Kods | RA0682 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Informācijas tehnoloģijas darbā ar bērniem ar redzes traucējumiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz informāciju par tehnoloģiju izmantošanu speciālā pedagoga darbā ar vājredzīgiem un neredzīgiem lietotājiem, māca to praktisku pielietojumu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: sniegt padziļinātu informāciju par tehnoloģiju izmantošanas iespējām speciālā pedagoga darbā ar vājredzīgiem un neredzīgiem lietotājiem. Uzdevumi: 1. sniegt informāciju par datora un dažādu datorprogrammu (Jaws, Zoom Text, NVDA) izmantošanu mācību procesā, mācīt tās pielietot; 2. sniegt informāciju par neredzīgiem izmantojamo palīgierīču pielietojumu darbā ar cilvēkiem, kuriem ir redzes traucējumi, mācīt tās pielietot. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• studējošajam būs izpratne par informācijas tehnoloģiju izmantošanu vājredzīgiem un neredzīgiem lietotājiem;
• studējošais pārzinās tehnoloģiju apguves secību un mācīšanas metodiku;
• pārzinās taustiņu kombināciju lietošanu speciālajās programmās. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās.
Starppārbaudījuma (pētījums) veikšana.
Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Prasmes: • pratīs izglītojamajiem secīgi veidot tehnoloģiju lietošanas pamatiemaņas; • spēs iemācīt izglītojamos lietot speciālās programmas vājredzīgiem un neredzīgiem lietotājiem; • pratīs iemācīt neredzīgajiem izglītojamajiem taustiņu kombināciju lietošanu. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Starppārbaudījuma (pētījums) veikšana. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm Kompetences: • būs kompetents informācijas tehnoloģiju izmantošanā mācību procesā; • spēs sniegt ieteikumus izglītojamajiem, citiem pedagogiem un vecākiem par informācijas tehnoloģiju izmantošanu vājredzīgu un neredzīgu bērnu izglītības procesā. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Starppārbaudījuma (pētījums) veikšana. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās - 10%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 60% Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas darbā ar datortehniku, multimēdiju tehniku. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|