Kods | SM0017 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Erasmus+ kombinētā intensīvā programma "Vides ilgtspējas izpēte piekrastes pilsētās: ekoinovācijas gaisa piesārņojuma un ūdens piesārņojuma mazināšanai" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Starptautiskās mobilitātes nodaļa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Juta Kārkliņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šis kombinētais intensīvais studiju kurss aicina studentus risināt reālās pasaules izaicinājumus, kas saistīti ar vides ilgtspēju, pievēršoties dzīves pamatelementiem - gaisam un ūdenim. Ar lekciju, gadījumu analīzes, mācību vizīšu un praktisko darbnīcu palīdzību studenti izzinās piesārņojuma un degradācijas cēloņus, ietekmi un inovatīvus risinājumus, kas ietekmē šīs vitāli svarīgās sistēmas. Studiju kurss apvieno vides zinātni, zaļās inovācijas un ilgtspējas prakses, dodot studentiem iespēju kritiski izvērtēt ekoloģiskos riskus un piedāvāt uz rīcību vērstus, inovatīvus risinājumus. Neatkarīgi no tā, vai tas ir gaisa kvalitātes uzraudzības nodrošinājums, pilsētu gaisa piesārņojuma mazināšana, jūras eitrofikācijas novēršana vai saldūdens ekosistēmu aizsardzība - studenti iegūs zināšanas un prasmes, lai kļūtu par pārmaiņu veidotājiem vides jomā. Piemērots studentiem, kuri vēlas padziļināti iepazīt ilgtspēju, vides aizsardzību un zaļās inovācijas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot studentiem gan praktiskas, gan teorētiskas zināšanas par gaisa un ūdens vides problēmām, ar specializētāku darbu mazās komandās, lai izstrādātu inovatīvus risinājumus un prezentētu savus secinājumus par katrai grupai izvēlētu konkrētu problēmu. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt plašas zināšanas par gaisa un ūdens vides izaicinājumiem; - veicināt sadarbību problēmu risināšanas komandās ierobežotā laikā, lai izstrādātu inovatīvu risinājumu izvēlētai reālās dzīves problēmai; - noslēgt studiju kursu ar studentu prezentācijām par secinājumiem un ekoinovāciju ideju izstrādes komunikāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pazīst vides izaicinājumus, esošās tehnoloģijas un risinājumus.
2, Izprot gaisa piesārņojumu, ūdens piesārņojumu (apjoms, avoti, mazināšanas stratēģijas).
3 Zina ekoinovāciju pārvaldības dzīves ciklu, veidus un komercializācijas metodes. - Pārbaudes darbs: seminārs.
Pārbaudes darbs: laboratorijas darbs.
Eksāmens: gala darba grupas prezentācija. PRASMES: 1. Spēj analizēt sarežģītus vides izaicinājumus, kas saistīti ar gaisa un ūdens piesārņojumu, izmantojot daudzdisciplināras pieejas. 2. Spēj noteikt galvenos gaisa un ūdens piesārņojuma avotus, ietekmi un mazināšanas stratēģijas globālā kontekstā. 3. Zina, kā identificēt zināšanu un tehnoloģiju nepilnības esošajās piesārņojuma mazināšanas sistēmās un spēj piedāvāt inovatīvus risinājumus. 4. Zina vides tehnoloģiju novērtēšanu piesārņojuma novēršanai, tostarp tīrākas ražošanas un uz dabu balstītu risinājumu jomā. 5. Spēj veikt pamata gaisa kvalitātes datu iegūšanu un analīzi, izmantojot sensoru rīkus un gadījumu analīzi. 6. Prot izmantot ekoinovāciju procesus, lai attīstītu ilgtspējīgas risinājumus, veicot projektu darbu (piemēram, radot inovāciju TRL3-4 līmenī). - Pārbaudes darbs: seminārs. Pārbaudes darbs: laboratorijas darbs. Eksāmens: gala darba grupas prezentācija. KOMPETENCE: 1. Pārzina ekoinovācijas procesu vides tehnoloģiju izstrādē. 2. Spēj izmantot šīs zināšanas, lai strādātu gan grupā, gan individuāli pie ekoinovācijas projektu izstrādes. - Pārbaudes darbs: seminārs. Pārbaudes darbs: laboratorijas darbs. Eksāmens: gala darba grupas prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs - 15%
Laboratorijas darbs - 15% Eksāmens - 70% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vismaz bakalaura grāds jebkurā ar dabas zinātnēm vai sociālajām zinātnēm saistītā jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|