Kods | RA0734 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Veselības pratība un pirmā palīdzība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ēriks Kalvāns, Rasma Tretjakova, Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studējošie, apgūstot doto kursu, iegūst priekšstatus par veselīga dzīvesveida būtību, fiziskajiem, psihiskajiem un sociālajiem faktoriem, kas ietekmē cilvēka veselību. Šajā studiju kursā studenti tiek iepazīstināti arī ar praktiskiem paņēmieniem, kas veicina cilvēka veselības saglabāšanu un psihiskās un fiziskās labklājības sasniegšanu. Īpaši tiek akcentēta kaitīgo ieradumu negatīvā ietekme uz cilvēka veselību un to savlaicīga profilakse. Studējošie apgūst spējas aprakstīt un formulēt praktiskus jautājumus un risinājuma ceļus, kā arī balstoties uz iegūtajām zināšanām veikt praktisku problēmu analīzi veselības izglītības nozarē. Tiek attīstītas un pilnveidotas spējas atlasīt nepieciešamo informāciju un analizēt to. Studējošajiem veidojas izpratne par veselības izglītības vietu plašākā sociālā kontekstā. Dotais studiju kurss sekmē studentu spējas plānot un organizēt darbu sociālā darba un sociālās rehabilitācijas profesijā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi un uzdevumi: Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar mūsdienu veselības izglītības atziņām, veidot studentu prasmes un iemaņas veselības izglītības atziņu izmantošanā praktiskajā darbībā ar klientiem, kā arī veicināt prasmes veidot savu veselības filozofiju, kā arī sniegt studentiem mūsdienu līmenī zināšanas par pirmās palīdzības sniegšanu, liekot pamatu izvēlētajai profesijai Zināšanas: Spēj parādīt veselības pratības jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni; Apgūtas zināšanas par cilvēka attīstību un veselību, veselības riska faktoriem un risku novērtēšanu, par veselīga dzīvesveida pamatprincipiem. Izprot cilvēka organisma uzbūvi, funkcijas, procesus un likumsakarības. Zina cilvēka attīstības fizioloģijas īpatnības un vajadzības dažādos vecumposmos, ģenētikas pamatlikumus, lai veiksmīgi realizētu sociālās rehabilitācijas pasākumu kopumu Prasmes: Izmantojot apgūtos veselības izglītības teorētiskos pamatus, spēj pētīt indivīda veselības uzvedības aspektus Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu un inovatīvu darbību darbā ar dažādu mērķgrupu klientiem; Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kas skar veselības pratības jautājumus, un to izmantot; Spēj plānot un veikt intervenci, ietverot prioritātes, pieejas, piesaistāmos pakalpojumus. Spēj sniegt personai pirmo palīdzību Kompetences: Spēj risināt problēmas, kas saistītas ar klienta veselības uzvedības veicināšanu; Pieņem lēmumus sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros un atrod radošus risinājumus klienta veselības pratības aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku; Spēj izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību. Spēj novērtēt personas veselības un uzvedības izmaiņas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Z1 Spēj parādīt veselības pratībai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni;
Z2 Apgūtas zināšanas par cilvēka attīstību un veselību, veselības riska faktoriem un risku novērtēšanu, par veselīga dzīvesveida pamatprincipiem.
Z3 Zina cilvēka attīstības fizioloģijas īpatnības un vajadzības dažādos vecumposmos, ģenētikas pamatlikumus, lai veiksmīgi realizētu sociālās rehabilitācijas pasākumu kopumu - Z1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni.
Z2 Seminārs; Eksāmens. Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi
un attīstību.
Z3 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi
un attīstību. Prasmes P1 Izmantojot apgūtos veselības izglītības teorētiskos pamatus, spēj pētīt indivīda veselības uzvedības aspektus, veikt profesionālu un inovatīvu darbību darbā ar dažādu mērķgrupu klientiem; P2 Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kas skar veselības pratības jautājumus, un to izmantot, plānojot un veicot intervenci, ietverot prioritātes, pieejas, piesaistāmos pakalpojumus P3.Spēj izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību. P4 Spēj sniegt personai pirmo palīdzību - P1 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. P2 Seminārs; eksāmens.Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. P3 Seminārs, eksāmens. P1 un P2 minētie kritēriji. P4 Seminārs, P1 un P2 minētie kritēriji Kompetence K1 Spēj risināt problēmas, kas saistītas ar klienta veselības uzvedības veicināšanu; K2 Pieņem lēmumus sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros un atrod radošus risinājumus klienta veselības pratības aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku; - K1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. K2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs “Psihiskās un sociālās veselības īpatnības dažādos vecumposmos.” - 15%
Seminārs „ Fiziskā veselība un to ietekmējošie faktori”. - 15% Seminārs “Psihiskās veselības sociālie un psihofizioloģiskie aspekti”. - 15% Referāts “Mans veselības uzvedības modelis”. - 15% Seminārs “Pirmās palīdzības sniegšana” - 10% Eksāmena darbs - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iegūta vidējā izglītība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|