RA0676 Izvēles modulis "Dzirdes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar dzirdes traucējumiem

Kods RA0676
Nosaukums Izvēles modulis "Dzirdes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar dzirdes traucējumiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Uldze Strazdiņa, Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studentiem tiek dota iespēja iepazīties ar runas uztveres un valodas attīstīšanas metodiku, mācību materiālu pielāgošanu un sagatavošanu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, komunikācijas prasmju pilnveidošanas iespējām. Kursā tiek aplūkotas izglītojamo ar dzirdes un kompleksiem traucējumiem apmācības īpatnības un problēmas..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mācību metodes darbā ar izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem 6 12 3 15
Nosacījumi izglītojamā ar dzirdes traucējumiem mācību procesā 6 12 3 15
Komunikatīvo prasmju veidošana 6 12 3 15
Runas uztveres attīstīšana 6 12 3 15
Valodas attīstības saturs un metodika 10 12 3 19
Valodas sistēmas attīstīšana 10 12 3 19
Mācību materiālu pielāgošana un sagatavošana izglītojamiem ar dzirdes traucējumiem, vieglā valoda 10 12 3 19
Izglītojamo ar kompleksiem traucējumiem mācīšana 12 12 3 21
Kopā: 66 96 24 138
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: Paaugstināt studējošo kompetenci darbā ar dzirdes traucējumiem, izvēloties nepieciešamo nodrošinājumu, mācīšanas metodiku. Uzdevumi: iepazīstināt studentus ar nepieciešamo mācību procesa nodrošinājumu, pamatojoties uz dzirdes traucējumu izraisītajām specifiskajām vajadzībā; sniegt zināšanas par izglītojamo ar dzirdes traucējumiem apmācības metodēm un nosacījumiem, runas uztveres un valodas attīstības likumsakarībām; mācīt izglītojamo ar dzirdes traucējumiem valodas mācīšanas metodiku.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem apmācības metodes un nosacījumus; • studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem runas uztveres un valodas attīstības likumsakarības; • studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem valodas mācīšanas metodiku. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (ieteikumu izstrādāšana, nodarbības plānošana, mācību materiāla pielāgošana) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Prasmes: • prast noteikt izglītojamā ar dzirdes traucējumiem spējām atbilstošu apmācības metodi; • prast sistemātiski plānot izglītojamā ar dzirdes traucējumiem runas uztveres un valodas attīstīšanas procesu; • prast pielāgot un sagatavot mācību materiālu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (ieteikumu izstrādāšana, nodarbības plānošana, mācību materiāla pielāgošana) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Kompetences: • būs kompetents pielāgot mācību vidi izglītojamā ar dzirdes traucējumiem vajadzībām; • spēja vadīt runas uztveres un valodas attīstīšanas nodarbības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem; • spēja izvērtēt izglītojamā runas uztveres un valodas attīstības prasmes; • spēja izvērtēt izglītojamā runas uztveres un valodas attīstības prasmes; • spēja analizēt savu izvēlēto metožu atbilstību izglītojamajam, videi un situācijai. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (ieteikumu izstrādāšana, nodarbības plānošana, mācību materiāla pielāgošana) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (ieteikumu izstrādāšana, nodarbības plānošana, mācību materiāla pielāgošana) veikšana - 60%
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 20%
 
Priekšzināšanas Dzirdes traucējumu medicīniskā un pedagoģiskā diagnostika, dzirdes uztveres attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējumu klasifikācija, dzirdes traucējumu pakāpes ietekme izglītojamā dzirdes un runas attīstībā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 33.0 33.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]