Kods | VAS039 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Integrētais starpdisciplinārais projekts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dagnija Blumberga, Jūlija Gušča, Valērija Kosteviča, Krista Laktuka, Francesco Romagnoli, Dzintars Jaunzems, Dace Lauka, Anna Kubule, Aiga Barisa, Kārlis Valters, Vladimirs Kirsanovs, Andra Blumberga, Vivita Priedniece | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 (9.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss apvieno dažādas integrētās vērtēšanas metodes, kas raksturīgas starpdisciplināriem vides inženierijas projektiem. Tā ietvaros studenti risina reālas, uzņēmumu definētas vides aizsardzības problēmas, integrējot un pielietojot pirmā cikla augstākās izglītības (bakalaura) studiju programmas "Vides inženierija" individuālajos studiju kursos (ar vides aizsardzības nozari saistītos, kā arī humanitāros un sociālos studiju kursos) iegūtās zināšanas un praktiskās iemaņas. . Studiju kurss vērsts uz starpdisciplināru domāšanu un praktisku problēmsituāciju risināšanu, radot inovatīvus pieejas veidus aktuālām vides aizsardzības situācijām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu spēju sasaistīt un pielietot bakalaura studiju gaitā uzkrātās zināšanas no dažādām ar vides inženieriju saistītām jomām, tostarp arī humanitārajām un sociālajām zinātnēm. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt spēju strukturēt uzņēmuma vides aspektus, izmantojot kartēšanu, tabulas vai shēmas, kā arī spēt salīdzināt dažādu nozaru uzņēmumus, izceļot specifiskās vides problēmas katrā no tiem; - attīstīt spēju meklēt un atlasīt aktuālus zinātniskos rakstus datubāzēs (Scopus, Web of Science, Google Scholar u.c.) un kritiski analizēt tos, izvērtējot izmantoto metodoloģiju, secinājumus un ierobežojumus; - attīstīt spēju argumentēt inovācijas izvēli, balstoties uz analizētajiem zinātniskajiem avotiem, pamatot tās piemērotību konkrētam uzņēmumam vai nozarei, kā arī prezentēt literatūras analīzes rezultātus gan rakstiski (referātā, pārskatā), gan mutiski (diskusijā, prezentācijā) dažādām mērķa grupām; - attīstīt spēju efektīvi strādāt komandā, plānojot un īstenojot sadarbību, lai kopīgi risinātu kompleksas vides aizsardzības problēmas, izmantojot diskusijas, uzdevumu sadali un kopīgu lēmumu pieņemšanu; - attīstīt spēju integrēt zināšanas no dažādiem studiju programmas studiju kursiem reālas vides aizsardzības problēmas risināšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt vides aizsardzības problēmas dažādu uzņēmumu specifikā - Pārbaudes veids: kursa darbs un tā aizstāvēšana.
Kritēriji: students spēj identificēt konkrētā uzņēmuma vides aizsardzības problēmas. Spēj analizēt zinātnisko literatūru par tehnoloģiskiem risinājumiem un piedāvāt inovācijas, argumentējot savu izvēli zinātniskos, tehniskos, sociālos un ētiskos apsvērumos. - Pārbaudes veids: kursa darbs un tā aizstāvēšana. Kritēriji: students spēj piedāvāt inovatīvu problēmsituācijas risinājumu, pamatojot to. Prot strādāt komandās, lai risinātu kompleksas vides aizsardzības problēmas. - Pārbaudes veids: kursa darbs un tā aizstāvēšana. Kritēriji: students spēj strādāt grupā, lai risinātu integrētu problēmsituāciju. Spēj efektīvi sazināties ar dažādām mērķauditorijām (akadēmiskā sabiedrība, uzņēmumi) gan mutiski, gan rakstiski, skaidrojot sarežģītas vides inženierijas problēmas un risinājumus. - Pārbaudes veids: kursa darbs un tā aizstāvēšana. Kritēriji: students spēj prezentēt vides inženierijas problēmas un risinājumus |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kursa darbs (integrētais starpdisciplinārais projekts) - 70%
Kursa darba (integrētais starpdisciplinārais projekts) aizstāvēšana - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Teorētiskās pamatzināšanas par vides piesārņojuma veidiem uzņēmumos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|