RA0681 Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Orientēšanās un mobilitātes iemaņu veidošanās un mācīšanas stratēģijas

Kods RA0681
Nosaukums Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Orientēšanās un mobilitātes iemaņu veidošanās un mācīšanas stratēģijas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz padziļinātu priekšstatu par neredzīgu bērnu un jauniešu orientēšanās telpā prasmju attīstību un pamatprincipiem, to apguves un nostiprināšanas metodēm un paņēmieniem. Kursa beidzēji var vadīt orientēšanās nodarbības neredzīgiem bērniem un redzi zaudējušiem pieaugušajiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Orientēšanās telpā: definīcija, priekšnoteikumi un pamatprincipi. 2 5 2 2
Orientēšanās iemaņu attīstība dažādos vecumposmos, orientēšanās procesam nepieciešamo sensoro sistēmu attīstīšana. 2 11 2 10
Orientēšanās tehnikas (redzīga pavadoņa izmantošana, pašaizsardzība, baltā spieķa izmantošana), mācīšanas metodikas. 10 16 3 22
Orientēšanās mikrotelpā un makrotelpā (slēgtā un atklātā) 12 10 3 20
Tehnoloģiju izmantošana orientēšanās procesā. 6 10 2 15
Kopā: 32 52 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: radīt padziļinātu priekšstatu par neredzīgu bērnu un jauniešu orientēšanās telpā prasmju attīstību un pamatprincipiem, to apguves un nostiprināšanas metodēm un paņēmieniem. Uzdevumi: veidot iemaņas orientēšanās iemaņu veidošanas individuālo plānu izstrādē; mācīt studentiem apgūt neredzīgu cilvēku orientēšanās un mobilitātes mikro-, makro-, slēgtā un atklātā telpā pamatprincipus un baltā spieķa izmantošanas tehnikas; praktiskajās nodarbībās (ieskaitot neredzības simulēšanu) mācīt orientēšanās iemaņu veidošanas metodes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • studējošais pārzinās neredzīgu bērnu un jauniešu orientēšanās iemaņu attīstības likumsakarības; • studējošais pārzinās neredzīgo orientēšanās un pārvietošanās telpā pamatprincipus; • studējošais pāzinās neredzīgo orientēšanās procesā izmantojamās tehnikas un to mācīšanas metodiku; • spēs demonstrēt zināšanas par jaunāko tehnoloģiju izmantošanu orientēšanās procesā. - Lekciju un semināru apmeklējums, līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu nokārtošana (materiāla apkopojums, maršruta izstrādāšana, maršruta iemācīšana). Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Prasmes: • spēs izstrādāt individuālo orientēšanās oun mobilitātes nodarbību plānu neredzīgam izglītojamam; • pratīs sistemātiski plānot uz izglītojamā orientēšanās prasmju attīstību vērstu turpmāko darbību; • spēs sadarboties ar izglītojamā pedagogiem un tuviniekiem izglītojamajam aktuālu apgūstamo maršrutu izstrādē. - Lekciju un semināru apmeklējums, līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu nokārtošana (materiāla apkopojums, maršruta izstrādāšana, maršruta iemācīšana). Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Kompetences: • būs kompetents pielāgot mācību vidi neredzīga izglītojamā vajadzībām orientēšanās un pārvietošanās kontekstā; • spēs vadīt orientēšanās un mobilitātes nodarbības neredzīgiem izglītojamajiem; • spēs izvērtēt izglītojamā orientēšanās un mobilitātes iemaņas viņa personiskās drošības kontekstā; • spēs analizēt savu izvēlēto metožu atbilstību izglītojamajam, videi un situācijai. - Lekciju un semināru apmeklējums, līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu nokārtošana (materiāla apkopojums, maršruta izstrādāšana, maršruta iemācīšana). Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 10%
Trīs starppārbaudījumu (materiāla apkopojums, maršruta izstrādāšana, maršruta iemācīšana) veikšana - 60%
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas sensoro sistēmu un runas aparāta anatomijā, fizioloģijā, pataloģijā, bērnu attīstībā normas un pataloģijas gadījumā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]