BM0994 Cilvēkcentrētas mehatronikas sistēmas (TEDS semestra modulis III)

Kods BM0994
Nosaukums Cilvēkcentrētas mehatronikas sistēmas (TEDS semestra modulis III)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība
Struktūrvienība Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Mācībspēks Marina Čerpinska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz ieskatu mehatronisko sistēmu izmantošanai cilvēkcentrētās inženiertehniskās pielietojuma jomās, īpašu uzmanību pievēršot palīdztehnoloģijām un biomedicīnas ierīcēm, piemēram, protēzēm. Studenti gūs praktiskas iemaņas ar mehatronisko sistēmu pamatkomponentēm – sensoriem, aktuatoriem un vadības loģiku – un to integrēšanu TED School projektā izstrādātajos dizainos. Studiju kurss ietver lekcijas, simulācijās balstītas laboratorijas un prototipu izstrādi, lai sagatavotu studentus nēsājamu, drošu un ilgtspējīgu mehānisko ierīču vadības sistēmu projektēšanai un testēšanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mehatronikas ievads cilvēkcentrētās tehnoloģijās 4 4 0 0
Sensori biomehāniskai atgriezeniskai saitei (spēks, EMG, kustība) 4 6 0 0
Aktuatoru izvēle: līdzstrāvas motori, lineārie piedziņas, pneimatika 4 6 0 0
Mikroprocesoru vadības sistēmas (Arduino, STM u.c.) 4 6 0 0
Signālu apstrāde un integrācijas stratēģijas 4 6 0 0
Prototipēšanas laboratorija: vadības cilpas izstrāde un testēšana 4 6 0 0
Simulācijas rīki validācijai (MATLAB, Simscape, Proteus) 4 6 0 0
Gala koncepcijas integrācija TED School mehāniskajā projektā 4 6 0 0
Kopā: 32 46 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studentiem praktiskas zināšanas mehatronikā, piemērojot tās palīdztehnoloģiju un ilgtspējīgu ierīču projektēšanā. Galvenie studiju kursa uzdevumi: - iepazīstināt studentus ar sensoru un aktuatoru izvēles principiem cilvēkcentrētām sistēmām; - attīstīt prasmes signālu apstrādē un vadības elementu integrācijā mehāniskajā projektēšanā; - iemācīt vadības loģikas pielietošanu un simulāciju integrētiem aktuatoru risinājumiem; - atbalstīt izstrādāto risinājumu validāciju, izmantojot modelēšanu un prototipu testēšanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot un spēj izskaidrot mehatroniskās sistēmas uzbūvi cilvēka mijiedarbībai. - Tests + simulācijas uzdevums.
Spēj izvēlēties un konfigurēt atbilstošus sensorus/aktuatorus nēsājamām ierīcēm. - Laboratorijas darbs + refleksijas uzdevums.
Spēj izstrādāt pamata vadības loģiku protēžu prototipiem. - Simulācija + prototipa prezentācija.
Spēj integrēt mehatronisko risinājumu TED School mehāniskā dizaina kontekstā. - Mutvārdu aizstāvēšana + tehniskais žurnāls.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Laboratorijas darbs (simulācija un praktiskais darbs) - 40%
Neatkarīgais dizaina uzdevums ar sasaisti ar TED projektu - 30%
Zināšanu pārbaudes tests - 20%
Aktivitāte un refleksijas žurnāls - 10%
 
Priekšzināšanas Nepieciešamas pamatzināšanas fizikā, elektronikā, mehānikā un projektēšanā. Noderīgas iepriekšējas iemaņas darbā ar SolidWorks, MATLAB/Simulink vai Arduino.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 20.0 0.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]