Kods | LA1528 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis: Inovācijās balstīta pētniecība pirmsskolā un pamatizglītībā "Pārmaiņu vadības transformatīvā supervīzija pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss nodrošina doktorantiem padziļinātu iespēju iepazīt un patstāvīgajā darbībā aprobēt tranformatīvo supervīziju, sekmējot profesionālo un personīgo izaugsmi, izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, uz pārmaiņām rosinošus un inovācijas veicinošus uzdevumus. Respektējot izglītības iestādes kultūras un darbības sistēmu kopumā, supervīzija kā strapdisciplināra metode paredz pedagoģiskās un pētnieciskās pieredzes pilnveidi, koleģiāli atbalstot pedagogiem vienam otru profesionālo prasmju uzlabošanai, rosinot pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības organizācijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Pilnveidot kritisku izpratni par nepārtrauktas profesionālās attīstības atbalstošu transformatīvo supervīziju, risinot izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, uz pārmaiņām rosinošus un inovāciju veicinošus uzdevumus. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot integrētu teorētisko atziņu un pētnieciskās darbības pieredzes apguvi un analīzi par transformatīvo supervīziju kā partnerībā balstītu koleģiālu atbalsta metodi; 2. Pilnveidot prasmi transforamtīvajā supervīzijā plānot un risināt izglītības zinātnē nozīmīgus pētnieciskus un inovāciju veicinošus uzdevumus, tos kritiski izvērtējot strapdisciplinārā kontekstā; 3. Rosināt doktorantu pētnieciskās un profesionālās darbības pašrealizācijai mūžmācīšanās kontekstā un veicināt atbildību par savu pētnieciskās darbības ieguldījumu izglītības zinātnē un skolotāja darba praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Pārzina pedagoģiskās supervīzijas kā koleģiālu atbalsta metodi izglītības zinātnēs zinātniskās teorijas un atziņas un to veidošanās konteksta izpratnē.
Pārzina pedagoģiskās supervīzijas kā izglītības zinātņu nozares pētnieka lomas attīstības un izglītības problēmu risināšanas un pētnieciskās pieredzes pilnveides metodes. - Metodes: tests teorētisko atziņu izpratnei, teoriju piemērošana problēmsituāciju risinājumiem, eseja par individuālo supervīzijas pieredzi.
Kritēriji: Precizitāte: Cik precīzi un pareizi atbild uz jautājumiem vai piemēro teorijas. Pilnība: Vai sniedz pilnīgu skaidrojumu, aptverot visus būtiskos aspektus. Argumentācijas kvalitāte: Cik pamatoti ir izteikumi un vai tie balstās uz teorētiskām zināšanām. Konteksta izpratne: Vai spēj saistīt teorijas ar konkrētiem piemēriem vai situācijām.
Pārbaudījumi: Pedagoģiskas problēmas identifikācija pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā Prasmes Spēj risināt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, paplašinot un sniedzot jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvāt pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. Orientējas pētījumos balstītu pārmaiņu īstenošanā savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un sabiedrībā kopumā. - Metodes: gadījuma izpētes analīze, pētniecības priekšlikuma izstrāde, problēmu situāciju risināšanas simulācijas. Kritēriji: Analītiskā dziļuma pakāpe Izpratne par aktuālajām tendencēm. Radošums un atbilstība uz pierādījumiem balstītai praksei. Pārbaudījumi: Aktīva līdzdalība semināros Kompetence Spēj komunicēt un izvirzīt inovatīvas pētījuma idejas, tās kritiski izvērtējot starpdisciplinārā kontekstā. Spēj vadīt dialogu, piedāvājot inovatīvus risinājumus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību nākotnē. - Metodes: vadīt diskusijas par izglītības nākotnes tendencēm, piemēram, MI izglītībā), moderēt dialogu, diskutēt par izglītības politiku, gadījumu analīzes. Kritēriji: Pārliecinoša argumentācija Inovatīvus risinājumu piedāvājums. Prognozēt Ilgtermiņa seku prognozēšana. Potenciālo starpdisciplināro izaicinājumu risināšana. Pārbaudījumi: Ieskaite: supervīzijas gadījuma analīze |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība semināros - 40%
Pedagoģiskas problēmas identifikācija pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā - 20% Ieskaite: supervīzijas gadījuma analīze - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|