Kods | RA0658 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pedagoģiskā disleksijas riska novēršana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Regīna Ogriņa, Mārīte Rozenfelde, Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ieskats lasīšanas traucējumu iedalījumā, disleksijas noteikšana un priekšstats korekcijas darba veikšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: veidot studentu izpratni par bērnu valodas attīstību; sagatavot studentus gan teorētiski, lai viņiem būtu priekšstats par disleksijas risku pirmsskolā, gan praktiski, kādas darba metodes pielietot, lai pilnveidotu gan bērnu valodu, gan citas maņas. Studenti paplašinās savas zināšanas, apgūs nepieciešamās prasmes un kompetences, lai varētu strādāt ar bērniem, kuri vēl nav apguvuši lasītprasmi. Kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par lasīšanas traucējumiem. 2. Noteikt atšķirību starp lasīšanas traucējumiem un disleksiju. 3. Pielietot praktiskā darbībā iegūtās zināšanas. 4. sagatavot un izvērtēt praktiskus uzdevumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Spēj demonstrēt padziļinātas zināšanas un izpratni par pedagoga
lomu sabiedrības attīstībā un izglītības problēmu risināšanā
izglītības politikas un sociālekonomisko pārmaiņu kontekstā.
2. Spēj demonstrēt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā,
uzņemoties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli,
komandā vai vadot savu izglītojamo vai citu pedagogu darbu. - Patstāvīgās darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusija semināros, praktisko materiālu izstrāde, diferencētās ieskaites darba izpilde.
Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. PRASMES: 1. Prot atlasīt un pielietot pētījumos balstītus pedagoģiskos paņēmienus darbā ar izglītojamiem ar valodas attīstības aizturi; 2. Analizē un atlasa korekcijas darbam atbilstošu materiālu: zilbes, vārdus, vārdu savienojumus, tekstu. 3. Analizē lasītprasmes apguves metodes, pamato atbilstību dotajiem mērķiem. 4. Apgūtās teorētiskās zināšanas prot pielietot praktisku uzdevumu veikšanā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. KOMPETENCE: 1. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt nepieciešamo informāciju. 2. Spēj veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lasītprasmes apguves metodes un paņēmieni, prezentācija, praktiska nodarbība. - 30%
Prezentācija – pieredzes apmaiņa, grupu darbs. - 25% Diferencētās ieskaites rezultāta - 45% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bērnu attīstības pirmsskolas un sākumskolas vecumposmā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|