiskie paņēmieni veicinās studentu mērķtiecīgu pieredzes apzināšanu, izvērtēšanu un, izmantojot kursa dalībnieku grupas dinamiku, savstarpējo mācīšanos. Uzdevumi: 1) Doktoranti pilnveidos augstskolas docētājam nepieciešamo kompetenci augstskolas didaktikā, aktualizējot studiju kursa programmu, veicot augstskolas docētāju koleģiālo hospitāciju un modelējot studiju procesu; 2) Lekcijās un semināros studenti iepazīsies ar dažādām metodēm, paņēmieniem un rīkiem, analizēs to izmantošanas iespējas un efektivitāti studiju procesā augstskolā, attīstīs prasmes e-vides mērķtiecīgai izmantošanai studiju procesā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Raksturo augstākās izglītības un augstskolas pedagoģijas pamata kategorijas, teorijas un prakses attīstības tendences.
2. Analizē mācīšanas un mācīšanās specifiku augstskolas studiju procesā, studējošo mācīšanās vajadzības.
3. Izprot mācību metožu un paņēmienu daudzveidību, e-vides risinājumus, to izvēles didaktiskos principus atbilstīgi pedagoģiskajiem mērķiem studiju procesā. - Starppārbaudījumi:
1. Studiju kursa programmas aktualizēšana – 20%
2. Koleģiālās hospitācijas veikšana un izvērtēšana – 30% Prasmes 4. Pedagoģiskajā komunikācijā atbilstīgi izmanto augstskolas pedagoģijā un didaktikā raksturīgās kategorijas. 5. Izvērtē studiju kursa programmas aktualizēšanas nepieciešamību un pedagoģiski pamatoti izstrādā un aktualizē studiju kursu aprakstus. 6. Izvērtē mācību metožu un paņēmienu daudzveidību studentcentrētā studiju procesā. 7. Argumentēti izvēlas un izmanto mācību metodes, paņēmienus, medijus un e-vides risinājumus atbilstīgi didaktiskajam mērķim, mērķgrupai (studējošo vajadzībām) un saturam studiju procesā. 8. Izvērtē augstskolas docētāja profesionālo darbību, veic koleģiālo hospitāciju. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju kursa programmas aktualizēšana – 20% 2. Koleģiālās hospitācijas veikšana un izvērtēšana – 30% Kompetence 9. Patstāvīgi un kritiski plāno, organizē un novērtē studiju procesu un studiju rezultātus, ievērojot augstskolas pedagoģijas atziņas, augstākās izglītības attīstības tendences un kontekstu. 10. Izvērtē un argumentēti piedāvā risinājumus studiju procesa pilnveidei. 11. Izpētē pamatoti, mērķtiecīgi plāno savu turpmāko profesionālo pilnveidi pedagoģiskās darbības jomā un akadēmiskās karjeras virzību. - Noslēguma pārbaudījums: 3. Aktualizētā studiju kursa vienas tēmas apguves un izvērtēšanas studiju procesā modelēšana (ieskaite) – 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi:
1. Studiju kursa programmas aktualizēšana - 20%
Starppārbaudījumi: 2. Koleģiālās hospitācijas veikšana un izvērtēšana - 30% Noslēguma pārbaudījums: 3. Aktualizētā studiju kursa vienas tēmas apguves un izvērtēšanas studiju procesā modelēšana (ieskaite) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||