RA0679 Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Redzes traucējumu ietekme mācību procesā

Kods RA0679
Nosaukums Izvēles modulis "Redzes traucējumi": Redzes traucējumu ietekme mācību procesā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss iepazīstina studentus ar redzes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi mācību procesā bērniem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem, mācot pielāgot mācību procesu katra izglītojamā individuālajām un specifiskajām vajadzībām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Redzes analizators, iespējamie traucējumi 4 6 2 8
Refrakcijas traucējumu, ambliopijas, šķielēšanas un nistagma ietekme uz funkcionālo redzi 2 8 1 10
Redzes traucējumu klasifikācija pēc smaguma pakāpes 4 6 1 8
Objektīvie un pedagoģiskie funkcionālās redzes izpētes paņēmieni 8 8 3 13
Redzes uztveres īpatnības izglītojamajiem ar dažādiem redzes traucējumiem. 3 8 1 11
Cerebrālo redzes traucējumu ietekme uz funkcionālo redzi 3 6 1 8
Nepieciešamie mācību procesa pielāgojumi dažādu redzes traucējumu gadījumā. 8 6 3 12
Kopā: 32 48 12 70
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Iepazīstināt studentus ar redzes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi mācību procesā bērniem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem. Studiju kursā tiks dota iespēja apgūt funkcionālās redzes izpētes paņēmienus un iegūto rezultātu interpretāciju ar mērķi pielāgot mācību procesu katra izglītojamā ar redzes traucējumiem specifiskajām vajadzībām. Īpaša uzmanība tiks pievērsta praktiskai izpētes darbībai un konkrētu ieteikumu izstrādāšanai individuāliem izglītojamajiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • studējošajam būs izpratne par redzes funkcionēšanu un iespējamajiem traucējumiem; • studējošais zinās funkcionālās redzes izpētes medicīniskos un pedagoģiskos paņēmienus; • spēs izprast izpētes rezultātus un tos interpretēt saistībā ar nepieciešamajiem individuālajiem mācību procesa pielāgojumiem - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Prasmes: • spēs veikt funkcionālās redzes izpēti individuāliem izglītojamajiem; • pratīs noteikt nepieciešamos mācību procesa pielāgojumus izglītojamajiem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem; • pratīs sadarboties ar pedagogiem un atbalsta pesonālu, pārliecinot par noteikto atbalsta pasākumu nepieciešamību. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Kompetences: • būs kompetents veidot iekļaujošu vidi ikvienam izglītojamajam ar redzes traucējumiem; • spēs pieņemt lēmumus, kas darbojas izglītojamā interesēs; • spēs izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 50%
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas sensoro sistēmu un runas aparāta anatomijā, fizioloģijā, pataloģijā, bērnu attīstībā normas un pataloģijas gadījumā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]