RA0672 Izvēles modulis "Autisms": Bērni ar autiska spektra traucējumiem pirmsskolā: atpazīšana, mācīšanas pieejas un metodika

Kods RA0672
Nosaukums Izvēles modulis "Autisms": Bērni ar autiska spektra traucējumiem pirmsskolā: atpazīšana, mācīšanas pieejas un metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veidots tā, lai studenti iegūtu zināšanas un dziļāku izpratni par bērnu ar autiskā spektra traucējumiem (AST) attīstības īpatnībām, speciālajām vajadzībām, mācīšanas pieejām un metodiku pirmsskolas vecumposmā. Kurss ietver teorētiskās zināšanas par AST simptomu kopumu, cēloņiem, diagnostikas rīkiem un atbalsta iespējām agrīnā vecumā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Autiskā spektra traucējumi – cēloņi, diagnostikas iespējas Latvijā 6 6 1 8
Ētiskie principi un ētisku lēmumu pieņemšana iekļaujošā mācību vidē. Pozitīvas sadarbības veidošana. 4 6 1 8
AST raksturīgo pazīmju (stereotipiska uzvedība, sensorās uztveres, komunikācijas un sociālās mijiedarbības grūtības) ietekme mācību procesa organizēšanā pirmsskolas iestādē. 6 8 2 12
Mācību metodes un mācīšanas pieejas bērniem ar AST pirmsskolā. 4 8 2 13
Drošas un strukturētas mācību vides veidošana mācību iestādē. 6 6 2 12
Praktiskais darbs/ projekts. Rezultātu prezentācija 6 15 4 16
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kurss mērķis un uzdevumi: - Veidot izpratni par ētisko principu nozīmi pirmsskolas vidē, kurā tiek realizēta iekļaujoša izglītība, - Sniegt zināšanas par AST jēdzienu, cēloņu teorijām, diagnostikas iespējām, - Iegūt izpratni par bērnu ar AST socializēšanās, komunikācijas un sensorās uztveres īpatnībām, - Sniegt zināšanas par bērnu ar AST mācīšanas pieejām un metodiku, vides pielāgošanu un individuālā izglītības plāna sagatavošanu, - Veidot prasmi atpazīt AST uzvedību raksturojošās pazīmes, atbilstoši rīkoties.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Spēj definēt AST un raksturot tā dažādās izpausmes. Izprot, ka katrs bērns ar AST ir unikāls ar savām stiprajām pusēm un atšķirīgajām vajadzībām. - Eksāmena darbs.
Prasmes: Spēj novērot un atpazīt uzvedību, kas var liecināt par AST. Izprot ģimenes lomu un spēj veidot cieņpilnu, konstruktīvu sadarbību ar iesaistītajām personām. Izprot, kā AST raksturīgās grūtības ietekmē mācību procesu. Prot izvirzīt jēgpilnus mācību mērķus. - Praktiskais darbs: individuālais izglītības plāns
Kompetences: Spēj novērot un atpazīt uzvedību, kas var liecināt par AST. Izprot ģimenes lomu un spēj veidot cieņpilnu, konstruktīvu sadarbību ar iesaistītajām personām. Izprot, kā AST raksturīgās grūtības ietekmē mācību procesu. Prot izvirzīt jēgpilnus mācību mērķus. - Praktiskais darbs: nodarbības plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eksāmena darbs. - 20%
Praktiskais darbs: individuālais izglītības plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 40%
Praktiskais darbs: nodarbības plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 40%
 
Priekšzināšanas Vispārējā, speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]