Kods | RA0717 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tendences uzņēmējdarbībā un ekonomikā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jeļena Lonska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 18.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šis studiju kurss sniegs zināšanu kopumu par mūsdienu globālās pasaules ekonomikas izmaiņu faktoriem un iespējām izdarīt ilgtermiņa prognozes mainīgos nenoteiktības apstākļos un rast risinājuma modeļus kā šādos apstākļos vadīt uzņēmējdarbību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Šis studiju kurss sniegs zināšanu kopumu par mūsdienu globālās pasaules ekonomikas izmaiņu faktoriem un iespējām izdarīt ilgtermiņa prognozes mainīgos nenoteiktības apstākļos un rast risinājuma modeļus kā šādos apstākļos vadīt uzņēmējdarbību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas: Izpratne un priekšstats par (Teorētiskās zināšana) par dažādiem ekonomikas veidiem Zināšanas par ilgtspējas principiem un to lomu ilgtermiņa globālā un lokālā tautsaimniecības attīstībā, izpratne par resursu plānošanas, vadības un resursu izmantošanas snieguma metodēm, izmantojot informācijas tehnoloģijas un datu apstrādes metodes, citu ekonomiku pamatprincipu izmantošanas iespēju apzināšana, izpratne par patērētāju ietekmi uz ekonomiku. Patērētāju uzvedības modeļi Izpratne par IT instrumentu pielietošanu lēmumu pieņemšanā un monitoringā. - Semināri, rakstveida ziņojums, esejas, prezentācijas Prasmes: Spējas analizēt un izvērtēt dažādus ekonomikas veidus, paskaidrot un kompleksi novērtēt ārējās vides faktoru ietekmi uz iekšējiem organizācijas procesiem, pastiprinātos nenoteiktības apstākļos, tehnoloģiju izmantošana darba efektivitātei un augstākai ticamībai, izvērtēt un salīdzināt pasaulē notiekošo ekonomikas procesu ietekmi konkrētā valstī un/vai reģionā, prasme sniegt argumentētu viedokli par ekonomikas un uzņēmējdarbības tendencēm Latvijā un pasaulē. - Rakstveida ziņojums, semināri Kompetences: Spēj vadības un ekonomikas teorijas pielietot praksē, pamatojumos, argumentos, plānošanā, spēj pielietot kompetenču novērtēšanas dažādas pieejas personāla vadībā, spēj inovatīvi diagnosticēt un risināt problēmas ekonomikā un uzņēmējdarbībā, hibridizējot savas zināšanas, prasmes un veidojot jaunas vērtības mainīgās kompleksās situācijās. - Rakstveida ziņojums, semināri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Literatūras analīzes pārskata sagatavošana atbilstoši promocijas darba tēmai par aktualitātēm un tendencēm ekonomikā un vai uzņēmējdarbības vadībā - 20%
Praktisko darbu izstrāde uzņēmējdarbības analīzē - 10% Starptautisko institūciju ziņojumu un politikas plānošanas dokumentu analīze, prognožu izdarīšanai - 10% Rakstveida eksāmens - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | ?? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|