Kods | RA0699 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Skolotāja profesionālās darbības pamati. Studiju darbs I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Ilona Saule, Ilze Jansone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir ievadkurss uzsākot studijas studiju programmā Speciālā izglītība. Kurss iepazīstina studentus ar studiju studiju procesa īstenošanas nosacījumiem akadēmijā, profesionālās ētikas prasībām, skolotāja pašprezentācijas prasībām, skolotāju pienākumiem un tiesībām uzsākot darbu izglītības iestādē vai privātpraksē.. Studiju kursa ietvaros tiek izstrādāts pirmais zinātniski pētnieciskais darbs studiju programmā. Kurss sniedz pamatzināšanas un izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un studiju darba struktūru pedagoģijā un speciālajā pedagoģijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt vispusīgu informāciju par skolotāja un speciālā pedagoga profesionālo darbību, izskaidrojot akadēmiskās un profesionālās izglītības un zinātnes saistību, mērķtiecīgi attīstot studenta kompetenci saskaņā ar individuālajām, personības un sociālās izaugsmes vajadzībām; iepazīstināt ar studiju procesa īstenošanas nosacījumiem akadēmijā. Uzdevumi: iepazīties ar vispārējajiem skolotāja un speciālā pedagoga profesionālās ētikas pamatprincipiem; diskutēt par skolotāja un speciālā pedagoga profesionālās darbības jautājumiem; apgūt skolotāja profesionālās ētikas prasības, runas kultūras un prezentācijas prasmes; gūt zināšanas par uzņēmējdarbības iespējām speciālā pedagoga darbā. Studiju darba mērķis: sniegt zināšanas un izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un studiju darba struktūru, attīstot prasmes, kuras nepieciešamas pētījumu speciālajā izglītībā sagatavošanai un veikšanai. Uzdevumi: izskaidrot un apgūt informācijas atlases un apstrādes pamatnoteikumus; izskaidrot teorētisko avotu analīzes pamatnoteikumus un ievērot tos praktiskajā darba izstrādē; izskaidrot pašprezentācijas pamatnoteikumus un ievērot tos darbu prezentējot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot studiju procesa reglamentējošos dokumentus un vērtēšanas nosacījumus.
2. Izprot studiju darba organizācijas un noformēšanas prasības.
3. Izprot skolotāja profesijas būtību un karjeras izaugsmes iespējas mūžizglītības kontekstā.
4.Pārzina latviešu literārās valodas un komunikatīvās normas.
5. Izprot savas runas kvalitātes un pašprezentācijas nozīmi profesionālo pienākumu veikšanā.
6. Izprot iespējas uzņēmējdarbības uzsākšanai savā profesionālajā jomā.
7. Pārzina un saprot speciālā pedagoga profesionālās ētikas prasības un amata pienākumus. - Patstāvīgo darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, lekcijās.
Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
Izstrādāts, iesniegts un pozitīvi novērtēts studiju darbs – teorētisks brīvi izvēlētas speciālās pedagoģijas jomas aktualitātes izklāsts. Prasmes: 1. Prot atlasīt informāciju un veikt, atbilstoši prasībām, teorētisko avotu analīzi. 2. Ievēro pašprezentācijas, valodas un komunikatīvās normas. - Patstāvīgo darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, lekcijās. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Izstrādāts, iesniegts un pozitīvi novērtēts studiju darbs – teorētisks brīvi izvēlētas speciālās pedagoģijas jomas aktualitātes izklāsts. Kompetences 1. Plāno savu profesionālo prasmju pilnveidi studiju procesā. 2. Izveido savas pedagoģiskās darbības pamatkoncepciju. - Patstāvīgo darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, lekcijās. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Izstrādāts, iesniegts un pozitīvi novērtēts studiju darbs – teorētisks brīvi izvēlētas speciālās pedagoģijas jomas aktualitātes izklāsts. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Gatavošanās semināra nodarbībām, praktiskajām nodarbībām, u.c. - 10%
Skolotāja pedagoģiskās darbības pamatkoncepcijas izstrāde. - 10% Pašprezentācijas sagatavošana. - 10% Izstrādāts privātuzņēmuma/ privātprakses izveides projekts - 30% Studiju darbs. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|