| Kods | LA1532 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | RTU LA ideju laboratorija: radošums un lietpratība pētniecībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Dina Bethere, Pāvels Jurs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas, lai nostiprinātu pētniecības teorētiskie un metodoloģiskos pamatus: izglītības pētniecības paradigmas un pieejas, kvalitatīvās, kvantitatīvās un jauktās metodes, pētniecības dizaina veidus un to pielietojumu, zinātniskās argumentācijas principus; izprastu radošuma un inovāciju teorijas pētniecībā: radošās domāšanas modeļus un stratēģijas, inovācijas un starpdisciplinārās pieejas pētniecībā, ideju konceptualizācijas metodes; apgūtu projektu izstrādes un vadības teorētisko pamatus pētniecības projektu plānošanā un īstenošanā, pētniecības ētikas principu un normatīvo nostādņu ievērošanā, stratēģiju izmantošanai finansējuma piesaistei un pieteikumu sagatavošanai. Studiju kursā apgūt prasmes, lai praktiski izmantotu pētniecisko domāšanu un analīzi pētniecības jautājumu formulēšanai, konceptuālā ietvara veidošanai, teorētisko avotu, datu analīzei un interpretācijai; pielietotu pētniecībā radošumu un inovāciju jaunu ideju ģenerēšanai un to integrēšanai pētniecības projektos, starpdisciplināras un netradicionālas pieejas izmantošanai pētniecībā; lai apgūtu pētniecības projektu vadības un sadarbības prasmes plānošanā, izpildes uzraudzībā, komandas darba īstenošanā un starptautiskās sadarbības veidošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: īstenot radošu un inovatīvu pieeju pētniecības procesam, nodrošinot doktorantiem pētniecisko prasmju un lietpratības apguvi patstāvīgai oriģinālu pētniecisko projektu izstrādei. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot doktorantu izpratni par pētniecības procesu un metodoloģiju, veicinot zināšanu apguvi par izglītības zinātņu pētniecības paradigmu, metodēm un datu analīzes pieejām. 2. Pilnveidot radošās domāšanas un inovāciju prasmes, sekmējot jaunu ideju ģenerēšanu un starpdisciplināru pieeju izmantošanu pētniecībā. 3. Nodrošināt praksi pētniecības jautājumu formulēšanā un konceptuālā ietvara izstrādē, lai doktoranti spētu skaidri definēt problēmas un teorētiski pamatot savus pētījumus. 4. Stiprināt kritiskās analīzes un zinātniskās argumentācijas prasmes, trenējot avotu izvērtēšanu, datu interpretāciju un akadēmiskās diskusijas iemaņas. 5. Veicināt doktorantu lietpratību zinātniskajā rakstībā, attīstot spējas sagatavot kvalitatīvus zinātniskos rakstus, disertācijas nodaļas un konferenču prezentācijas. 6. Nodrošināt pētniecības projektu vadības kompetenci, apgūstot projektu plānošanas, īstenošanas un finansējuma piesaistes stratēģijas. 7. Sekmēt akadēmisko un starpdisciplināro sadarbību, veicinot komunikācijas un tīklu veidošanas prasmes starptautiskajā zinātniskajā vidē. 8. Stiprināt pētnieciskās ētikas un datu pārvaldības principu izpratni, nodrošinot, ka doktoranti spēj atbildīgi un profesionāli īstenot savus pētījumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina pētniecības metodoloģiju un pētījumu dizainu.
2. Ir izpratne par radošo pieeju integrāciju pētniecības jautājumu formulēšanā un risināšanā.
3. Ir zināšanas par pētniecības ietekmi un tās integrāciju praksē. - Rakstiski uzdevumi: pētniecības plāna izstrāde, literatūras pārskats, pētījuma rezultātu apraksts, prezentācijas un zinātniskā komunikācija: projekta iecere un metodoloģija. Vērtēšanas kritēriji: pētniecības plānošanas kvalitāte, akadēmiskā rakstība un argumentācija, inovatīvas pieejas izmantošana, zinātniskā komunikācijas un prezentācijas kvalitāte. PRASMES: 1. Prot formulēt pētniecības jautājumu un izstrādāt pētījuma dizainu. 2. Nosaka datu vākšanas un analīzes metožu pielietošanu. 3. Prot veidot un analizēt radoša pieeja problēmu risināšanai un inovāciju ieviešanā 4. Izmanto zināšanas par akadēmisko rakstīšanu un pētījumu dokumentēšanu. 5. Prot veikt projekta vadības un resursu plānošanas prasmes. 6. Prot izmantot zinātniskā komunikācija un rezultātu prezentēšanas prasmes. - Grupu darbs: pētniecisko plānus, metodoloģijas/ galvenos pētījuma jautājumu prezentācija, novērtējot spēju sadarboties, skaidri un strukturēti prezentēt pētnieciskos procesus un rezultātus. Vērtēšanas kritēriji: prezentācijas skaidrība, organizētība un struktūra, spēja efektīvi komunicēt idejas un atbildēt uz jautājumiem, grupas darba sadalījums un sadarbības kvalitāte. Individuālais darbs: pētniecisko projektu izstrāde, pamatojoties uz viņu veikto pētījumu vai eksperimentu, novērtējot spēju aprakstīt zinātnisko projektu, izmantojot piemērotu struktūru un argumentāciju. Vērtēšanas kritēriji: zinātniskās rakstības kvalitāte un skaidrība, atbilstoša pētniecības struktūra un datu analīze, datu interpretācija un secinājumu pamatotība. KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par pētniecības plānošanu un īstenošanu, datu analīzi, interpretāciju un inovāciju izmantošanu pētniecībā. 2. Izmanto spēju plānot un izstrādāt pētnieciskos projektus, nodrošinot to efektīvu resursu pārvaldību un ievērojot pētniecības ētikas principus. - Grupas darbs: pētniecības projektu izstrāde, kas ietver jaunas pieejas un idejas. Vērtēšanas kritēriji: komandas darba organizācija un grupas sadarbība, inovatīvu ideju piedāvāšana un radošas pieejas izstrāde, pētniecības plāna un metodoloģijas atbilstība pētniecības mērķiem, grupas prezentācijas skaidrība un argumentācijas kvalitāte. Individuālais darbs: pētījuma ētikas analīze, kas saistīta ar pētniecības projektu, iekļaujot informētās piekrišanas un datu aizsardzības jautājumus. Vērtēšanas kritēriji: ētikas apsvērumu iekļaušana pētījuma plānā un projektā, spēja identificēt un risināt ētiskās dilemmas, datu aizsardzības un privātuma ievērošana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālie patstāvīgo darbu rezultāti - 30%
Grupu darbu rezultāti - 30% Ieskaite – pētnieciskās projekta izstrādes prezentācija un refleksija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||