Kods | RA0655 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Logoritmika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Vecenāne, Mārīte Rozenfelde, Regīna Ogriņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu zināšanas par mūzikas un muzikālo aktivitāšu (dziedāšana, ritmika, kustības mūzikas pavadībā, skanošies žesti, muzikālās rotaļas, mūzikas uztvere u.c.) un smalkās motorikas vingrinājumu pozitīvo ietekmi uz bērna personības vispusīgu attīstību, tai skaitā – runas/valodas attīstību un runas/valodas traucējumu korekciju.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Apgūt zināšanas un prasmes logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas vingrinājumu izmantošanā logopēda darbā bērnu runas/valodas traucējumu korekcijā un vispārējās attīstības sekmēšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iegūt priekšstatus par mūzikas, muzikālo aktivitāšu un smalkās motorikas vingrinājumu labvēlīgo ietekmi uz bērnu personības attīstību, to terapeitisko nozīmi. 2. Izprast logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas vingrinājumu kā koriģējoši attīstošās pedagoģijas sastāvdaļu būtību, to mērķus, saturu un uzdevumus. 3. Apgūt logopēdiskā ritmikā izmantojamās rotaļas un vingrinājumus, piemērojot tos dažādu runas/valodas un ārpus runas traucējumu korekcijas vajadzībām. 4. Apgūt smalko motoriku attīstošus paņēmienus, piemērojot tos runas/valodas traucējumu korekcijas vajadzībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1) izprot logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas vingrinājumu nozīmi bērnu runas/valodas traucējumu korekcijā un personības attīstībā;
2) izprot mūzikas, muzikālo aktivitāšu, fizisko vingrinājumu un smalkās motorikas vingrinājumu pozitīvo ietekmi uz runas/valodas un personības attīstību. - 1) Mērķtiecīga piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās;
2) Izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti;
3) Pārbaudes darbs: “Smalkās motorikas vingrinājumu” portfolio (sagatavošana un prezentēšana).
4) Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: Spēj plānot un prot izmantot logopēdiskās ritmikas rotaļas un smalkās motorikas vingrinājumus logopēda darbā. - 1) Mērķtiecīga piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; 2) Izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti; 3) Pārbaudes darbs: “Smalkās motorikas vingrinājumu” portfolio (sagatavošana un prezentēšana). 4) Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1) prot izmantot logopēdisko ritmiku un smalkās motorikas vingrinājumus runas un valodas traucējumu korekcijā; 2) spēj analizēt bērnu sniegumu logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas elementu apguvē un sekot bērna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei; 3) Spēj konstruktīvi analizēt savu un kolēģu darbību. - 1) Mērķtiecīga piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; 2) Izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti; 3) Pārbaudes darbs: “Smalkās motorikas vingrinājumu” portfolio (sagatavošana un prezentēšana). 4) Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mērķtiecīga piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 30%
Izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti - 30% Ieskaites darbs: "Sīkās motorikas uzdevumi" portfolio (izstrādāde un prezentācija) - 30% Eksāmens - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izpratne par bērna attīstības fizioloģiju un logopēdijas pamata jautājumiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|