RA0682 Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Informācijas tehnoloģijas darbā ar bērniem ar redzes traucējumiem

Kods RA0682
Nosaukums Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Informācijas tehnoloģijas darbā ar bērniem ar redzes traucējumiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz informāciju par tehnoloģiju izmantošanu speciālā pedagoga darbā ar vājredzīgiem un neredzīgiem lietotājiem, māca to praktisku pielietojumu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Datora izmantošanas nozīme un iespējas neredzīgiem un vājredzīgiem lietotājiem. 2 4 2 2
Windows darba vides pielāgošana- maināmie parametri. 8 10 2 15
Mācību procesā izmantojamās datorprogrammas 2 10 2 9
Ekrānlasošā programma Jaws neredzīgiem lietotājiem 10 10 2 18
Ekrānlasošās programmas Jaws izmantošana citās Windows programmās un interneta pārlūkprogrammās 6 10 2 23
Ekrānpalielinošā programma ZoomText vājredzīgiem lietotājiem 4 8 2 6
Kopā: 32 52 12 73
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: sniegt padziļinātu informāciju par tehnoloģiju izmantošanas iespējām speciālā pedagoga darbā ar vājredzīgiem un neredzīgiem lietotājiem. Uzdevumi: 1. sniegt informāciju par datora un dažādu datorprogrammu (Jaws, Zoom Text, NVDA) izmantošanu mācību procesā, mācīt tās pielietot; 2. sniegt informāciju par neredzīgiem izmantojamo palīgierīču pielietojumu darbā ar cilvēkiem, kuriem ir redzes traucējumi, mācīt tās pielietot.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • studējošajam būs izpratne par informācijas tehnoloģiju izmantošanu vājredzīgiem un neredzīgiem lietotājiem; • studējošais pārzinās tehnoloģiju apguves secību un mācīšanas metodiku; • pārzinās taustiņu kombināciju lietošanu speciālajās programmās. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Starppārbaudījuma (pētījums) veikšana. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Prasmes: • pratīs izglītojamajiem secīgi veidot tehnoloģiju lietošanas pamatiemaņas; • spēs iemācīt izglītojamos lietot speciālās programmas vājredzīgiem un neredzīgiem lietotājiem; • pratīs iemācīt neredzīgajiem izglītojamajiem taustiņu kombināciju lietošanu. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Starppārbaudījuma (pētījums) veikšana. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Kompetences: • būs kompetents informācijas tehnoloģiju izmantošanā mācību procesā; • spēs sniegt ieteikumus izglītojamajiem, citiem pedagogiem un vecākiem par informācijas tehnoloģiju izmantošanu vājredzīgu un neredzīgu bērnu izglītības procesā. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Starppārbaudījuma (pētījums) veikšana. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās - 10%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 60%
Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas darbā ar datortehniku, multimēdiju tehniku.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]