| Kods | LA1530 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Modulis: Inovācijās balstīta pētniecība pirmsskolā un pamatizglītībā "Digitalizācija un inovatīva izglītības vide STEM mācību dizainā" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Anita Jansone, Māra Zeltiņa, Maija Ročāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss ir vērsts uz padziļinātu zināšanu un prasmju attīstīšanu STEM (zinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātņu un matemātikas) izglītības instrukciju dizainā. Kursa mērķis ir sagatavot doktorantūras studentus izstrādāt un īstenot inovatīvas, tehnoloģiski uzlabotas mācību stratēģijas, kas veicina izglītības kvalitāti un studentu iesaisti. Kursa ietvaros dalībnieki apgūs efektīvas digitālo rīku un platformu izmantošanas principus STEM mācību un mācīšanās procesos, izstrādās un analizēs inovatīvas un iekļaujošas mācību vides, kā arī attīstīs spējas veikt augstas kvalitātes pētījumus STEM izglītības jomā. Īpaša uzmanība tiks pievērsta sabiedrisko un vides izaicinājumu risināšanai, izmantojot ilgtspējības pedagoģiju, kā arī vienlīdzības, pieejamības un iekļaušanas veicināšanai dažādos izglītības kontekstos. Kurss ir paredzēts izglītības speciālistiem, kas vēlas kļūt par līderiem STEM izglītības inovāciju, digitālās pedagoģijas un pētījumu jomās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis • Pilnveidot zināšanas un prasmi STEM mācību dizainā, nodrošinot doktorantūras studentus ar padziļinātām zināšanām un prasmēm, lai izstrādātu inovatīvas, tehnoloģijās balstītas mācību stratēģijas STEM izglītībai. • Veicināt digitālo rīku efektīvu izmantošanu: iepazīstināt doktorantus ar dažādiem digitālajiem rīkiem un platformām, ļaujot tiem efektīvi integrēt šīs tehnoloģijas STEM mācību un mācīšanās procesos. Studiju kursa uzdevumi: • Sekmēt inovācijas izglītības vidē: veicināt inovatīvu, iekļaujošu un interaktīvu mācību vides veidošanu un ieviešanu, lai uzlabotu studentu iesaisti un mācīšanās rezultātus. • Attīstīt pētījumus STEM izglītībā: nodrošināt pamatu augstas kvalitātes pētījumiem par digitālo rīku un inovatīvo pedagoģiju pielietojumu STEM izglītībā. • Risināt Sociālos un vides izaicinājumus: nodrošināt doktorantiem iespējas apgūt izglītības pieredzi, kas ietver vides pedagoģiju un ilgtspējības principus, lai sagatavotu studentus reālo problēmu risināšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
* Pārzina teorētisko ietvaru un modeļu izpratne STEM instrukciju dizainā.
* Pārzina un izprot projektos balstītas mācīšanās u.c. inovatīvu izglītības stratēģiju izstrādi.
* Pārzina un izprot virtuālo un digitālo mācību vides izaicinājumu pārvarēšanu un priekšrocību maksimāla izmantošanu.
* Pārzina un izprot par ētiskajiem apsvērumiem tehnoloģiju izmantošanā. * Pārzina un izprot profesionālās pilnveides iniciatīvu vadību saistībā ar digitālo kompetenci un STEM pedagoģiju.
* Orientējas par jaunajām tendencēm, adaptīvajām mācību platformām un MI izmantošanu izglītībā. - Metodes: Argumentēta eseja: dažādu teorētisko ietvaru un modeļu analīze STEM mācību dizainā, argumentējot to izmantošanas priekšrocības un izaicinājumus. Prezentācija: konkrēta teorētiskā ietvara vai modeļa pielietojums STEM izglītībā, pamatojoties uz pētījumiem un reāliem piemēriem. Kritēriji Zināšanu dziļums un plašums: spējas izskaidrot un salīdzināt vairākus teorētiskos ietvarus un modeļus? Praktiskā pielietojamība: spējas pielietot teorētiskos modeļus konkrētu STEM mācību situāciju raksturojumā Analīze: spējas analizēt un kritiski izvērtēt dažādu modeļu priekšrocības un ierobežojumus STEM izglītībā.
- Individuāli patstāvīgais darbs (argumentēta eseja, prezentācija). Prasmes: * Spēj efektīvi pielietot STEM izglītības principus , izstrādājot mācību programmas. MI balstītu personalizētu mācību vidi izstrāde, kas pielāgojas individuālajām studentu vajadzībām. * Spēj izmantot digitālo platformu mācību procesā, tostarp mācību komandas problēmu risināšanai STEM. * Prot izmantot stratēģijas iekļaujošu STEM izglītības rīku veidošanai kopsakarībā ar izglītības vajadzību dažādību. - Metodes: Simulācijas un gadījuma analīzes: simulācijas, kurās jāpārvar virtuālās mācību vides izaicinājumi, risinot problēmas STEM mācību priekšmetos. Refleksija: sagatavot refleksiju par tehnoloģiju izmantošanu STEM mācību procesā, akcentējot tās priekšrocības, izaicinājumus un iespējamos risinājumus. Pētījumu analīze: analizēt un izstrādāt pētījumus, analizējot aplūkota tehnoloģiju izmantošanu STEM izglītībā. Kritēriji: Inovatīvu risinājumu piedāvājums: piedāvā radošus un inovatīvus risinājumus mācīšanās īstenošanai STEM jomā. Tehnoloģisko izaicinājumu identificēšana un risināšana: spēj identificēt problēmas digitālajā mācību vidē un piedāvāt risinājumus šo izaicinājumu pārvarēšanai. Ētiskā pieeja risinājumu izstrādē: respektē vērā ētiskos aspektus. - Individuāli patstāvīgais darbs (gadījuma analīze, refleksija, pētījuma analīze). Kompetences: * Spēj pielietot eksperimentālu pētījumu, gadījuma izpētes un darbības pētījumu īstenošana digitālās STEM izglītības jomā. * Spēj novērtēt digitālo rīku un pedagoģisko inovāciju efektivitātes , izmantojot kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes. Starpdisciplināru pieeju un STEAM izglītības modeļu pētniecība. - Metodes: Attīstības tendenču analīze: pētījums par jauniem tehnoloģiskajiem risinājumiem STEM izglītībā un to potenciālu izglītības sistēmā. Kritēriji: Radošums un inovācijas: piedāvā jaunas, inovatīvas idejas un pieejas mācību procesu uzlabošanai? Refleksija un pašnovērtējums: spējas reflektēt izstrādāto darbu un izglītības praksi? Pētījuma kvalitāte: padziļināts pētījums, kas balstās uz aktuālajiem zinātniskajiem avotiem un pieredzes analīzi. - Ieskaite – Pētījuma par jauniem tehnoloģiskajiem risinājumiem STEM izglītībā izstrāde un prezentācija un to potenciālu izglītības sistēmā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuāli patstāvīgais darbs (argumentēta eseja, prezentācija) - 30%
Individuāli patstāvīgais darbs (gadījuma analīze, refleksija, pētījuma analīze) - 30% Ieskaite – Pētījuma par jauniem tehnoloģiskajiem risinājumiem STEM izglītībā izstrāde un prezentācija un to potenciālu izglītības sistēmā - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||