RA0680 Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Sociālo un komunikācijas prasmju veidošanās un mācīšanas stratēģijas

Kods RA0680
Nosaukums Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Sociālo un komunikācijas prasmju veidošanās un mācīšanas stratēģijas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veido priekšstatu par neredzīga cilvēka ikdienas dzīvei nepieciešamajām zināšanām un iemaņām, to apguves metodēm un paņēmieniem. Kursā tiek aplūkotas neredzīgu bērnu ikdienas dzīves iemaņu veidošanās īpatnības un problēmas. Tiek sistematizētas maksimāli neatkarīgai dzīvei nepieciešamās iemaņas un sniegts ieskats šo iemaņu veidošanas metodikā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Sevis apzināšanās, paštēla veidošana. 4 10 2 12
Komunikācijas iemaņas, to attīstīšana un nostiprināšana. 7 10 1 16
Pašapkalpošanās iemaņas- ģērbšanās, personiskā higiēna, apģērba un apavu kopšana. 6 3 2 7
Galda kultūras iemaņu veidošana un izkopšana. 6 3 2 7
Uzvedība dažādās sabiedriskās vietās un transportā 6 4 2 8
Tehnoloģiju izmantošana ikdienas aktivitātēs. 4 18 3 19
Kopā: 33 48 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: sagatavot speciālos pedagogus darbam ar cilvēkiem, kuriem ir redzes traucējumi, lai sagatavotu viņus individuāli iespējamai patstāvīgai dzīvei un dzīvei sabiedrībā. Uzdevumi: sniegt zināšanas par cilvēku ar redzes traucējumiem sociālo un komunikācijas prasmju īpatnībām un to veidošanās gaitu; veidot priekšstatu par neredzīga cilvēka ikdienas dzīvei nepieciešamajām zināšanām un iemaņām, to apguves metodēm un paņēmieniem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • studējošais zinās, kādas grūtības izglītojamajiem ar smagiem redzes traucējumiem var kavēt sociālo un komunikācijas prasmju attīstību; • studējošais pārzinās sociālo un komunikācijas prasmju jomas, kuru apguve būtu iekļaujama neredzīga izglītojamā sociālo iemaņu apguves individuālajā programmā; • studējošais pārzinās metodes un paņēmiemus, kas izmantojami sociālo un komunikācijas prasmju veidošanā vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem un jauniešiem. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla apkopojums, nodarbības izstrādāšana, tikšanās ar izglītojamajiem) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Prasmes: • spēs izstrādāt individuālo sociālo un komunikācijas prasmju veidošanas nodarbību plānu neredzīgam izglītojamam; • pratīs sistemātiski plānot uz izglītojamā sociālo un komunikācijas prasmju attīstību vērstu turpmāko darbību; • spēs sadarboties ar izglītojamā pedagogiem un tuviniekiem aktuālu apgūstamo prasmju izzināšanā un nostiprināšanā. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla apkopojums, nodarbības izstrādāšana, tikšanās ar izglītojamajiem) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Kompetence: • būs kompetents izvērtēt izglītojamā individuālās spējas, esošās prasmes un vajadzības sociālo un komunikācijas prasmju jomā; • spēs strādāt ar izglītojamajam aktuālākajām prasmēm konkrētās situācijās; • spēs analizēt savu izvēlēto metožu atbilstību izglītojamajam, videi un situācijai. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla apkopojums, nodarbības izstrādāšana, tikšanās ar izglītojamajiem) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 40%
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 40%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas sensoro sistēmu un runas aparāta anatomijā, fizioloģijā, pataloģijā, bērnu attīstībā normas un pataloģijas gadījumā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]