| Kods | LA1529 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Modulis: Inovācijās balstīta pētniecība pirmsskolā un pamatizglītībā "Inovatīvi kvalitatīvas pedagoģiskās pieejas pirmsskolā un pamatizglītībā" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Jana Grava, Dina Bethere, Linda Pavītola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss ir vērsts uz pedagoģiskās kompetences pilnveidi, piedāvājot apgūt padziļinātas zināšanas un kompetences, kas nepieciešamas, lai veicinātu kvalitatīvas izglītības īstenošanu pirmsskolas un pamata izglītības līmenī. Kursa laikā tiks attīstītas pētnieciskās prasmes, sniedzot doktorantiem iespēju izstrādāt un īstenot augsta līmeņa izglītības pētījumus, kas vērsti uz problēmu risināšanu un inovācijām mācību procesā. Doktoranti tiks mudināti pievērsties reflektīvai praksei, kritiski analizējot un pārdomājot savu pedagoģisko pieeju, lai nodrošinātu tās saskaņu ar mūsdienu teorijām un pierādījumos balstītām metodēm. Kursā tiks veidota apņemšanās veicināt iekļaušanu un vienlīdzību izglītībā, izstrādājot stratēģijas, kas atbilst dažādu izglītojamo vajadzībām un palīdz mazināt izglītības plaisas. Papildus tiks attīstītas līderības prasmes, lai veicinātu izglītības sistēmas pārmaiņas un uzlabojumus, kā arī nodrošinātu kultūru, kas veicina nepārtrauktu izglītības iestāžu attīstību. Kurss piedāvā iespēju apgūt jaunas tehnoloģijas un inovatīvas pedagoģijas pieejas, kas tiek pielāgotas agrīnās bērnības un pamata izglītības kontekstam. Pēdējā kursa daļā tiek uzsvērta globālo izglītības mērķu sasniegšana, veicinot globālo izglītības sistēmu uzlabošanu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: nodrošināt līderības un pētniecības apguvi, lai veicinātu izglītības inovācijas, kvalitāti un vienlīdzību vietējā, valsts un pasaules mērogā. Studiju kursa uzdevumi: • Pilnveidot zināšanas un kompetenci: nodrošināt padziļinātas zināšanas par inovatīvām pedagoģiskajām pieejām un pierādījumos balstītām stratēģijām pirmsskolas un pamata izglītības kvalitātes pilnveidei. • Attīstīt pētnieciskās prasmes: veicināt spēju izstrādāt, īstenot un izvērtēt būtiskus izglītības pētījumus, lai risinātu problēmas un veicinātu inovācijas mācību un mācīšanas procesā. • Veicināt reflektīvo praksi: rosināt kritiski analizēt un pārdomāt pedagoģiskās prakses, nodrošinot to atbilstību mūsdienu teorijām un uz pierādījumiem balstītām metodoloģijām. • Atbalstīt iekļaušanu un vienlīdzību: rosināt izvērtēs izglītības dažādību un vienlīdzību, izstrādājot stratēģijas, kas atbilst dažādu izglītojamo vajadzībām un samazina izglītības šķēršļus. • Stiprināt līderību izglītībā: pilnveidot līderības prasmes, lai veicinātu sistēmiskas pārmaiņas un kultūru, kas balstīta uz nepārtrauktu izglītības iestāžu darbības uzlabojumiem. • Integrēt tehnoloģijas un inovācijas: sagatavot dalībniekus efektīvai jauno tehnoloģiju un inovatīvo prakšu integrēšanai pirmsskolas un pamatizglītības vidē. • Veicināt ieguldījumu globālajos izglītības mērķos: saskaņot studiju kursa rezultātus ar globālajām izglītības prioritātēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Ir zināšanas par aktuālām zinātniskajām teorijām un atziņām un to veidošanās tendencēm izglītības vides kvalitātes dimensijās.
2. Ir zināšanas par zinātnisko pētījumu nozīmību mijiedarbībā ar sabiedrības attīstības tendencēm un izglītības vides kvalitātes problēmjautājumu risināšanu. - Metodes: rakstiski uzdevumi, tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi, patstāvīgais darbs.
