| Kods | PA0228 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Zinātniskā rakstīšana izglītības zinātnēs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa īstenotājs ir Latvijas Universitāte.. Kursa mērķis ir veicināt studentus – topošos zinātniekus - apgūt nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences, lai kļūtu par prasmīgākiem un efektīvākiem zinātnisko darbu (publikāciju, monogrāfiju, u.c.) rakstītājiem. Kursā studenti, izmantojot daudzveidīgus praktiskus piemērus, un uzdevumus, apgūs, kas ir zinātniskā rakstīšana, kādi ir zinātniskās rakstīšanas pamatprincipi, kāds ir iespējamais zinātnisko rakstu formāts, kur un kā tos publicēt.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir veicināt studentus – topošos zinātniekus - apgūt nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences, lai kļūtu par prasmīgākiem un efektīvākiem zinātnisko darbu (publikāciju, monogrāfiju, u.c.) rakstītājiem. Kursā studenti, izmantojot daudzveidīgus praktiskus piemērus, un uzdevumus, apgūs, kas ir zinātniskā rakstīšana, kādi ir zinātniskās rakstīšanas pamatprincipi, kāds ir iespējamais zinātnisko rakstu formāts, kur un kā tos publicēt. Uzdevumi – 1) Veicināt izpratni par zinātnieka lomu, zinātniskās rakstīšanas būtību pētnieciskajā procesā, galvenajiem principiem un iespējamajiem formātiem izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālu problēmu risināšanā un komunicēšanā, kritiski izvērtējot un salīdzinot daudzveidīgus zinātniskās rakstīšanas piemērus; 2) Pilnveidot zinātniskās rakstīšanas prasmes, integrējot dažādas pētniecības metodes, un apgūt atsauču noformēšanas veidus (APA, Harvard, Chicago, MLA, Turabian, Vancouver u.c, kā arī iepazīties ar tiešsaistes rīkiem atsauču noformēšanā; 3) Pilnveidot zinātnisko darbu recenzēšanas prasmes un komunikācijas prasmes ar zinātnisko sabiedrību; 4) Veicināt izpratni par zinātnisko darbu publicēšanas iespējām un nosacījumiem; 5) Veicināt iegūto teorētisko un praktisko zināšanu, prasmju, kompetenču integrēšanu savā zinātniskajā darbībā, strādājot pie zinātniskā raksta sagataošanas par izvēlētu pētniecisko tēmu, veicinot zinātniskā raksta publicēšanu; 6) Radīt izpratni par tiesiskajiem un ētiskajiem aspektiem zinātniska raksta sagatavošanā; 7) Radīt iespēju reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzot savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi zinātniskajā rakstīšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot zinātnieka lomu, zinātnisko rakstīšanu, zinātniskās rakstīšanas būtību, rakstu veidus, iespējamos formātus izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālu problēmu risināšanai un komunicēšanai.
2. Izprot tiesiskos un ētiskos aspektus zinātniska raksta sagatavošanā
3. Izprot zinātnisko darbu publicēšanas iespējas un nosacījumus.
4. Izprot zinātnisko darbu recenzēšanas nosacījumus, procesu, komunikāciju ar zinātnisko sabiedrību. - Starppārbaudījumi:
1. Zinātniskā raksta daļas sagatavošana - 45%
2. Recenzija par cita uzrakstītu zinātnisku tekstu - 45% Prasmes 5. Izmantot pieejamās datubāzes, bibliotēkas, lai atlasītu un sistematizētu informāciju, kritiski izvērtējot un salīdzinot pasaulē veiktus pētījumus par konkrētu tēmu. 6. Rakstīt zinātnisku rakstu vai tā daļu izvēlētajā formātā, noformējott atsauces un citējot citu autoru darbus atbilstoši noteiktam atsauču stilam. 7. Rakstīt recenziju par cita sagatavotu zinātnisku darbu. - Starppārbaudījumi: 1. Zinātniskā raksta daļas sagatavošana - 45% 2. Recenzija par cita uzrakstītu zinātnisku tekstu - 45% Kompetence 8. Integrēt iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, prasmes, kompetences savā zinātniskajā darbībā, rīkojoties ētiski un atbildīgi akadēmiskajā vidē, veicinot zinātnisko darbu publicēšanu. 9. Reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzīt savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetenču pilnveidi. - Noslēguma pābaudījums: 3. Ieskaite - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi:
1. Zinātniskā raksta daļas sagatavošana - 45%
Starppārbaudījumi: 2. Recenzija par cita uzrakstītu zinātnisku tekstu - 45% Noslēguma pābaudījums: 3. Ieskaite - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||