Kods | RA0660 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Mācīšanās traucējumi (jaukti attīstības traucējumi)": Jaukti attīstības traucējumi un to korekcijas metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas par pirmsskolas vecuma bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, to izpausmēm mācību procesā, korekcijas darba virzieniem un atbalsta pasākumiem dažādās mācību jomās. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir izglītot kvalificētus pedagogus, nodrošinot iespēju apgūt nepieciešamās pedagoga kompetences darbā ar bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem Uzdevumi: 1.Sniegt izpratni par bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem psihisko procesu attīstību, tipisku un atipisku bērnu attīstību. 2. Gūt izpratni par mācību darba plānošanu un organizēšanu pirmsskolas iestādes grupās ar bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, sadarbību ar atbalsta personālu korekcijas darbā. 3. Izskaidrot speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus darbā ar bērniem ar kombinētiem attīstības traucējumiem, bērniem ar psihiskās attīstības aizturi un mācīšanās traucējumiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzin speciālās pedagoģijas virzienus, terminoloģijas pamatus.
2. Pārzin speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus darbā ar bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem.
3. Ir izpratne un prot raksturot pirmsskolas vecuma bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem.
4. Zina mācību procesa plānošanas, mācību un korekcijas darba organizēšanas pamatprincipus bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un
diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma
materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde.
Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un
kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. PRASMES: 1. Studiju kursa apguves rezultātā students pratīs organizēt korekcijas darbu bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, pielietojot atbilstošas attīstošas un atbalstošās metodes, organizēt bērnu iekļaušanos sociālajā vidē, attīstīt sadarbības prasmes. 2. Spēj atpazīt iespējamus traucējumus bērnu attīstībā, rast risinājumus to mazināšanai, kopīgi sadarbojoties ar citiem profesionāļiem (psihologu, sociālo pedagogu u.c.), vecākiem. 3. Spēj izprast dažādu kognitīvo procesu (uztveres, atmiņas, uzmanības noturības, loģiskās domāšanas) saistību ar mācīšanās procesu. 4. Prot izvērtēt bērna attīstības līmeni, sastādīt un noformēt novērtējuma ziņojumu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. KOMPETENCE: Spēj komunicēt un iekļaut bērnus ar dažādām spējām, interesēm, vajadzībām un pieredzi izglītības procesā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Referāts par jauktu attīstības traucējumu izpausmēm bērniem pirmsskolas izglītības programmās. - 30%
Bērna ar jauktiem attīstības traucējumiem novērtējuma ziņojuma sastādīšana, korekcijas darba virzienu noteikšana un ieteiktie atbalsta pasākumi. - 30% Prezentācijas un diskusijas par mācību plānošanu speciālajās pirmsskolas izglītības grupās, attīstības centros, pirmsskolas grupās ar iekļautajiem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas bērna attīstības fizioloģijā, agrīno bērnu diagnostiku, izpratne par iekļaujošās un speciālās izglītības aspektiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|