Kods | SM0016 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Erasmus+ kombinētā intensīvā programma "IRCAM International Forum Workshops 2025: Elektroakustiskās mūzikas un skaņu mākslas radošās metodes un prakse" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Starptautiskās mobilitātes nodaļa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Krista Dintere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un radošās producēšanas prasmes elektroakustiskajā mūzikā un skaņu mākslā. Studentiem piedaloties 2 tiešsaistes lekcijās un 1 seminārā (kursa virtuālā komponente), studiju kurss sniedz dziļāku izpratni par vēsturisko kontekstu, radošajām metodēm un inovācijām elektroakustiskās mūzikas un skaņu mākslas jomās. . Virtuālā komponente sastāv no divām tiešsaistes lekcijām. Pēc lekcijām dalībniekiem tiks uzdots individuāls patstāvīgais darbs, kas mudina studentus reflektēt par dotajām tēmām un izpētīt vienu no tēmām dziļāk. Patstāvīgā darba uzdevums tiks vērtēts nākošajā nedēļā pēc dalības forumā un darbnīcās. Studiju kursa klātienes sastāvdaļa sastāv no dalības 5 dienu programmā – 3 foruma darbnīcu dienas – dalība kopā 4 radošajās darbnīcās, kurās katrā dalībnieks līdzdarbojoties veido savu darbu, un lekciju un prezentāciju programmā; 2 izglītojošas kulturālās programmas dienas – viesojoties mākslas un kultūras centros gida pavadībā iepazīstas ar laikmetīgās kultūras un mākslas dzīvi Latvijā un to kā tā saistīta ar Eiropas kultūras kontekstu. Studiju kurss sniedz studentam līdzekļus, lai spētu attīstīt iemaņas un padziļināti studēt paša izvēlētu tēmu un nodrošina iespēju apgūt darba metodes 4 dažādās praksē balstītās radošajās darbnīcās, kas sekmē mākslas darba radīšanas procesu. Pabeidzot darbnīcas, studentiem jāizveido un jāprezentē ideju oriģināla mākslas darba – elektroakustiskas kompozīcijas vai performances, mākslas instalācijas veidā individuāli vai grupā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt uz mākslas praksi orientētu pieeju, lai iegūtu dziļu izpratni par elektroakustiskajai mūzikai un skaņu mākslai aktuālām tēmām. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt teorētiskās zināšanas par elektroakustiskās mūzikas un skaņu mākslas tēmām, piedaloties tiešsaistes lekciju programmā un iepazīstoties ar ieteicamo literatūru pirms semināru apmeklēšanas klātienē; - pilnveidot praktiskās zināšanas un padziļināt teorētiskās zināšanas, piedaloties 4 praksē balstītās radošajās darbnīcās profesionāla mākslinieka vadībā; - attīstīt individuālās prezentācijas prasmes, prezentējot savu darbu publiskai auditorijai tiešsaistes seminārā; - pilnveidot komunikācijas prasmes internacionālā vidē, kas sekmē starptautisku profesionālo kontaktu tīkla veidošanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS
1. Pārzina tēmas, kas attiecas uz elektroakustisko mūziku un skaņu mākslu.
2. Padziļināti izprot vēsturisko kontekstu un inovācijas elektroakustiskās mūzikas un skaņas mākslas jomās.
3. Padziļināti izprot radošās metodes, ko lietot elektroakustiskās mūzikas un skaņas mākslas darbu veidošanai. - Dalība tiešsaistes komponentē.
Vērtēšanas kritēriji: Students ir piedalījies 2 tiešsaistes lekcijās.
Mājasdarbs: Radošās metodes elektroakustiskās mūzikas un skaņas mākslas darbu veidošanai. Iesniegt kā prezentāciju par vienas radošās metodes pielietojumu elektroakustiskajā mūzikā vai skaņu mākslā (7 slaidi).
Vērtēšanas kritēriji: Students darbu ir iesniedzis, darba apjoms un kvalitāte atbilst patstāvīgā darba uzdevumam. PRASMES 1. Prot izmantot dažādus digitālos vai analogos instrumentus skaņas, audiovizuālās mākslas vai elektroniskās mūzikas radīšanai. 2. Spēj veikt patstāvīgo izpētes darbu, lai pabeigtu individuālu radošo projektu. 3. Prot izmantot teorētiskās zināšanas radošajā praksē. - Mājasdarbs: Radošās metodes elektroakustiskās mūzikas un skaņas mākslas darbu veidošanai. Iesniegt kā prezentāciju par vienas radošās metodes pielietojumu elektroakustiskajā mūzikā vai skaņu mākslā (7 slaidi). Vērtēšanas kritēriji: Students darbu ir iesniedzis, darba apjoms un kvalitāte atbilst patstāvīgā darba uzdevumam. KOMPETENCE 1. Zina producēšanas procesu radošajās industrijās. 2. Spēj izmantot zināšanas par elektroakustisko mūziku un skaņu mākslu, lai radītu un prezentētu mākslas darba ideju. - Eksāmens: Individuāli vai grupā radītas mākslas darba idejas publiska prezentācija noslēguma tiešsaistes seminārā. Vērtēšanas kritēriji: Students ir piedalījies virtuālajā komponentē (5%), iesniedzis prezentāciju (20%), veiksmīgi piedalījies darbnīcās (20%), izveidojis mākslas darba ideju un publiski prezentējis savu darbu noslēguma tiešsaistes seminārā (55%). Darba apjoms un kvalitāte. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība tiešsaistes komponentē - 5%
Mājasdarbs - 20% Veiksmīgi piedalījies darbnīcās - 20% Eksāmens - 55% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|