RA0677 Izvēles modulis "Dzirdes traucējumi": Dzirdes uztveres attīstīšana izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem

Kods RA0677
Nosaukums Izvēles modulis "Dzirdes traucējumi": Dzirdes uztveres attīstīšana izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Uldze Strazdiņa, Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar dzirdes priekšstatu veidošanas saturu, sistēmu un plānošanu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem. Kursā tiek aplūkotas tehnoloģiju izmantošanas iespējas dzirdes uztveres attīstīšanas procesā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Dzirdes uztveres attīstīšanas mērķi un uzdevumi 2 10 2 10
Dzirdes uztveres attīstīšanas darba saturs 6 9 2 14
Dzirdes uztveres attīstīšanas darba sistēma 6 9 2 14
Dzirdes uztveres attīstīšanas darba plānošana 8 9 2 13
Dzirdes uztveres attīstīšanas darba plānošana Tehnoloģiju izmantošana dzirdes uztveres attīstīšanas procesā 10 12 4 17
Kopā: 32 49 12 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: paplašināt studējošo kompetenci darbam ar izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, sniedzot zināšanas par dzirdes uztveres attīstīšanas sistēmu, metodiku, darba plānošanu un dzirdes uztveres attīstības dinamikas novērtējumu. Uzdevumi: sniegt zināšanas par izglītojamo ar dzirdes traucējumiem dzirdes uztveres attīstīšanas sistēmas zinātniski metodiskajiem pamatiem un psiholoģiski – pedagoģiskajām īpatnībām; mācīt izglītojamo ar dzirdes traucējumiem dzirdes uztveres attīstīšanas metodiku; mācīt dzirdes uztveres attīstīšanas darba saturu un plānošanu, dzirdes uztveres attīstības dinamikas izvērtēšanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • studējošais pārzina bērnu ar dzirdes traucējumiem dzirdes uztveres attīstīšanas psiholoģiski – pedagoģiskās īpatnības; • studējošais pārzina bērnu ar dzirdes traucējumiem dzirdes priekšstatu veidošanas saturu, sistēmu, plānošanu; • studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem dzirdes uztveres attīstīšanas procesā izmantojamās tehnoloģijas. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla izveide, plāna izstrādne, dinamikas izvērtēšana) veikšanas. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Prasmes: • prot izstrādāt individuālo dzirdes uztveres attīstīšanas plānu; • prast izveidot dzirdes uztveres attīstības dinamikas kritērijus, izvērtēt dzirdes uztveres attīstības dinamiku; • prast sadarboties ar izglītojamā vecākiem dzirdes uztveres attīstīšanas procesā. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla izveide, plāna izstrādne, dinamikas izvērtēšana) veikšanas. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Kompetence: • būs kompetents pielāgot mācību vidi izglītojamā ar dzirdes traucējumiem vajadzībām; • spēja vadīt dzirdes uztveres attīstīšanas nodarbības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem; • spēja izvērtēt izglītojamā ar dzirdes traucējumiem klausīšanās prasmju attīstību. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās. Trīs starppārbaudījumu (materiāla izveide, plāna izstrādne, dinamikas izvērtēšana) veikšanas. Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (materiāla izveide, plāna izstrādne, dinamikas izvērtēšana) veikšanas - 30%
Ieskaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 50%
 
Priekšzināšanas Dzirdes traucējumu medicīniskā un pedagoģiskā diagnostika, dzirdes uztveres attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējumu klasifikācija, dzirdes traucējumu pakāpes ietekme izglītojamā dzirdes un runas attīstībā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]