Kods | RA0676 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Dzirdes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar dzirdes traucējumiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uldze Strazdiņa, Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studentiem tiek dota iespēja iepazīties ar runas uztveres un valodas attīstīšanas metodiku, mācību materiālu pielāgošanu un sagatavošanu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, komunikācijas prasmju pilnveidošanas iespējām. Kursā tiek aplūkotas izglītojamo ar dzirdes un kompleksiem traucējumiem apmācības īpatnības un problēmas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Paaugstināt studējošo kompetenci darbā ar dzirdes traucējumiem, izvēloties nepieciešamo nodrošinājumu, mācīšanas metodiku. Uzdevumi: iepazīstināt studentus ar nepieciešamo mācību procesa nodrošinājumu, pamatojoties uz dzirdes traucējumu izraisītajām specifiskajām vajadzībā; sniegt zināšanas par izglītojamo ar dzirdes traucējumiem apmācības metodēm un nosacījumiem, runas uztveres un valodas attīstības likumsakarībām; mācīt izglītojamo ar dzirdes traucējumiem valodas mācīšanas metodiku. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem apmācības metodes un nosacījumus;
• studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem runas uztveres un valodas attīstības likumsakarības;
• studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem valodas mācīšanas metodiku. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās
Trīs starppārbaudījumu (ieteikumu izstrādāšana, nodarbības plānošana, mācību materiāla pielāgošana) veikšana
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm Prasmes: • prast noteikt izglītojamā ar dzirdes traucējumiem spējām atbilstošu apmācības metodi; • prast sistemātiski plānot izglītojamā ar dzirdes traucējumiem runas uztveres un valodas attīstīšanas procesu; • prast pielāgot un sagatavot mācību materiālu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (ieteikumu izstrādāšana, nodarbības plānošana, mācību materiāla pielāgošana) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm Kompetences: • būs kompetents pielāgot mācību vidi izglītojamā ar dzirdes traucējumiem vajadzībām; • spēja vadīt runas uztveres un valodas attīstīšanas nodarbības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem; • spēja izvērtēt izglītojamā runas uztveres un valodas attīstības prasmes; • spēja izvērtēt izglītojamā runas uztveres un valodas attīstības prasmes; • spēja analizēt savu izvēlēto metožu atbilstību izglītojamajam, videi un situācijai. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (ieteikumu izstrādāšana, nodarbības plānošana, mācību materiāla pielāgošana) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (ieteikumu izstrādāšana, nodarbības plānošana, mācību materiāla pielāgošana) veikšana - 60% Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dzirdes traucējumu medicīniskā un pedagoģiskā diagnostika, dzirdes uztveres attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējumu klasifikācija, dzirdes traucējumu pakāpes ietekme izglītojamā dzirdes un runas attīstībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|