RA0683 Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar redzes traucējumiem I

Kods RA0683
Nosaukums Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar redzes traucējumiem I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss iepazīstina studentus ar izglītojamo ar redzes traucējumiem nepieciešamo mācību procesa nodrošinājumu un nepieciešamos pielāgojumus vājredzīgiem un neredzīgiem izglītojamajiem dažādos vecumposmos, veicot dažādas mācību un ārpusstundu (nodarbību) aktivitātes. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mācību vides novērtēšana, pamatojoties uz izglītojamā redzes specifiskajiem traucējumiem 4 6 2 9
Izglītības procesa nodrošināšana agrīnā un pirmsskolas vecuma bērniem ar redzes traucējumiem. 8 6 2 12
Dažādos mācību priekšmetos izmantojamie mācību un tehniskie palīglīdzekļi 4 6 2 8
Mācību materiālu pielāgošana izglītojamajiem ar redzes traucējumiem atkarībā no redzes traucējuma specifikas 10 20 2 28
Izglītības procesa specifiskais nodrošinājums izglītojamajiem ar cerebrālajiem redzes traucējumiem. 6 11 4 12
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķi un uzdevumi: iepazīstināt studentus ar nepieciešamo mācību procesa nodrošinājumu, pamatojoties uz redzes traucējumu izraisītajām specifiskajām vajadzībām. Studiju kursā tiks dota iespēja apgūt praksē funkcionālās redzes izpētes rezultātā iegūtās informācijas pielietojumu, nosakot nepieciešamos pielāgojumus vājredzīgiem un neredzīgiem izglītojamajiem dažādos vecumposmos, veicot dažādas mācību un ārpusstundu (nodarbību) aktivitātes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • Studējošajam būs izpratne par konkrētām metodēm, paņēmieniem un mācību līdzekļiem, kas nepieciešami mācību procesa nodrošināšanai vājredzīgiem un neredzīgiem izglītojamajiem ar dažādiem redzes traucējumiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, mācību materiāli, materiālu pielāgošana) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Prasmes: • pratīs ieteikt, izvērtēt un atlasīt nepieciešamos mācību materiālus un tehniskos palīglīdzekļus izglītojamajiem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem; • pratīs sadarboties ar pedagogiem un atbalsta personālu, nodrošinot nepieciešamos atbalsta pasākumus. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, mācību materiāli, materiālu pielāgošana) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Kompetence: • būs kompetents pilnvērtīga mācību procesa nodrošināšanā ikvienam izglītojamajam ar redzes traucējumiem; • spēs pamatot lēmumus, balstoties uz izglītojamā redzes traucējuma specifiskajām īpatnībām; • spēs izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, mācību materiāli, materiālu pielāgošana) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās - 10%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 60%
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas sensoro sistēmu un runas aparāta anatomijā, fizioloģijā, pataloģijā, bērnu attīstībā normas un pataloģijas gadījumā, pamatzināšanas par redzes traucējumiem un izglītības procesu izglītojamajiem ar redzes traucējumiem
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]