Kods | RA0672 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Autisms": Bērni ar autiska spektra traucējumiem pirmsskolā: atpazīšana, mācīšanas pieejas un metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss veidots tā, lai studenti iegūtu zināšanas un dziļāku izpratni par bērnu ar autiskā spektra traucējumiem (AST) attīstības īpatnībām, speciālajām vajadzībām, mācīšanas pieejām un metodiku pirmsskolas vecumposmā. Kurss ietver teorētiskās zināšanas par AST simptomu kopumu, cēloņiem, diagnostikas rīkiem un atbalsta iespējām agrīnā vecumā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kurss mērķis un uzdevumi: - Veidot izpratni par ētisko principu nozīmi pirmsskolas vidē, kurā tiek realizēta iekļaujoša izglītība, - Sniegt zināšanas par AST jēdzienu, cēloņu teorijām, diagnostikas iespējām, - Iegūt izpratni par bērnu ar AST socializēšanās, komunikācijas un sensorās uztveres īpatnībām, - Sniegt zināšanas par bērnu ar AST mācīšanas pieejām un metodiku, vides pielāgošanu un individuālā izglītības plāna sagatavošanu, - Veidot prasmi atpazīt AST uzvedību raksturojošās pazīmes, atbilstoši rīkoties. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Spēj definēt AST un raksturot tā dažādās izpausmes. Izprot, ka katrs bērns ar AST ir unikāls ar savām stiprajām pusēm un atšķirīgajām vajadzībām. - Eksāmena darbs. Prasmes: Spēj novērot un atpazīt uzvedību, kas var liecināt par AST. Izprot ģimenes lomu un spēj veidot cieņpilnu, konstruktīvu sadarbību ar iesaistītajām personām. Izprot, kā AST raksturīgās grūtības ietekmē mācību procesu. Prot izvirzīt jēgpilnus mācību mērķus. - Praktiskais darbs: individuālais izglītības plāns Kompetences: Spēj novērot un atpazīt uzvedību, kas var liecināt par AST. Izprot ģimenes lomu un spēj veidot cieņpilnu, konstruktīvu sadarbību ar iesaistītajām personām. Izprot, kā AST raksturīgās grūtības ietekmē mācību procesu. Prot izvirzīt jēgpilnus mācību mērķus. - Praktiskais darbs: nodarbības plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmena darbs. - 20%
Praktiskais darbs: individuālais izglītības plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 40% Praktiskais darbs: nodarbības plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējā, speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|