Kods | RA0735 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Cilvēku ar speciālām vajadzībām sociālā rehabilitācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Dina Bethere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss paaugstina sociālo rehabilitētāju kompetences darbam ar cilvēkiem ar speciālām vajadzībām, sniedz zināšanas par cilvēku ar speciālām vajadzībām sociālās rehabilitācijas būtību, mērķiem un uzdevumiem, noskaidro universālā dizaina nozīmi sociālajā rehabilitācijā, veido prasmes sniegt atbalstu sociālās rehabilitācijas gaitā, plānot un īstenot pārmaiņas kopā ar cilvēku ar speciālām vajadzībām. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt zināšanas par cilvēku ar speciālām vajadzībām sociālās rehabilitācijas vajadzībām un norises īpatnībām, veidot prasmes sniegt atbalstu dzīves kvalitātes uzlabošanai. Uzdevumi: Sniegt zināšanas par cilvēku ar speciālām vajadzībām problēmām dzīves kvalitātes aspektā; sniegt zināšanas par universālā dizaina, alternatīvo un augmentatīvo komunikācijas līdzekļu pielietojuma nozīmi sociālajā rehabilitācijā; attīstīt prasmi noteikt funkcionālo spēju (pašaprūpe, mobilitāte un ar mājas dzīvi saistīto darbību veikšana) pakāpi un izstrādāt plānu to paaugstināšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS
Zina un saprot sociālo rehabilitētāju profesionālās darbības mērķus, uzdevumus, funkcijas, lomas, metodes, ētiskās normas, atbildību attiecībā uz cilvēkiem ar speciālām vajadzībām. - Atbilde ieskaitē, diskusija. PRASMES Prot veidot saskarsmi un komunicēt ar dažādu attīstības traucējumu cilvēkiem, noskaidrojot cilvēkam aktuālo un panākot uzticēšanos un vēlmi sadarboties. Prot saskatīt cilvēkam ar speciālajām vajadzībām nepieciešamos vides un komunikācijas pielāgojumus un tos iedzīvināt ikdienas darbā. Prot noteikt cilvēkam aktuālos sociālās rehabilitācijas virzienus, izplānot sociālās rehabilitācijas pasākumus un kūrēt ieplānotā īstenošanu. - Izstrādāt un prezentēt seminārā cilvēku ar speciālām vajadzībām funkcionālo spēju (pašaprūpe, mobilitāte un ar mājas dzīvi saistīto darbību veikšana) raksturojumu noteiktai traucējumu grupai. Atrast, piefiksēt un apkopot universālā dizaina kļūdas darba vietā un tuvējā apkārtnē, prezentēt seminārā. Izstrādāt alternatīvo un augmentatīvo komunikācijas metožu pielietojuma pārskatu noteiktai traucējumu grupai. Noteikt konkrētam cilvēkam aktuālos sociālās rehabilitācijas virzienus, izplānot sociālās rehabilitācijas pasākumus, prezentēt seminārā. KOMPETENCE Paaugstināta personiskā kompetence darbam ar personām ar dažādiem attīstības traucējumiem. - Atbilde Ieskaitē, diskusija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs. Funkcionālo spēju (pašaprūpe, mobilitāte un ar mājas dzīvi saistīto darbību veikšana) raksturojums noteiktai traucējumu grupai. - 30%
Seminārs. Pārskats “Universālā dizaina kļūdas darba vietā un tuvējā apkārtnē.” - 30% Seminārs. Pārskats par alternatīvo un augmentatīvo komunikācijas metožu pielietojumu noteiktai traucējumu grupai. - 30% Eksāmens - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Cilvēka attīstība, dažādu sabiedrības slāņu raksturotājlielumi. Iepriekš apgūti studiju kursi: Vispārīgā un attīstības psiholoģija Sociālā rehabilitētāja profesionālais raksturojums Sociālās problēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|