RA0675 Izvēles modulis "Dzirdes traucējumi": Speciālā psiholoģija un pedagoģija bērniem ar dzirdes traucējumiem

Kods RA0675
Nosaukums Izvēles modulis "Dzirdes traucējumi": Speciālā psiholoģija un pedagoģija bērniem ar dzirdes traucējumiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Dina Bethere, Mārīte Rozenfelde, Uldze Strazdiņa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek aplūkotas izglītojamo ar dzirdes traucējumiem psihiskās attīstības likumsakarības, radīts priekšstats par izglītojamo ar dzirdes traucējumiem izziņas psihisko procesu, personības attīstības un runas veidošanās psiholoģiskajām īpatnībām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Izglītojamā ar dzirdes traucējumiem psihiskās attīstības likumsakarības 4 8 2 11
Izziņas psihisko procesu (sajūtu, uztveres, uzmanības, atmiņas, domāšanas) attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem 8 8 2 14
Runas veidošanās psiholoģiskās īpatnības 5 8 2 11
Izglītojamo ar dzirdes traucējumiem personības attīstība 5 8 2 11
Saskarsmes iemaņu attīstība izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem 5 8 2 11
Dažādu darbības veidu psiholoģiskais raksturojums 5 9 2 11
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķi un uzdevumi: Iepazīstināt studentus ar izglītojamā ar dzirdes traucējumiem psihiskās attīstības likumsakarībām. Iegūt zināšanas par izglītojamo ar dzirdes traucējumiem izziņas psihisko procesu, personības attīstības un runas veidošanās psiholoģiskajām īpatnībām. Izprast izglītojamo ar dzirdes traucējumiem iekļaušanās izglītības vidē un sabiedrībā psiholoģiskos aspektus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem psiholoģiskās īpatnības; • studējošais pārzinās izziņas psihisko procesu attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem; • studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem runas veidošanās psiholoģiskās īpatnības; • studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem iekļaušanās izglītības vidē un sabiedrībā psiholoģiskos aspektus. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (eseja, situāciju analīze, literatūras apkopojums) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Prasmes: • prot izprast izglītojamo ar dzirdes traucējumiem uzvedības modeļus dažādās situācijās; • prot atpazīt izglītojamā rīcības modeļus saistībā ar dzirdes traucējumu; • prot sniegt atbalstu izglītojamajiem dažādu saskarsmes jautājumu risināšanā. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (eseja, situāciju analīze, literatūras apkopojums) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Kompetence: • būs kompetents organizēt mācību vidi, respektējot izglītojamo ar dzirdes traucējumiem psihiskās attīstības īpatnības; • spēja sadarboties ar izglītojamā vienaudžiem, pedagogiem un vecākiem psiholoģiska rakstura problēmu risināšanā. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (eseja, situāciju analīze, literatūras apkopojums) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 60%
Iekaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 20%
 
Priekšzināšanas Dzirdes traucējumu medicīniskā un pedagoģiskā diagnostika, dzirdes uztveres attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējumu klasifikācija, dzirdes traucējumu pakāpes ietekme izglītojamā dzirdes un runas attīstībā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]