Kods | RA0674 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Autisms": Izaicinošas uzvedības cēloņu identificēšana un risinājumi bērniem ar autiska spektra traucējumiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss veidots tā, lai studenti iegūtu zināšanas un dziļāku izpratni par bērnu ar autiskā spektra traucējumiem (AST) attīstības īpatnībām, izaicinošas uzvedības cēloņiem un risinājumiem. Kurss ietver teorētiskās zināšanas par AST simptomu kopumu un sniedz ieskatu par to, kā veidojas uzvedība, par iespējamo preventīvo darbību un risinājumiem sociāli nepieņemamas uzvedības gadījumā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kurss mērķi un uzdevumi: - Iegūt zināšanas par AST jēdzienu, cēloņu teorijām, diagnostikas iespējām, - Veidot izpratni par ētisko principu nozīmi mācību vidē, kurā tiek realizēta iekļaujoša izglītība, - Veidot izpratni par uzvedības veidošanās pamatprincipiem, - Veidot prasmi atpazīt AST uzvedību raksturojošās pazīmes un pielāgot mācību vidi, - Veidot praktiskās iemaņas sociāli nepieņemamas, izaicinošas uzvedības cēloņu identificēšanā un atbilstošu metožu pielietošanā nevēlamas uzvedības mazināšanai bērniem ar AST. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Atpazīst bērnu ar autiskā spektra traucējumiem (AST) galvenās iezīmes. Ir izpratne par to, kā AST raksturīgākās iezīmes ietekmē indivīda uzvedību, komunikāciju un sociālo mijiedarbību. - Eksāmena darbs. Prasmes: Izprot izaicinošas uzvedības cēloņus un spēj pamatot pieņemtos lēmumus nevēlamas uzvedības mazināšanai bērniem ar AST. Izprot ģimenes lomu un spēj veidot cieņpilnu, konstruktīvu sadarbību ar iesaistītajām personām bērna ar AST uzvedības problēmu risināšanā. - Praktiskais darbs/ projekts: situācijas analīze. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. Kompetences: Prot lietot galvenās pieejas un metodes sociāli nepieņemamas, izaicinošas uzvedības mazināšanai bērniem ar AST - Praktiskais darbs: individuālais uzvedības korekcijas plāns |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmena darbs - 20%
Praktiskais darbs/ projekts: situācijas analīze. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 40% Praktiskais darbs: individuālais uzvedības korekcijas plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējā, speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|