PA0229 Augstskolas didaktika

Kods PA0229
Nosaukums Augstskolas didaktika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Sanita Martena
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa īstenotājs ir Latvijas Universitāte..
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespējas doktorantiem pilnveidot augstskolu pedagogiem nepieciešamo pedagoģisko kompetenci un veicināt gatavību akadēmiskajam darbam augstskolā, mērķtiecīgi plānojot, modelējot un novērtējot studentcentrētu studiju procesu. Studiju kursa īstenošanā izvēlētie metodiskie paņēmieni veicinās studentu mērķtiecīgu pieredzes apzināšanu, izvērtēšanu un, izmantojot kursa dalībnieku grupas dinamiku, savstarpējo mācīšanos..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Augstskolas pedagoģijas un augstskolas didaktikas būtība. L1, S1 2 10 0 0
2. Augstskolas docētāja profesionālā darbība un akadēmiskās karjeras attīstība. L1, S1 2 10 0 0
3. Studiju procesa plānošana, organizēšana, vadīšana un novērtēšana. L1, S2 3 10 0 0
4. Studiju organizācijas formas un mācību metodes studentcentrētā studiju procesā. L1, S2 3 10 0 0
5. Mediji un e-vides risinājumi pedagoģisko mērķu sasniegšanā augstskolas studiju procesā. S2 2 10 0 0
6. Studiju procesa modelēšana. S4 4 9 0 0
Kopā: 16 59 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespējas doktorantiem pilnveidot augstskolu pedagogiem nepieciešamo pedagoģisko kompetenci un veicināt gatavību akadēmiskajam darbam augstskolā, mērķtiecīgi plānojot, modelējot un novērtējot studentcentrētu studiju procesu. Studiju kursa īstenošanā izvēlētie metodiskie paņēmieni veicinās studentu mērķtiecīgu pieredzes apzināšanu, izvērtēšanu un, izmantojot kursa dalībnieku grupas dinamiku, savstarpējo mācīšanos. Uzdevumi: 1) Doktoranti pilnveidos augstskolas docētājam nepieciešamo kompetenci augstskolas didaktikā, aktualizējot studiju kursa programmu, veicot augstskolas docētāju koleģiālo hospitāciju un modelējot studiju procesu; 2) Lekcijās un semināros studenti iepazīsies ar dažādām metodēm, paņēmieniem un rīkiem, analizēs to izmantošanas iespējas un efektivitāti studiju procesā augstskolā, attīstīs prasmes e-vides mērķtiecīgai izmantošanai studiju procesā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1. Raksturo augstākās izglītības un augstskolas pedagoģijas pamata kategorijas, teorijas un prakses attīstības tendences. 2. Analizē mācīšanas un mācīšanās specifiku augstskolas studiju procesā, studējošo mācīšanās vajadzības. 3. Izprot mācību metožu un paņēmienu daudzveidību, e-vides risinājumus, to izvēles didaktiskos principus atbilstīgi pedagoģiskajiem mērķiem studiju procesā. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju kursa programmas aktualizēšana – 20% 2. Koleģiālās hospitācijas veikšana un izvērtēšana – 30%
Prasmes 4. Pedagoģiskajā komunikācijā atbilstīgi izmanto augstskolas pedagoģijā un didaktikā raksturīgās kategorijas. 5. Izvērtē studiju kursa programmas aktualizēšanas nepieciešamību un pedagoģiski pamatoti izstrādā un aktualizē studiju kursu aprakstus. 6. Izvērtē mācību metožu un paņēmienu daudzveidību studentcentrētā studiju procesā. 7. Argumentēti izvēlas un izmanto mācību metodes, paņēmienus, medijus un e-vides risinājumus atbilstīgi didaktiskajam mērķim, mērķgrupai (studējošo vajadzībām) un saturam studiju procesā. 8. Izvērtē augstskolas docētāja profesionālo darbību, veic koleģiālo hospitāciju. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju kursa programmas aktualizēšana – 20% 2. Koleģiālās hospitācijas veikšana un izvērtēšana – 30%
Kompetence 9. Patstāvīgi un kritiski plāno, organizē un novērtē studiju procesu un studiju rezultātus, ievērojot augstskolas pedagoģijas atziņas, augstākās izglītības attīstības tendences un kontekstu. 10. Izvērtē un argumentēti piedāvā risinājumus studiju procesa pilnveidei. 11. Izpētē pamatoti, mērķtiecīgi plāno savu turpmāko profesionālo pilnveidi pedagoģiskās darbības jomā un akadēmiskās karjeras virzību. - Noslēguma pārbaudījums: 3. Aktualizētā studiju kursa vienas tēmas apguves un izvērtēšanas studiju procesā modelēšana (ieskaite) – 50%
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Starppārbaudījumi: 1. Studiju kursa programmas aktualizēšana - 20%
Starppārbaudījumi: 2. Koleģiālās hospitācijas veikšana un izvērtēšana - 30%
Noslēguma pārbaudījums: 3. Aktualizētā studiju kursa vienas tēmas apguves un izvērtēšanas studiju procesā modelēšana (ieskaite) - 50%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]