DE1056 Digitālo inovāciju laboratorija

Kods DE1056
Nosaukums Digitālo inovāciju laboratorija
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datormācība
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Ingars Eriņš, Kristaps Banga, Viesturs Sosārs
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Digitālo inovāciju laboratorija ir praktisks studiju kurss, kas iepazīstina ar inovatīvas uzņēmējdarbības principiem, komandās izstrādājot jaunus produktus vai pakalpojumus, izmantojot Lean Startup metodoloģiju..
Studiju kurss ir vērsts uz praktisku darbošanos jaunu produktu vai pakalpojumu ideju konceptualizēšanā un validācijā, lai samazinātu riskus produktu izstrādē un palaišanā tirgū. Tas palīdz attīstīt uz pierādījumiem balstītu inovāciju domāšanas veidu un nodrošina studentus ar instrumentiem šīs domāšanas praktiskai ieviešanai..
Papildus praktiskajām aktivitātēm jauna produkta vai pakalpojuma izstrādē Digitālo inovāciju laboratorija piedāvā lekcijas par tādām tēmām kā biznesa modelēšana, klientu attīstība, tirgus, konkurence, cenu noteikšanas stratēģijas, dibinātāju komandu veidošana, inovāciju finansēšana, kā arī projektu prezentācija ieinteresētajām personām..
Studiju kursa laikā studentiem būs iespēja apspriest inovāciju praktiskos izaicinājumus un iespējas ar vieslektoriem – uzņēmējiem, kuriem ir reāla pieredze jaunu produktu izstrādē un komercializācijā..
Studiju kursa aktivitātes galvenokārt ir balstītas uz komandas darbu, un tas atspoguļojas tā vērtējumā, piešķirot 80% no gala atzīmes par komandas darbu un 20% kā individuālu vērtējumu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Biznesa modeļu izveide, klientu vajadzību izpēte un attīstības cikls 4 4 0 0
Tirgus analīze, konkurences novērtēšana, pārdošanas pieejas un cenu stratēģijas 8 4 0 0
Efektīvas komandas izveides principi, sadarbības un lomu sadalījums 4 4 0 0
Finansēšanas avoti, investoru piesaiste un finanšu plānošana jaunuzņēmumiem 4 4 0 0
Efektīvu prezentāciju sagatavošana un publiska uzstāšanās 4 4 0 0
Viesuzņēmēju un mentoru praktiskie piemēri un diskusijas 8 6 0 0
Jaunu ideju ģenerēšana, atlase un konceptuālā izstrāde komandās 4 6 0 0
Iteratīva ideju un prototipu validācija, atgriezeniskās saites iegūšana 20 28 0 0
Gala prototipa un projekta prezentācija ārējai auditorijai 8 6 0 0
Hipotēžu pārbaude, literatūras studijas, analīze un prototipa izstrāde 0 32 0 0
Kopā: 64 98 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu uzņēmējdarbības domāšanu un nodrošināt praktisku zināšanu un prasmju iegūšanu jaunuzņēmumu un inovāciju jomā. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt studentos uzņēmējdarbības domāšanu un ļaut tiem iegūt pieredzi uzņēmējdarbībā; - palīdzēt izprast galvenos jēdzienus un praksē pielietot Lean Startup metodes; - iemācīt studentiem izstrādāt un validēt biznesa modeli; - palīdzēt gūt pieredzi jauna pakalpojuma/ar pakalpojumu saistīta produkta izstrādē un laišanā klajā kā jaunuzņēmumam; - sniegt piemērus kā pielietot jaunuzņēmumu praksi citās darba vidēs (tādējādi mācoties, kā mazāk sāpīgi ciest neveiksmes); - ļaut studentiem iegūt praktisku pieredzi projektu sadarbībā un komandas darbā; - palīdzēt gūt pieredzi uz kompetencēm balstītā savstarpējā apmācībā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj praktiski pielietot Lean Startup metodes inovāciju ideju attīstīšanā. - Komandas progresa prezentācijas; vērtē mācībspēki, veido 40% no gala vērtējuma (4 x 10%).
Prot izveidot un validēt biznesa modeli. - Komandas gala prezentācija; vērtē mācībspēki, veido 15% no gala vērtējuma .
Spēj sagatavot un prezentēt inovatīvu risinājumu ārējai auditorijai. - Komandas publiska īsa prezentācija; vērtē ārēja žūrija, veido 15% no gala vērtējuma.
Spēj izveidot risinājuma pieredzes zema līmeņa (lo-fi) prototipus. - Prototipa demonstrācija; vērtē ārēja žūrija + mācībspēki, veido 10% no gala vērtējuma.
Spēj proaktīvi un argumentēti piedalīties diskusijā par inovāciju projektiem, uzdodot jautājumus un konstruktīvi kritizējot. - Individuāla aktivitāte klasē, vērtē mācībspēki, veido 10% no gala vērtējuma.
Prot efektīvi darboties inovāciju komandā, veicinot projekta progresu. - Individuāls koleģiāls novērtējums, vērtē citi kursa dalībnieki, veido 10% no gala vērtējuma.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Vērtējums par komandas darbu - 80%
Individuālais vērtējums - 20%
 
Priekšzināšanas Pamata izpratne par biznesa un inovāciju pamatiem ir vēlama, bet nav obligāta. Interese par praktiskām inovāciju aktivitātēm.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 16.0 48.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]