Kods | RA0681 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Orientēšanās un mobilitātes iemaņu veidošanās un mācīšanas stratēģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz padziļinātu priekšstatu par neredzīgu bērnu un jauniešu orientēšanās telpā prasmju attīstību un pamatprincipiem, to apguves un nostiprināšanas metodēm un paņēmieniem. Kursa beidzēji var vadīt orientēšanās nodarbības neredzīgiem bērniem un redzi zaudējušiem pieaugušajiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: radīt padziļinātu priekšstatu par neredzīgu bērnu un jauniešu orientēšanās telpā prasmju attīstību un pamatprincipiem, to apguves un nostiprināšanas metodēm un paņēmieniem. Uzdevumi: veidot iemaņas orientēšanās iemaņu veidošanas individuālo plānu izstrādē; mācīt studentiem apgūt neredzīgu cilvēku orientēšanās un mobilitātes mikro-, makro-, slēgtā un atklātā telpā pamatprincipus un baltā spieķa izmantošanas tehnikas; praktiskajās nodarbībās (ieskaitot neredzības simulēšanu) mācīt orientēšanās iemaņu veidošanas metodes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• studējošais pārzinās neredzīgu bērnu un jauniešu orientēšanās iemaņu attīstības likumsakarības;
• studējošais pārzinās neredzīgo orientēšanās un pārvietošanās telpā pamatprincipus;
• studējošais pāzinās neredzīgo orientēšanās procesā izmantojamās tehnikas un to mācīšanas metodiku;
• spēs demonstrēt zināšanas par jaunāko tehnoloģiju izmantošanu orientēšanās procesā. - Lekciju un semināru apmeklējums, līdzdarbošanās.
Trīs starppārbaudījumu nokārtošana (materiāla apkopojums, maršruta izstrādāšana, maršruta iemācīšana).
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Prasmes: • spēs izstrādāt individuālo orientēšanās oun mobilitātes nodarbību plānu neredzīgam izglītojamam; • pratīs sistemātiski plānot uz izglītojamā orientēšanās prasmju attīstību vērstu turpmāko darbību; • spēs sadarboties ar izglītojamā pedagogiem un tuviniekiem izglītojamajam aktuālu apgūstamo maršrutu izstrādē. - Lekciju un semināru apmeklējums, līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu nokārtošana (materiāla apkopojums, maršruta izstrādāšana, maršruta iemācīšana). Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Kompetences: • būs kompetents pielāgot mācību vidi neredzīga izglītojamā vajadzībām orientēšanās un pārvietošanās kontekstā; • spēs vadīt orientēšanās un mobilitātes nodarbības neredzīgiem izglītojamajiem; • spēs izvērtēt izglītojamā orientēšanās un mobilitātes iemaņas viņa personiskās drošības kontekstā; • spēs analizēt savu izvēlēto metožu atbilstību izglītojamajam, videi un situācijai. - Lekciju un semināru apmeklējums, līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu nokārtošana (materiāla apkopojums, maršruta izstrādāšana, maršruta iemācīšana). Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 10%
Trīs starppārbaudījumu (materiāla apkopojums, maršruta izstrādāšana, maršruta iemācīšana) veikšana - 60% Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas sensoro sistēmu un runas aparāta anatomijā, fizioloģijā, pataloģijā, bērnu attīstībā normas un pataloģijas gadījumā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|