RA0660 Izvēles modulis "Mācīšanās traucējumi (jaukti attīstības traucējumi)": Jaukti attīstības traucējumi un to korekcijas metodes

Kods RA0660
Nosaukums Izvēles modulis "Mācīšanās traucējumi (jaukti attīstības traucējumi)": Jaukti attīstības traucējumi un to korekcijas metodes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas par pirmsskolas vecuma bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, to izpausmēm mācību procesā, korekcijas darba virzieniem un atbalsta pasākumiem dažādās mācību jomās. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Speciālās pedagoģijas virzieni, terminoloģijas pamati. Garīgās atpalicības jēdziena izpratne. Garīgās attīstības traucējumu cēloņi). Garīgās attīstības traucējumu klasifikācija un traucējumu pakāpes. 6 6 2 10
Jaukti attīstības traucējumi Jauktu attīstības traucējumu jēdziens, cēloņi un izpausmes. Raksturīgākās JAT pazīmes un grupas, pēc to izcelsmes rakstura. Pirmsskolas vecuma bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem raksturojums kopveselumā. Neverbālās mācīšanas grūtības bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. 20 20 6 34
Bērni ar autiskā spektra traucējumiem. Autiska spektra traucējumi. Aspergera sindroms, agrīnais bērnības autisms. Metodes, bērnu ar autisma spektru, attīstības veicināšanai, izglītības procesa nodrošināšana. Runas un komunikācijas attīstīšana 16 20 2 34
Jaukti attīstības traucējumi pirmsskolas programmās. Viegli kognitīvi traucējumi. Jaukti mācīšanās iemaņu traucējumi. Vizuāli telpisko spēju traucējumi. Sensomotoro iemaņu traucējumi. 12 20 3 29
Mācību procesa plānošana, darba organizācija speciālajā pirmsskolas grupā, grupā ar iekļautajiem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Korekcijas uzdevumi jaukto attīstības traucējumu gadījumā. Pedagoga darbības aspekti kompleksu attīstības traucējumu gadījumā. Speciālistu sadarbība, novērtēšanas ziņojuma sastādīšana. 12 30 11 31
Kopā: 66 96 24 138
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis ir izglītot kvalificētus pedagogus, nodrošinot iespēju apgūt nepieciešamās pedagoga kompetences darbā ar bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem Uzdevumi: 1.Sniegt izpratni par bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem psihisko procesu attīstību, tipisku un atipisku bērnu attīstību. 2. Gūt izpratni par mācību darba plānošanu un organizēšanu pirmsskolas iestādes grupās ar bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, sadarbību ar atbalsta personālu korekcijas darbā. 3. Izskaidrot speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus darbā ar bērniem ar kombinētiem attīstības traucējumiem, bērniem ar psihiskās attīstības aizturi un mācīšanās traucējumiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzin speciālās pedagoģijas virzienus, terminoloģijas pamatus. 2. Pārzin speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus darbā ar bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. 3. Ir izpratne un prot raksturot pirmsskolas vecuma bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem. 4. Zina mācību procesa plānošanas, mācību un korekcijas darba organizēšanas pamatprincipus bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
PRASMES: 1. Studiju kursa apguves rezultātā students pratīs organizēt korekcijas darbu bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, pielietojot atbilstošas attīstošas un atbalstošās metodes, organizēt bērnu iekļaušanos sociālajā vidē, attīstīt sadarbības prasmes. 2. Spēj atpazīt iespējamus traucējumus bērnu attīstībā, rast risinājumus to mazināšanai, kopīgi sadarbojoties ar citiem profesionāļiem (psihologu, sociālo pedagogu u.c.), vecākiem. 3. Spēj izprast dažādu kognitīvo procesu (uztveres, atmiņas, uzmanības noturības, loģiskās domāšanas) saistību ar mācīšanās procesu. 4. Prot izvērtēt bērna attīstības līmeni, sastādīt un noformēt novērtējuma ziņojumu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
KOMPETENCE: Spēj komunicēt un iekļaut bērnus ar dažādām spējām, interesēm, vajadzībām un pieredzi izglītības procesā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Referāts par jauktu attīstības traucējumu izpausmēm bērniem pirmsskolas izglītības programmās. - 30%
Bērna ar jauktiem attīstības traucējumiem novērtējuma ziņojuma sastādīšana, korekcijas darba virzienu noteikšana un ieteiktie atbalsta pasākumi. - 30%
Prezentācijas un diskusijas par mācību plānošanu speciālajās pirmsskolas izglītības grupās, attīstības centros, pirmsskolas grupās ar iekļautajiem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. - 40%
 
Priekšzināšanas Zināšanas bērna attīstības fizioloģijā, agrīno bērnu diagnostiku, izpratne par iekļaujošās un speciālās izglītības aspektiem.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 33.0 33.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]