| Kods | PA0227 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Izglītības zinātņu pētījuma metodoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sanita Martena | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa īstenotājs ir Latvijas Universitāte.. Kursa mērķis – pilnveidot doktorantu zināšanas, prasmes un kompetenci izglītības zinātņu pētniecībā. Kursa gaitā lekcijās un semināros tiks pilnveidota studentu izpratne par izglītības zinātnēs nozīmīgu problēmu risināšanas iespējām pētnieciskajā darbībā, ievērojot atbildīgas pētniecības principus. Kursa ietvaros iegūtās zināšanas un prasmes veicinās doktorantu spējas patstāvīgi izvirzīt inovatīvu promocijas darba tēmu, formulēt tai pamatā esošu problēmu un izvēlēties tai atbilstošo pētījuma metodoloģiju. Studiju kursa nodarbībās tiks sniegta iespēja attīstīt savu kompetenci izglītības zinātņu pētījumu plānošanā, organizēšanā, datu ieguvē, apstrādē, analīzē un pētījuma rezultātu atspoguļošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis – pilnveidot doktorantu zināšanas, prasmes un kompetenci izglītības zinātņu pētniecībā. Kursa gaitā lekcijās un semināros tiks pilnveidota studentu izpratne par izglītības zinātnēs nozīmīgu problēmu risināšanas iespējām pētnieciskajā darbībā, ievērojot atbildīgas pētniecības principus. Kursa ietvaros iegūtās zināšanas un prasmes veicinās doktorantu spējas patstāvīgi izvirzīt inovatīvu promocijas darba tēmu, formulēt tai pamatā esošu problēmu un izvēlēties tai atbilstošo pētījuma metodoloģiju. Studiju kursa nodarbībās tiks sniegta iespēja attīstīt savu kompetenci izglītības zinātņu pētījumu plānošanā, organizēšanā, datu ieguvē, apstrādē, analīzē un pētījuma rezultātu atspoguļošanā. Uzdevumi – 1) Pilnveidot izpratni par izglītības zinātnēs nozīmīgu problēmu risināšanas iespējām pētnieciskajā darbībā, ievērojot atbildīgas pētniecības principus; 2) Veicināt spējas patstāvīgi izvirzīt inovatīvu pētījuma tēmu un problēmu un izvēlēties tai atbilstošo pētījuma metodoloģiju; 3) Veidot augsta līmeņa kompetenci izglītības zinātņu pētījumu plānošanā, organizēšanā, datu ieguvē, apstrādē, analīzē un pētījuma rezultātu atspoguļošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot teorētiskās un empīriskās pētniecības metodes un metodoloģiju izglītības zinātņu nozarē un saskarē ar citām zinātņu nozarēm, starpdisciplināru pieeju pētniecībā.
2. Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas kontekstā.
3. Izprot izglītības pētniecības principus un apzinās pētnieka atbildību, plānojot un organizējot pētījumus un komunicējot par pētījumu rezultātiem. - Starppārbaudījumi:
1. Prezentācija un diskusija – 25%
Prasības starppārbaudījuma nokārtošanai:
- Sagatavot pārskatu par kvantitatīvo, kvalitatīvo un jaukto metožu pētījumu priekšrocībām un ierobežojumiem izglītības zinātņu pētniecībā;
- Diskusijā ar grupas biedriem apspriest dažādas pētījuma stratēģijas izglītības pētniecībā un pārrunāt iespējamās pētījuma stratēģijas sava promocijas darba konkrētas pētījuma problēmas risināšanai. Prasmes 4. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 5. Patstāvīgi izvērtē un argumentēti izvēlas zinātniskiem pētījumiem izglītības zinātnēs atbilstošus dizainus un metodes. 6. Patstāvīgi lieto pētījuma dizainus, datu vākšanas un analīzes metodes, kā arī datu interpretācijas pieejas, lai veiktu pētniecisku darbību izglītības jomā gan nacionālā, gan starptautiski salīdzinošā kontekstā. 7. Risina izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, lai paplašinātu un dotu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvātu pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. - 2. Prezentācija un diskusija – 25% Prasības starppārbaudījuma nokārtošanai: - Izvēlēties promocijas darba tematu, formulēt pētījuma problēmu un tai atbilstošo pētījuma stratēģiju; - Raksturot sava promocijas darba attiecīgai izvēlētai pētījuma stratēģijai visatbilstošāko pētījuma dizainu. Kompetence 8. Patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs. 9. Patstāvīgi un atbildīgi piedalās pētniecisku projektu plānošanā un strukturēšanā. 10. Patstāvīgi, atbildīgi un kritiski veic izglītības zinātnē nozīmīgus zinātniskos pētījumus. 11. Risina izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, inovācijas veicinošus uzdevumus, ievērojot ētisko atbildību par izglītības zinātnēs iespējamo ietekmi uz izglītības un sabiedrības savstarpējām attiecībām, uz pārmaiņu rosināšanu un vadīšanu izglītībā un sabiedrībā. - Noslēguma pārbaudījums: 3. Noslēguma pārbaudījuma veids – ieskaite – 50% Prasības noslēguma pārbaudījuma nokārtošanai: - Prezentēt sava promocijas darba pētījuma dizainu un pētījuma metodes, pamatot savu izvēli, definēt pētījuma kategorijas un formulēt turpmākos pētnieciskos soļus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Prezentācija un diskusija - 25%
2. Prezentācija un diskusija - 25% 3. Noslēguma pārbaudījuma veids – ieskaite - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||