Kods | RA0713 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātniskā rakstīšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jeļena Lonska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts doktora studiju programmas studentiem, lai nodrošinātu starptautiski atzītu, augsti novērtētu studiju kvalitāti mūsdienīgā studiju vidē, izmantojot zināšanu, informācijas un tehnoloģiju saikni intelektuālā darba radīšanā. Studiju kursu ieteicams apgūt paralēli nodrošinot doktorantiem kvalitatīvo un kvantitatīvo datu apstrādes metožu apguvi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir attīstīt pētnieciskā darba kompetenci, pilnveidojot doktorantu zināšanas par zinātnisko rakstīšanu un darbu ar datu bāzēm, kas nodrošinās spēju izvēlēties, adaptēt, transformēt esošās zināšanas un pieredzi, izvērtēt un argumentēt to atbilstību gan promocijas darba, gan tam radniecīgu problēmu pētījumiem. Veicināt intelektuālās kompetences pilnveidi un spēju rakstiski komunicēt lielu zināšanu apjomu, lai kļūtu par prasmīgākiem un efektīvākiem zinātnisko darbu (publikāciju, monogrāfiju, u.c.) rakstītājiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
- Izpratne par zinātnieka lomu, zinātnisko rakstīšanu, zinātniskās rakstīšanas būtību, galvenajiem principiem un iespējamajiem formātiem izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālu problēmu risināšanā un komunicēšanā.
- Izpratne par tiesiskajiem un ētiskajiem aspektiem zinātniska raksta sagatavošanā;
- Izpratne par zinātnisko darbu publicēšanas iespējām un nosacījumiem;
- Izpratne par zinātnisko darbu recenzēšanu, tās būtību, procesu, komunikāciju ar zinātnisko sabiedrību. - Seminārnodarbības, diskusijas, prezentācijas - Prasme efektīvi darboties ar IT un datu bāzēm, rakstiem ar augstu citējamības pakāpi, lai atlasītu un sistematizētu informāciju. - Kritiski izvērtēt un salīdzināt pasaulē veiktus pētījumus par konkrētu tēmu, daudzveidīgus zinātniskās rakstīšanas piemērus. Adaptēt un pielietot iegūto informāciju un esošo pieredzi zināšanu transformēšanā atbilstoši izvēlētai promocijas darba tēmai zinātniskā raksta sagatavošanai. - Prasme sagatavot zinātnisku darbu izvēlētajā formātā, argumentēt savu viedokli zinātniskā valodā un definēt sava pētījuma robežas, noformējot korekti atsauces un citējot citu autoru darbus atbilstoši noteiktam atsauču stilam. - Prasme rakstīt recenziju par cita sagatavotu zinātnisku darbu noteiktajā formātā un prasme komunicēt ar zinātnisko sabiedrību. - Seminārnodarbības, diskusijas, prezentācijas, raksta sagatavošana, recenzijas sagatavošana - Integrēt iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, prasmes, kompetences savā zinātniskajā darbībā, rīkojoties ētiski un atbildīgi akadēmiskajā vidē, veicinot zinātnisko darbu publicēšanu. - Reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzīt savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetenču pilnveidi. - Diskusijas, prezentācijas, raksta kritiska izvērtēšana, recenzijas sagatavošana |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbības laikā - 10%
Patstāvīgo darbu izpilde - 40% Raksta prezentācija/ eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pētniecības metodoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|