LA1528 Modulis: Inovācijās balstīta pētniecība pirmsskolā un pamatizglītībā "Pārmaiņu vadības transformatīvā supervīzija pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā"

Kods LA1528
Nosaukums Modulis: Inovācijās balstīta pētniecība pirmsskolā un pamatizglītībā "Pārmaiņu vadības transformatīvā supervīzija pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā"
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lāsma Latsone
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss nodrošina doktorantiem padziļinātu iespēju iepazīt un patstāvīgajā darbībā aprobēt tranformatīvo supervīziju, sekmējot profesionālo un personīgo izaugsmi, izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, uz pārmaiņām rosinošus un inovācijas veicinošus uzdevumus. Respektējot izglītības iestādes kultūras un darbības sistēmu kopumā, supervīzija kā strapdisciplināra metode paredz pedagoģiskās un pētnieciskās pieredzes pilnveidi, koleģiāli atbalstot pedagogiem vienam otru profesionālo prasmju uzlabošanai, rosinot pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības organizācijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Transformatīvā supervīzija izglītībā: Partnerībā un pozitīvās attiecībās balstīta profesionāla dialoga metode. Atbalstošas tranformatīvās supervīzijas būtība, mērķis. Supervizora profesionālās darbības pamatprincipi. Supervizora un supervīzijas dalībnieka profesionālā atbildība, uzdevumi, lomas. Individuālā, pāru un grupas supervīzija. 6 16 0 0
Atbalstošas transformatīvās supervīzijas process un tā virzība: Supervīzijas process, tā struktūra, posmi. Supervīzijas mērķa noteikšana un saglabāšana. Indivīda un vides mijiedarbībaba mezo sistēmā. Lēmumu pieņemšana un problēmu risināšana izglītības kvalitātes nodrošināšanai un skolotāju vajadzību atbalstīšanai. 6 16 0 0
Refleksija supervīzijas procesā: Refleksija, reflektīvās darbības komponents supervīzijā. Supervīzora atbalsts refleksijas apguvei. Refleksijas veidi: darbības refleksija (reflection in action) un refleksija par darbību (reflection on action), refleksija rīcībai/ darbībai (reflection-for-action), refleksija ar rīcību/ darbību (reflection-with-action). Refleksijas ietvari, metodes un prasmes pētnieciskās un pedagoģiskās darbības pilnveidei. Refleksijas kavējošie faktori un to mazināšana. 6 14 0 0
Transformatīvās supervīzijas pedagoģiska gadījuma analīze: Studenti veiks supervīzijas gadījuma analīzi, apliecinot savas zināšanas par supervīziju kā strapdisciplināru metodi, kas virzīta uz pedagoģiskās un pētnieciskās pieredzes pilnveidi, koleģiālu atbalstu pedagogiem profesionālo prasmju uzlabošanai. Studenti demosntrēs savu spēju pamatot un izvērtēt supervīzijas procesu un analizēt refleksijas ietvarus un metodes. 6 14 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Pilnveidot kritisku izpratni par nepārtrauktas profesionālās attīstības atbalstošu transformatīvo supervīziju, risinot izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, uz pārmaiņām rosinošus un inovāciju veicinošus uzdevumus. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot integrētu teorētisko atziņu un pētnieciskās darbības pieredzes apguvi un analīzi par transformatīvo supervīziju kā partnerībā balstītu koleģiālu atbalsta metodi; 2. Pilnveidot prasmi transforamtīvajā supervīzijā plānot un risināt izglītības zinātnē nozīmīgus pētnieciskus un inovāciju veicinošus uzdevumus, tos kritiski izvērtējot strapdisciplinārā kontekstā; 3. Rosināt doktorantu pētnieciskās un profesionālās darbības pašrealizācijai mūžmācīšanās kontekstā un veicināt atbildību par savu pētnieciskās darbības ieguldījumu izglītības zinātnē un skolotāja darba praksē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas Pārzina pedagoģiskās supervīzijas kā koleģiālu atbalsta metodi izglītības zinātnēs zinātniskās teorijas un atziņas un to veidošanās konteksta izpratnē. Pārzina pedagoģiskās supervīzijas kā izglītības zinātņu nozares pētnieka lomas attīstības un izglītības problēmu risināšanas un pētnieciskās pieredzes pilnveides metodes. - Metodes: tests teorētisko atziņu izpratnei, teoriju piemērošana problēmsituāciju risinājumiem, eseja par individuālo supervīzijas pieredzi. Kritēriji: Precizitāte: Cik precīzi un pareizi atbild uz jautājumiem vai piemēro teorijas. Pilnība: Vai sniedz pilnīgu skaidrojumu, aptverot visus būtiskos aspektus. Argumentācijas kvalitāte: Cik pamatoti ir izteikumi un vai tie balstās uz teorētiskām zināšanām. Konteksta izpratne: Vai spēj saistīt teorijas ar konkrētiem piemēriem vai situācijām. Pārbaudījumi: Pedagoģiskas problēmas identifikācija pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā
Prasmes Spēj risināt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, paplašinot un sniedzot jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvāt pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. Orientējas pētījumos balstītu pārmaiņu īstenošanā savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un sabiedrībā kopumā. - Metodes: gadījuma izpētes analīze, pētniecības priekšlikuma izstrāde, problēmu situāciju risināšanas simulācijas. Kritēriji: Analītiskā dziļuma pakāpe Izpratne par aktuālajām tendencēm. Radošums un atbilstība uz pierādījumiem balstītai praksei. Pārbaudījumi: Aktīva līdzdalība semināros
Kompetence Spēj komunicēt un izvirzīt inovatīvas pētījuma idejas, tās kritiski izvērtējot starpdisciplinārā kontekstā. Spēj vadīt dialogu, piedāvājot inovatīvus risinājumus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību nākotnē. - Metodes: vadīt diskusijas par izglītības nākotnes tendencēm, piemēram, MI izglītībā), moderēt dialogu, diskutēt par izglītības politiku, gadījumu analīzes. Kritēriji: Pārliecinoša argumentācija Inovatīvus risinājumu piedāvājums. Prognozēt Ilgtermiņa seku prognozēšana. Potenciālo starpdisciplināro izaicinājumu risināšana. Pārbaudījumi: Ieskaite: supervīzijas gadījuma analīze
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība semināros - 40%
Pedagoģiskas problēmas identifikācija pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā - 20%
Ieskaite: supervīzijas gadījuma analīze - 40%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]