Kods | RA0675 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Dzirdes traucējumi": Speciālā psiholoģija un pedagoģija bērniem ar dzirdes traucējumiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dina Bethere, Mārīte Rozenfelde, Uldze Strazdiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek aplūkotas izglītojamo ar dzirdes traucējumiem psihiskās attīstības likumsakarības, radīts priekšstats par izglītojamo ar dzirdes traucējumiem izziņas psihisko procesu, personības attīstības un runas veidošanās psiholoģiskajām īpatnībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi un uzdevumi: Iepazīstināt studentus ar izglītojamā ar dzirdes traucējumiem psihiskās attīstības likumsakarībām. Iegūt zināšanas par izglītojamo ar dzirdes traucējumiem izziņas psihisko procesu, personības attīstības un runas veidošanās psiholoģiskajām īpatnībām. Izprast izglītojamo ar dzirdes traucējumiem iekļaušanās izglītības vidē un sabiedrībā psiholoģiskos aspektus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem psiholoģiskās īpatnības;
• studējošais pārzinās izziņas psihisko procesu attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem;
• studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem runas veidošanās psiholoģiskās īpatnības;
• studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem iekļaušanās izglītības vidē un sabiedrībā psiholoģiskos aspektus. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās
Trīs starppārbaudījumu (eseja, situāciju analīze, literatūras apkopojums) veikšana
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm Prasmes: • prot izprast izglītojamo ar dzirdes traucējumiem uzvedības modeļus dažādās situācijās; • prot atpazīt izglītojamā rīcības modeļus saistībā ar dzirdes traucējumu; • prot sniegt atbalstu izglītojamajiem dažādu saskarsmes jautājumu risināšanā. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (eseja, situāciju analīze, literatūras apkopojums) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm Kompetence: • būs kompetents organizēt mācību vidi, respektējot izglītojamo ar dzirdes traucējumiem psihiskās attīstības īpatnības; • spēja sadarboties ar izglītojamā vienaudžiem, pedagogiem un vecākiem psiholoģiska rakstura problēmu risināšanā. - Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (eseja, situāciju analīze, literatūras apkopojums) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze un ieteikumi) veikšana - 60% Iekaites darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dzirdes traucējumu medicīniskā un pedagoģiskā diagnostika, dzirdes uztveres attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējumu klasifikācija, dzirdes traucējumu pakāpes ietekme izglītojamā dzirdes un runas attīstībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|