Kods | RA0679 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Redzes traucējumu ietekme mācību procesā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss iepazīstina studentus ar redzes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi mācību procesā bērniem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem, mācot pielāgot mācību procesu katra izglītojamā individuālajām un specifiskajām vajadzībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstināt studentus ar redzes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi mācību procesā bērniem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem. Studiju kursā tiks dota iespēja apgūt funkcionālās redzes izpētes paņēmienus un iegūto rezultātu interpretāciju ar mērķi pielāgot mācību procesu katra izglītojamā ar redzes traucējumiem specifiskajām vajadzībām. Īpaša uzmanība tiks pievērsta praktiskai izpētes darbībai un konkrētu ieteikumu izstrādāšanai individuāliem izglītojamajiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• studējošajam būs izpratne par redzes funkcionēšanu un iespējamajiem traucējumiem;
• studējošais zinās funkcionālās redzes izpētes medicīniskos un pedagoģiskos paņēmienus;
• spēs izprast izpētes rezultātus un tos interpretēt saistībā ar nepieciešamajiem individuālajiem mācību procesa pielāgojumiem - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās.
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana.
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Prasmes: • spēs veikt funkcionālās redzes izpēti individuāliem izglītojamajiem; • pratīs noteikt nepieciešamos mācību procesa pielāgojumus izglītojamajiem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem; • pratīs sadarboties ar pedagogiem un atbalsta pesonālu, pārliecinot par noteikto atbalsta pasākumu nepieciešamību. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Kompetences: • būs kompetents veidot iekļaujošu vidi ikvienam izglītojamajam ar redzes traucējumiem; • spēs pieņemt lēmumus, kas darbojas izglītojamā interesēs; • spēs izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 50% Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas sensoro sistēmu un runas aparāta anatomijā, fizioloģijā, pataloģijā, bērnu attīstībā normas un pataloģijas gadījumā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|