Kods | RA0680 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Sociālo un komunikācijas prasmju veidošanās un mācīšanas stratēģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss veido priekšstatu par neredzīga cilvēka ikdienas dzīvei nepieciešamajām zināšanām un iemaņām, to apguves metodēm un paņēmieniem. Kursā tiek aplūkotas neredzīgu bērnu ikdienas dzīves iemaņu veidošanās īpatnības un problēmas. Tiek sistematizētas maksimāli neatkarīgai dzīvei nepieciešamās iemaņas un sniegts ieskats šo iemaņu veidošanas metodikā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sagatavot speciālos pedagogus darbam ar cilvēkiem, kuriem ir redzes traucējumi, lai sagatavotu viņus individuāli iespējamai patstāvīgai dzīvei un dzīvei sabiedrībā. Uzdevumi: sniegt zināšanas par cilvēku ar redzes traucējumiem sociālo un komunikācijas prasmju īpatnībām un to veidošanās gaitu; veidot priekšstatu par neredzīga cilvēka ikdienas dzīvei nepieciešamajām zināšanām un iemaņām, to apguves metodēm un paņēmieniem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• studējošais zinās, kādas grūtības izglītojamajiem ar smagiem redzes traucējumiem var kavēt sociālo un komunikācijas prasmju attīstību;
• studējošais pārzinās sociālo un komunikācijas prasmju jomas, kuru apguve būtu iekļaujama neredzīga izglītojamā sociālo iemaņu apguves individuālajā programmā;
• studējošais pārzinās metodes un paņēmiemus, kas izmantojami sociālo un komunikācijas prasmju veidošanā vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem un jauniešiem. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās.
Trīs starppārbaudījumu (materiāla apkopojums, nodarbības izstrādāšana, tikšanās ar izglītojamajiem) veikšana.
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Prasmes: • spēs izstrādāt individuālo sociālo un komunikācijas prasmju veidošanas nodarbību plānu neredzīgam izglītojamam; • pratīs sistemātiski plānot uz izglītojamā sociālo un komunikācijas prasmju attīstību vērstu turpmāko darbību; • spēs sadarboties ar izglītojamā pedagogiem un tuviniekiem aktuālu apgūstamo prasmju izzināšanā un nostiprināšanā. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla apkopojums, nodarbības izstrādāšana, tikšanās ar izglītojamajiem) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Kompetence: • būs kompetents izvērtēt izglītojamā individuālās spējas, esošās prasmes un vajadzības sociālo un komunikācijas prasmju jomā; • spēs strādāt ar izglītojamajam aktuālākajām prasmēm konkrētās situācijās; • spēs analizēt savu izvēlēto metožu atbilstību izglītojamajam, videi un situācijai. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla apkopojums, nodarbības izstrādāšana, tikšanās ar izglītojamajiem) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 40% Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas sensoro sistēmu un runas aparāta anatomijā, fizioloģijā, pataloģijā, bērnu attīstībā normas un pataloģijas gadījumā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|