| Kods | LA1531 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Modulis: Inovācijās balstīta pētniecība pirmsskolā un pamatizglītībā "Pedagoģiskās stratēģijas un tehnoloģijas pētniecības lietpratībai vispārējā sākotnējā izglītībā" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Pāvels Jurs, Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā tiek sekmēta zināšanu un prasmju apguvi promocijas darba izstrādes procesā pirmsskolā un pamatskolā: pašvadītu izglītības stratēģiju un pētniecības metodoloģijas teoriju atziņu aktualizēšana, lai pilnveidotu pedagoģisko pieredzi un kompetenci, tostarp mērķtiecīgi pielietot MI rīkus mācībām un pētniecībai, attīstot pētniecības lietpratību pašiniciētā izpētes darbību, tādējādi veicinot inovatīvu zinātnisko pētījumu izstrādi izglītības zinātnēs.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Sekmēt zināšanu un prasmju apguvi promocijas darba izstrādes procesā pirmsskolā un pamatskolā, veicinot inovatīvu zinātnisko pētījumu izstrādi izglītības zinātnēs. Studiju kursa uzdevumi: 1) Piedāvāt iespējas apgūt aktuālās zināšanas izglītības teoriju un izglītības stratēģiju teorētiskās un praktiskās izpratnes un pētniecības nodrošināšanā pirmsskolā un pamatskolā; 2) Attīstīt motivāciju un pašiniciatīvu, praktisko gatavību zinātniskajai pētniecībai un profesionāli akadēmiskās kompetences paaugstināšanai izglītības zinātņu jomas teorētisko un empīrisko atziņu izpētei un sistematizācijai; 3) Pilnveidot zinātniski pētnieciskās darbības prasmes izglītības stratēģiju izpētē un pilnveidē teorētiskajā un metodoloģiskajā līmenī; 4) Sekmēt pētniecības kompetences pilnveidošanos, atklājot pašattīstības stratēģijas, veicinot radošumu, patstāvību, atbildības pašregulāciju, mērķtiecīgi pielietojot MI rīkus mācībām un pētniecībai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot izglītības teoriju un izglītības stratēģiju attīstības vēsturisko pieredzi un aktuālās tendences pirmsskolas un pamatskolas mācību procesā.
2. Izprot izglītības stratēģiju praktiskā pielietojuma likumsakarības un efektivitātes nodrošināšanas priekšnosacījumus pedagoģiskajā procesā.
3. Izprot teorētiskās un empīriskās pētniecības metodes un metodoloģiju izglītības zinātņu nozarē un saskarē ar citām zinātņu nozarēm, starpdisciplināro pieeju pētniecībā. - Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, teorētiski un praktiski nozīmīgu izglītības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, tai skaitā, izmantojot MI rīkus, tādējādi sniedzot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā.
- Individuāli patstāvīgais darbs (studiju kursa apguves rezultātā teorētisko atziņu pielietošana sava promocijas darba izstrādes kontekstā) Prasmes 4. Sistēmiski analizē, interpretē izglītības zinātnēs saistošos jēdzienus, teorijas un spēj pielietot atbilstošas izglītības stratēģijas mācību darbības vadīšanā. 5. Patstāvīgi lieto zinātniskās izpētes metodes, lai identificētu un praksē pilnveidotu audzēkņu mācīšanās individuālās stratēģijas, veicinot viņu sasniegumus un izaugsmi. 6. Risina izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas izglītības procesu problēmas, lai paplašinātu un dotu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvātu pētniecībā balstītus risinājumus pedagoģiskās prakses pilnveidei pirmsskolā un pamatskolā. 7. Pārzina atbilstošākus MI rīkus, lai organizētu sava promocijas darba izpēti. - Risina izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, inovācijas veicinošus uzdevumus, ievērojot ētisko atbildību par profesionālās darbības ietekmi uz izglītības un sadarbības modelī (pedagogs – audzēknis). - Individuāli patstāvīgais darbs (pētnieciskās kompetences veicināšana, izmantojot daudzveidīgās empīriskās pētnieciskās metodes, sava promocijas darba izstrādes kontekstā) Kompetence 8. Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, teorētiski un praktiski nozīmīgu izglītības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 9. Risina izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, inovācijas veicinošus uzdevumus, ievērojot ētisko atbildību par profesionālās darbības ietekmi uz izglītības un sabiedrības savstarpējām attiecībām, uz pārmaiņu rosināšanu un vadīšanu izglītībā. 10. Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina pedagoģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. - Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina pedagoģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. - Ieskaite – empīriskā pētījuma projekta izstrāde un aizstāvēšana |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuāli patstāvīgais darbs (studiju kursa apguves rezultātā teorētisko atziņu pielietošana sava promocijas darba izstrādes kontekstā) - 30%
Individuāli patstāvīgais darbs (pētnieciskās kompetences veicināšana, izmantojot daudzveidīgās empīriskās pētnieciskās metodes, sava promocijas darba izstrādes kontekstā) - 30% Ieskaite – empīriskā pētījuma projekta izstrāde un aizstāvēšana - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||