Kods | RA0673 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Autisms": ABA (Applied Behavior Analysis) terapijas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss veidots tā, lai parādītu ABA (Applied Behavior Analysis) terapijas, latviski Lietišķās uzvedības analīze, attīstību un nozīmi Latvijā, sniegtu pamatzināšanas par Lietišķās uzvedības analīzi kā zinātni, kas palīdz uzlabot klienta dzīves kvalitāti un palīdz sasniegt nozīmīgus rezultātus sociāli pieņemamas uzvedības veicināšanā, uzlabošanā un nevēlamās, problemātiskās uzvedības samazināšanā.. Kurss ietver iepazīšanos ar teorētiskajiem pamatjēdzieniem un ABA principiem. Sniedz ieskatu, kā veidojas uzvedība un kā to var mainīt pielietojot ABA metodes. Kurss nedod tiesības praktizēt kā Uzvedības analītiķim (ABA speciālistam).. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kurss mērķis un uzdevumi: - Sniegt pamatzināšanas un veidot izpratni par ABA teorētiskajiem jēdzieniem - Veidot praktiskās iemaņas precīzas uzvedības un situācijas apraksta veidošanā, uzvedības mērķa noteikšanā - Veidot praktiskās iemaņas ABA metodikas izmantošanai ikdienas pedagoģiskajā darbībā, kas balstītas uz zināšanām un uzvedības analīzes pamatprincipu izpratni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot Lietišķās uzvedības analīzes pamatprincipus, ar izpratni spēj pamatot ABA teorētiskos jēdzienus. - Eksāmena darbs. Prasmes: Spēj analizēt un novērtēt nevēlamas uzvedības gadījuma situāciju, veic uzvedības pierakstu, atrod piemērotus risinājumus un izdara secinājumus, kas balstīti ABA metodikā. - Projekts: nevēlamas uzvedības situācijas analīze, risinājumi, secinājumi. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās Kompetences: Spēj veidot precīzas uzvedības un situācijas aprakstu, uzvedības mērķa noteikšanā. - Praktiskais darbs: nodarbības plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmena darbs. - 50%
Projekts: nevēlamas uzvedības situācijas analīze, risinājumi, secinājumi. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējā, speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|