RA0673 Izvēles modulis "Autisms": ABA (Applied Behavior Analysis) terapijas pamati

Kods RA0673
Nosaukums Izvēles modulis "Autisms": ABA (Applied Behavior Analysis) terapijas pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veidots tā, lai parādītu ABA (Applied Behavior Analysis) terapijas, latviski Lietišķās uzvedības analīze, attīstību un nozīmi Latvijā, sniegtu pamatzināšanas par Lietišķās uzvedības analīzi kā zinātni, kas palīdz uzlabot klienta dzīves kvalitāti un palīdz sasniegt nozīmīgus rezultātus sociāli pieņemamas uzvedības veicināšanā, uzlabošanā un nevēlamās, problemātiskās uzvedības samazināšanā..
Kurss ietver iepazīšanos ar teorētiskajiem pamatjēdzieniem un ABA principiem. Sniedz ieskatu, kā veidojas uzvedība un kā to var mainīt pielietojot ABA metodes. Kurss nedod tiesības praktizēt kā Uzvedības analītiķim (ABA speciālistam)..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
ABA – zinātniskos pētījumos balstīta metode 2 4 1 6
Uzvedības analīzes pamatprincipi 6 8 2 10
Profesionālās darbības ētiskie aspekti 2 4 1 6
Uzvedības novērtēšana, uzvedības mērķa noteikšana 4 5 1 12
Autiskā spektra traucējumi 6 8 1 12
Metodes uzvedības izmaiņu veicināšanai 6 6 2 10
Projektu prezentācija 6 14 4 13
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kurss mērķis un uzdevumi: - Sniegt pamatzināšanas un veidot izpratni par ABA teorētiskajiem jēdzieniem - Veidot praktiskās iemaņas precīzas uzvedības un situācijas apraksta veidošanā, uzvedības mērķa noteikšanā - Veidot praktiskās iemaņas ABA metodikas izmantošanai ikdienas pedagoģiskajā darbībā, kas balstītas uz zināšanām un uzvedības analīzes pamatprincipu izpratni.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Izprot Lietišķās uzvedības analīzes pamatprincipus, ar izpratni spēj pamatot ABA teorētiskos jēdzienus. - Eksāmena darbs.
Prasmes: Spēj analizēt un novērtēt nevēlamas uzvedības gadījuma situāciju, veic uzvedības pierakstu, atrod piemērotus risinājumus un izdara secinājumus, kas balstīti ABA metodikā. - Projekts: nevēlamas uzvedības situācijas analīze, risinājumi, secinājumi. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās
Kompetences: Spēj veidot precīzas uzvedības un situācijas aprakstu, uzvedības mērķa noteikšanā. - Praktiskais darbs: nodarbības plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eksāmena darbs. - 50%
Projekts: nevēlamas uzvedības situācijas analīze, risinājumi, secinājumi. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās - 50%
 
Priekšzināšanas Vispārējā, speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]