Kods | RA0677 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Dzirdes traucējumi": Dzirdes uztveres attīstīšana izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uldze Strazdiņa, Mārīte Rozenfelde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar dzirdes priekšstatu veidošanas saturu, sistēmu un plānošanu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem. Kursā tiek aplūkotas tehnoloģiju izmantošanas iespējas dzirdes uztveres attīstīšanas procesā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: paplašināt studējošo kompetenci darbam ar izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, sniedzot zināšanas par dzirdes uztveres attīstīšanas sistēmu, metodiku, darba plānošanu un dzirdes uztveres attīstības dinamikas novērtējumu. Uzdevumi: sniegt zināšanas par izglītojamo ar dzirdes traucējumiem dzirdes uztveres attīstīšanas sistēmas zinātniski metodiskajiem pamatiem un psiholoģiski – pedagoģiskajām īpatnībām; mācīt izglītojamo ar dzirdes traucējumiem dzirdes uztveres attīstīšanas metodiku; mācīt dzirdes uztveres attīstīšanas darba saturu un plānošanu, dzirdes uztveres attīstības dinamikas izvērtēšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• studējošais pārzina bērnu ar dzirdes traucējumiem dzirdes uztveres attīstīšanas psiholoģiski – pedagoģiskās īpatnības;
• studējošais pārzina bērnu ar dzirdes traucējumiem dzirdes priekšstatu veidošanas saturu, sistēmu, plānošanu;
• studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem dzirdes uztveres attīstīšanas procesā izmantojamās tehnoloģijas. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās.
Trīs starppārbaudījumu (materiāla izveide, plāna izstrādne, dinamikas izvērtēšana) veikšanas.
Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Prasmes: • prot izstrādāt individuālo dzirdes uztveres attīstīšanas plānu; • prast izveidot dzirdes uztveres attīstības dinamikas kritērijus, izvērtēt dzirdes uztveres attīstības dinamiku; • prast sadarboties ar izglītojamā vecākiem dzirdes uztveres attīstīšanas procesā. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla izveide, plāna izstrādne, dinamikas izvērtēšana) veikšanas. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. Kompetence: • būs kompetents pielāgot mācību vidi izglītojamā ar dzirdes traucējumiem vajadzībām; • spēja vadīt dzirdes uztveres attīstīšanas nodarbības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem; • spēja izvērtēt izglītojamā ar dzirdes traucējumiem klausīšanās prasmju attīstību. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla izveide, plāna izstrādne, dinamikas izvērtēšana) veikšanas. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (materiāla izveide, plāna izstrādne, dinamikas izvērtēšana) veikšanas - 30% Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dzirdes traucējumu medicīniskā un pedagoģiskā diagnostika, dzirdes uztveres attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējumu klasifikācija, dzirdes traucējumu pakāpes ietekme izglītojamā dzirdes un runas attīstībā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|