Kods | RA0716 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kvantitatīvās pētījumu metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jeļena Lonska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā liela nozīme piešķirta uzdevumu rēķināšanai, problēmu un situāciju analīzei case studies, izmantojot Microsoft Excel funkcijas. Doktoranti tiek iepazīstināti ar datorprogrammu R, SPSS iespējām, īpašu vērību veltot aprēķinu rezultātu analīzei un interpretācijām.Aplūkoti zinātnisku statistisko apsekojumu pamatprincipi (piemēram, izlases veidošana, nerespondentu problēma, respondentu atbilžu īstenums). Telpiskās analīzes metodes, izmantojot GIS datus, ļauj pētnieciskās tēmas sasaistīt ar vietu un citām attiecīgajā vietā esošajām sistēmām, pārbaudīt to savstarpējo mijiedarbību un novērtēt tās izpausmes visaptverošā, kompleksā veidā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt doktorantiem priekšstatu par kvantitatīvo pētījumu metožu un atbilstošo datorprogrammu daudzveidību un praktiskas pielietošanas iespējām sociālekonomisko un biznesa procesu pētījumos un interpretācijās, lēmumu pieņemšanā. No didaktikas viedokļa mērķis tiek sasniegts izveidojot doktorantiem vienotu, loģiski būvētu un uz izpratni balstītu priekšstatu sistēmu par varbūtību teoriju, deskriptīvo un induktīvo statistiku, ekonometriju, telpisko analīzi un visaptverošu sistēmisku spriedumu kopumu. No didaktikas viedokļa mērķis tiek sasniegts izveidojot doktorantiem vienotu, loģiski būvētu un uz izpratni balstītu priekšstatu sistēmu par varbūtību teoriju, deskriptīvo un induktīvo statistiku, ekonometriju, telpisko analīzi un visaptverošu sistēmisku spriedumu kopumu. Statistika un ekonometrija balstās uz varbūtību teoriju. Tāpēc kursā, atkarībā no ievadtesta rezultātiem, šaurāk vai plašāk apskata šādus varbūtību teorijas pamatjēdzienus un modeļus vienojoties par apzīmējumiem un terminoloģiju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot kvantitatīvā pētījumu būtību, pamatjēdzienus un norisi; izprot deskriptīvās un induktīvās statistikas metodes un to potenciālu sociālekonomiskos un biznesa pētījumos.
Spēj izvēlēties, pielietot kvantitatīvās pētījumu metodes, atkarībā no pētījuma mērķa un uzdevumiem.
Prot iegūt, apkopot un sagatavot kvantitatīvos datus; prot izmantot iegūtos datus kā atbilstoša matemātiskā modeļa informāciju.
Prot veikt aprēķinus ar matemātiskajam modelim atbilstošu datorprogrammu; prot analizēt un korekti interpretēt aprēķinu rezultātus. - Seminārnodarbības, diskusijas, prezentācijas Spēj izstrādāt uz induktīvās statistiskās analīzes rezultātiem balstītus lēmumus nenoteiktības un riska apstākļos. Ieguvuši prasmi izvēlēties atbilstošo daudzdimensiju analīzes metodi atbilstoši promocijas pētījumam, kā arī izmantot datu bāzes un datorprogrammas. Prot aprakstīt, noformēt un prezentēt izlases kvantitatīvo datu statistiskās un ekonometriskās analīzes rezultātus. Spēj uztvert pētnieciskos datus telpiskā mērogā un saistībā ar vietu attīstību. Iegūst visaptverošu izpratni sava pētījuma un tēmas sasaistei ar vietu un citām tajā pastāvošām sistēmām. - Seminārnodarbības, diskusijas, prezentācijas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko uzdevumu izpilde. Studentiem ir jāaizpilda vairāki praktiski uzdevumi, lai iegūtu izpratni par datu statistisko analīzi un datorprogrammu lietošanu. - 30%
Individuāla prezentācija. Katram studentam pēc paša izvēles jāreprezentē publicēts zinātnisks raksts vai pētījums sava promocijas darba tematikā, kurā izmantota kāda no daudzdimensiju analīzes metodēm. - 30% Gala rakstveida eksāmens, izmantojot literatūru un citus avotus (open book). - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Statistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|