Kods | RA0683 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar redzes traucējumiem I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss iepazīstina studentus ar izglītojamo ar redzes traucējumiem nepieciešamo mācību procesa nodrošinājumu un nepieciešamos pielāgojumus vājredzīgiem un neredzīgiem izglītojamajiem dažādos vecumposmos, veicot dažādas mācību un ārpusstundu (nodarbību) aktivitātes. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi un uzdevumi: iepazīstināt studentus ar nepieciešamo mācību procesa nodrošinājumu, pamatojoties uz redzes traucējumu izraisītajām specifiskajām vajadzībām. Studiju kursā tiks dota iespēja apgūt praksē funkcionālās redzes izpētes rezultātā iegūtās informācijas pielietojumu, nosakot nepieciešamos pielāgojumus vājredzīgiem un neredzīgiem izglītojamajiem dažādos vecumposmos, veicot dažādas mācību un ārpusstundu (nodarbību) aktivitātes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• Studējošajam būs izpratne par konkrētām metodēm, paņēmieniem un mācību līdzekļiem, kas nepieciešami mācību procesa nodrošināšanai vājredzīgiem un neredzīgiem izglītojamajiem ar dažādiem redzes traucējumiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās.
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, mācību materiāli, materiālu pielāgošana) veikšana.
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Prasmes: • pratīs ieteikt, izvērtēt un atlasīt nepieciešamos mācību materiālus un tehniskos palīglīdzekļus izglītojamajiem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem; • pratīs sadarboties ar pedagogiem un atbalsta personālu, nodrošinot nepieciešamos atbalsta pasākumus. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, mācību materiāli, materiālu pielāgošana) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Kompetence: • būs kompetents pilnvērtīga mācību procesa nodrošināšanā ikvienam izglītojamajam ar redzes traucējumiem; • spēs pamatot lēmumus, balstoties uz izglītojamā redzes traucējuma specifiskajām īpatnībām; • spēs izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, mācību materiāli, materiālu pielāgošana) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās - 10%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 60% Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas sensoro sistēmu un runas aparāta anatomijā, fizioloģijā, pataloģijā, bērnu attīstībā normas un pataloģijas gadījumā, pamatzināšanas par redzes traucējumiem un izglītības procesu izglītojamajiem ar redzes traucējumiem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|