Kritēriji:
1.Teorētisko zināšanu dziļums: vai ir iepazītas aktuālās teorijas un atziņas, kā šīs teorijas ir saistītas ar aktuālajām tendencēm un pētījumu rezultātiem. 2.Zinātniskās literatūras analīze: kā analizē un interpretē būtiskos pētījumus un teorijas, kā spēj identificēt un izskaidrot pretrunas zinātniskajā literatūrā.
3. Praktiskā piemērošana un sabiedrības attīstība: teorētisko zināšanu un izglītības vides attīstības tendenču sasaiste un izglītības vides kvalitātes problēmu risināšana.
Pārbaudes darbi: Patstāvīgie darbi Prasmes: 1. Spēj kritiski analizēt zinātnisko teoriju un atziņu kopsakarības ar izglītības vidi veidojošām komponentēm pasaules un Latvijas valsts izglītības sistēmās. 2. Spēj argumentēt un prezentēt zinātnisko teoriju un pētniecisko atziņu iekļaušanas aktualitātes drošas, praktisku darbību motivējošas un radošas izglītības vides veidošanai. 3. Pārzina zinātniskās atziņas sava pētījuma ietvaros plašākā sabiedrībā. - Metodes: zinātniskās literatūras analīze un sintēze, zinātniskās diskusijas, pētījuma projekta izstrāde, prezentācijas. Kritēriji: 1. Uzdevuma izpilde: Vai students ir skaidri ievērojis norādījumus? Vai students ir sniedzis skaidru, precīzu un atbilstošu informācijas aprakstu? 2. Saskaņotība un saliedētība: vai rakstīšana ir labi organizēta? Vai teikumi ir loģiski saistīti? 3. Vārdu krājums un teikumu struktūra. Pārbaudes darbi: Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana Kompetence: 1. Prot analizēt, sintezēt, izvērtēt, pielietot iespējas atbilstoši zinātnisko teoriju atziņām un izglītības politikas aktualitātēm, uzturēt un pilnveidot drošu, atbalstošu, motivējošu un radošu izglītības vidi. 2. Pārzina izglītības vidi kvalitātes pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, paplašinot esošo zināšanu robežas un piedāvājot pētniecībā balstītus inovatīvus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. 3. Orientējas aktuālu un kompleksu pētniecības problēmu analīzē un izvērtēšanā, integrējot un sintezējot inovatīvas pētījumu idejas izglītības vides kvalitātes kontekstā. 4. Orientējas patstāvīgā un atbildīgā pētnieciskā darbībā, izstrādājot pētījumus un prognozējot inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē, atbilstoši stratēģijām izglītības vides kvalitātes pilnveidei. 5. Spēj komunicējot ar kolēģiem un zinātnieku sabiedrību,īstenojot zinātnisko pētījumu izstrādi. - Metodes: pētnieciskā darba izvērtējums, zinātnisko publikāciju analīze, komunikācija ar zinātnisko sabiedrību, pašvērtējums un refleksija. Kritēriji: 1. Zināšanu padziļinājums un teorētiskā bāze: spēja demonstrēt padziļinātas zināšanas attiecīgajā zinātniskajā nozarē un izpratni par aktuālajām teorijām un izglītības politikas tendencēm. 2. Pētnieciskā darbība un metodoloģija: spēja izvēlēties piemērotas pētnieciskās metodes un analizēt pētnieciskās problēmas, balstoties uz zinātniskām teorijām. 3. Komunikācija un sadarbība: spēja efektīvi komunicēt zinātniskos rezultātus ar kolēģiem, citiem pētniekiem un plašāku sabiedrību. 4. Pašrefleksija un profesionālā attīstība: spēja veikt kritisku refleksiju par savu pētniecisko darbu, atzīt savas stiprās un vājās puses. Pārbaudes darbi: Ieskaite - izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 20%
Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana - 40% Ieskaite - izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||