PA0228 Zinātniskā rakstīšana izglītības zinātnēs

Kods PA0228
Nosaukums Zinātniskā rakstīšana izglītības zinātnēs
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Sanita Martena
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa īstenotājs ir Latvijas Universitāte..
Kursa mērķis ir veicināt studentus – topošos zinātniekus - apgūt nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences, lai kļūtu par prasmīgākiem un efektīvākiem zinātnisko darbu (publikāciju, monogrāfiju, u.c.) rakstītājiem. Kursā studenti, izmantojot daudzveidīgus praktiskus piemērus, un uzdevumus, apgūs, kas ir zinātniskā rakstīšana, kādi ir zinātniskās rakstīšanas pamatprincipi, kāds ir iespējamais zinātnisko rakstu formāts, kur un kā tos publicēt..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievads un zinātniskā darba formāti (L2) 2 8 0 0
2. Pētnieka identitāte, publicēšanās indeksi (L2) 2 8 0 0
3. Zinātniskā rakstā iekļaujamās informācijas iegūšanas un izmantošanas tiesiskie un ētiskie aspekti (L2, S2) 4 10 0 0
4. Zinātniskās rakstīšanas specifika un efektīvas rakstīšanas principi (L2, S2) 4 10 0 0
5. Zinātniska raksta recenzēšana (S2) 2 10 0 0
6. Publicēšanās iespēju apzināšana, zinātniskas publikācijas sagatavošana, darba publicēšana (L2) 2 13 0 0
Kopā: 16 59 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir veicināt studentus – topošos zinātniekus - apgūt nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences, lai kļūtu par prasmīgākiem un efektīvākiem zinātnisko darbu (publikāciju, monogrāfiju, u.c.) rakstītājiem. Kursā studenti, izmantojot daudzveidīgus praktiskus piemērus, un uzdevumus, apgūs, kas ir zinātniskā rakstīšana, kādi ir zinātniskās rakstīšanas pamatprincipi, kāds ir iespējamais zinātnisko rakstu formāts, kur un kā tos publicēt. Uzdevumi – 1) Veicināt izpratni par zinātnieka lomu, zinātniskās rakstīšanas būtību pētnieciskajā procesā, galvenajiem principiem un iespējamajiem formātiem izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālu problēmu risināšanā un komunicēšanā, kritiski izvērtējot un salīdzinot daudzveidīgus zinātniskās rakstīšanas piemērus; 2) Pilnveidot zinātniskās rakstīšanas prasmes, integrējot dažādas pētniecības metodes, un apgūt atsauču noformēšanas veidus (APA, Harvard, Chicago, MLA, Turabian, Vancouver u.c, kā arī iepazīties ar tiešsaistes rīkiem atsauču noformēšanā; 3) Pilnveidot zinātnisko darbu recenzēšanas prasmes un komunikācijas prasmes ar zinātnisko sabiedrību; 4) Veicināt izpratni par zinātnisko darbu publicēšanas iespējām un nosacījumiem; 5) Veicināt iegūto teorētisko un praktisko zināšanu, prasmju, kompetenču integrēšanu savā zinātniskajā darbībā, strādājot pie zinātniskā raksta sagataošanas par izvēlētu pētniecisko tēmu, veicinot zinātniskā raksta publicēšanu; 6) Radīt izpratni par tiesiskajiem un ētiskajiem aspektiem zinātniska raksta sagatavošanā; 7) Radīt iespēju reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzot savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi zinātniskajā rakstīšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1. Izprot zinātnieka lomu, zinātnisko rakstīšanu, zinātniskās rakstīšanas būtību, rakstu veidus, iespējamos formātus izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālu problēmu risināšanai un komunicēšanai. 2. Izprot tiesiskos un ētiskos aspektus zinātniska raksta sagatavošanā 3. Izprot zinātnisko darbu publicēšanas iespējas un nosacījumus. 4. Izprot zinātnisko darbu recenzēšanas nosacījumus, procesu, komunikāciju ar zinātnisko sabiedrību. - Starppārbaudījumi: 1. Zinātniskā raksta daļas sagatavošana - 45% 2. Recenzija par cita uzrakstītu zinātnisku tekstu - 45%
Prasmes 5. Izmantot pieejamās datubāzes, bibliotēkas, lai atlasītu un sistematizētu informāciju, kritiski izvērtējot un salīdzinot pasaulē veiktus pētījumus par konkrētu tēmu. 6. Rakstīt zinātnisku rakstu vai tā daļu izvēlētajā formātā, noformējott atsauces un citējot citu autoru darbus atbilstoši noteiktam atsauču stilam. 7. Rakstīt recenziju par cita sagatavotu zinātnisku darbu. - Starppārbaudījumi: 1. Zinātniskā raksta daļas sagatavošana - 45% 2. Recenzija par cita uzrakstītu zinātnisku tekstu - 45%
Kompetence 8. Integrēt iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, prasmes, kompetences savā zinātniskajā darbībā, rīkojoties ētiski un atbildīgi akadēmiskajā vidē, veicinot zinātnisko darbu publicēšanu. 9. Reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzīt savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetenču pilnveidi. - Noslēguma pābaudījums: 3. Ieskaite - 10%
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Starppārbaudījumi: 1. Zinātniskā raksta daļas sagatavošana - 45%
Starppārbaudījumi: 2. Recenzija par cita uzrakstītu zinātnisku tekstu - 45%
Noslēguma pābaudījums: 3. Ieskaite - 10%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 10.0 6.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]