Kods | RA0656 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Valodas un runas traucējumi": Balss, runas ritma, tempa traucējumu novēršana pedagoģiskajā procesā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Baiba Trinīte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss paaugstina speciālā pedagoga kompetenci dažādu attīstības traucējumu novēršanas darbā sadarbībā ar atbalsta sistēmas speciālistiem/logopēdiem, sniedzot zināšanas un praktiskas darba iemaņas balss, runas ritma un tempa traucējumu gadījumos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: ir nodrošināt paaugstināt studējošo kompetenci speciālā pedagoga darbā, strādājot atbalsta komandā ar bērniem ar balss, runas ritma un tempa traucējumiem. Uzdevumi: Sniegt zināšanas par balss, runas ritma un tempa traucējumu izpētes vēsturi, balss veidošanās aparāta anatomiju un fizioloģju, balss attīstību ontoģenēzē; sniegt zināšanas par balss traucējumu veidiem, noskaidrot novēršanas un profilakses iespējas; sniegt zināšanas par stostīšanās etioloģiju un patoģenēzi, stostīšanās attīstības stadijām un izpausmēm, pedagoģiskajām iespējām novērst vai mazināt stostīšanos, ka arī nodarbības vadīšanas pamatprincipiem bērniem ar stostīšanos; sniegt zināšanas par runas tempa traucējumiem un to novēršanas iespējām; veidot prasmes sadarboties ar citiem speciālistiem traucējumu mazināšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
- zinās balss, runas tempa un ritma traucējumu (tai skaitā stostīšanās) etioloģiju un patoģenēzi;
- aprakstīs un spēs lietot noteiktas metodikas balss, runas ritma traucējumu, tai skaitā stostīšanās novēršanai. - Aktīva un rezultatīva līdzdalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās.
Referātu izstrādes vērtējums.
Praktiska gadījuma analīze, teorētiskais pamatojums.
Pāru prezentācijas par sagatavoto protokolu plūstošas/neplūstošas runas novērtēšanai vērtējums.
Programmas izveides pašterapijai vērtējums. PRASMES: - spēj atpazīt runas tempa un ritma traucējumus, logoneirozi. - spēj atpazīt balss, runas ritma un tempa traucējumus, meklēt risinājumus to mazināšanai, kopīgi sadarbojoties ar citiem speciālistiem (logopēds, psihologs); - spēj komunicēt un iekļaut skolēnus ar balss, runas ritma un tempa traucējumiem dažādos izglītības procesos, saskarsmē ar citiem skolēniem; - spēj demonstrēt profesionālās prasmes un emocionālo inteliģenci. - Aktīva un rezultatīva līdzdalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās. Referātu izstrādes vērtējums. Praktiska gadījuma analīze, teorētiskais pamatojums. Pāru prezentācijas par sagatavoto protokolu plūstošas/neplūstošas runas novērtēšanai vērtējums. Programmas izveides pašterapijai vērtējums. KOMPETENCE: - sadarbojoties ar speciālistiem, spēj plānot sava korekcijas darba virzienus, izvēlēties un pielietot piemērotākos darba paņēmienus. - Eksāmena atbildes vērtējums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Referātu izstrāde un prezentācija. - 30%
Programma pašterapijai. - 20% Praktiska gadījuma analīze, teorētiskais pamatojums. - 20% Pāru prezentācija par sagatavoto protokolu plūstošas/neplūstošas runas novērtēšanai. - 10% Aktīva un rezultatīva līdzdalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās. - 10% Eksāmens - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas runas aparāta anatomijā, fizioloģijā, patoloģijā un runas traucējumu noteikšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|