RA0674 Izvēles modulis "Autisms": Izaicinošas uzvedības cēloņu identificēšana un risinājumi bērniem ar autiska spektra traucējumiem

Kods RA0674
Nosaukums Izvēles modulis "Autisms": Izaicinošas uzvedības cēloņu identificēšana un risinājumi bērniem ar autiska spektra traucējumiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veidots tā, lai studenti iegūtu zināšanas un dziļāku izpratni par bērnu ar autiskā spektra traucējumiem (AST) attīstības īpatnībām, izaicinošas uzvedības cēloņiem un risinājumiem. Kurss ietver teorētiskās zināšanas par AST simptomu kopumu un sniedz ieskatu par to, kā veidojas uzvedība, par iespējamo preventīvo darbību un risinājumiem sociāli nepieņemamas uzvedības gadījumā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Autiskā spektra traucējumi – cēloņi, raksturīgākās iezīmes, diagnostika 2 4 1 2
Ētiskie principi un ētisku lēmumu pieņemšana iekļaujošā mācību vidē. Pozitīvas sadarbības veidošana. 4 6 1 6
Uzvedības veidošanās pamatprincipi, AST un UDHS 4 6 1 8
Bērnu ar AST izaicinošas uzvedības cēloņu identificēšana, datu vākšana, korekcijas mērķu izvirzīšana 6 4 1 10
Metodes bērnu ar AST nevēlamas uzvedības mazināšanai 6 6 2 12
Pataloģiska pretošanās prasībām- viens no AST profiliem 2 5 1 7
Drošas un strukturētas mācību vides veidošana mācību iestādē 2 4 1 8
Praktiskais darbs/ projekts. Rezultātu prezentācija 6 14 4 16
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kurss mērķi un uzdevumi: - Iegūt zināšanas par AST jēdzienu, cēloņu teorijām, diagnostikas iespējām, - Veidot izpratni par ētisko principu nozīmi mācību vidē, kurā tiek realizēta iekļaujoša izglītība, - Veidot izpratni par uzvedības veidošanās pamatprincipiem, - Veidot prasmi atpazīt AST uzvedību raksturojošās pazīmes un pielāgot mācību vidi, - Veidot praktiskās iemaņas sociāli nepieņemamas, izaicinošas uzvedības cēloņu identificēšanā un atbilstošu metožu pielietošanā nevēlamas uzvedības mazināšanai bērniem ar AST.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Atpazīst bērnu ar autiskā spektra traucējumiem (AST) galvenās iezīmes. Ir izpratne par to, kā AST raksturīgākās iezīmes ietekmē indivīda uzvedību, komunikāciju un sociālo mijiedarbību. - Eksāmena darbs.
Prasmes: Izprot izaicinošas uzvedības cēloņus un spēj pamatot pieņemtos lēmumus nevēlamas uzvedības mazināšanai bērniem ar AST. Izprot ģimenes lomu un spēj veidot cieņpilnu, konstruktīvu sadarbību ar iesaistītajām personām bērna ar AST uzvedības problēmu risināšanā. - Praktiskais darbs/ projekts: situācijas analīze. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās.
Kompetences: Prot lietot galvenās pieejas un metodes sociāli nepieņemamas, izaicinošas uzvedības mazināšanai bērniem ar AST - Praktiskais darbs: individuālais uzvedības korekcijas plāns
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eksāmena darbs - 20%
Praktiskais darbs/ projekts: situācijas analīze. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 40%
Praktiskais darbs: individuālais uzvedības korekcijas plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 40%
 
Priekšzināšanas Vispārējā, speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]